G4Media.ro

Mulți britanici revin la bicicletă ca mijloc de transport din cauza scumpirii…

foto: Moston Cyling Club

Mulți britanici revin la bicicletă ca mijloc de transport din cauza scumpirii carburanților

Dragostea britanicilor pentru biciclete a atins apogeul după cel de-al Doilea Război Mondial, când au fost parcurși 22,5 miliarde de km pe două roți în fiecare an, relatează cotidianul The Times.

Acum, popularitatea bicicletei depășește nivelurile înregistrate în perioada pandemiei de Coronavirus, când utilizarea a fost cea mai mare din ultimii 60 de ani. O nouă analiză a cifrelor Departamentului pentru Transporturi arată că cu 50% mai mulți oameni merg cu bicicleta în mod regulat decât înainte de pandemie.

A existat o scurtă perioadă la începutul anului 2020, când utilizarea a crescut brusc, ajungând la cel mai înalt nivel de la începutul anilor 1960, dar cifrele au scăzut anul trecut.

Noile cifre arată că, în ultimele patru luni, nivelul de utilizare a bicicletei este cu 54% mai mare decât înainte de pandemie și chiar cu 11% mai mare decât în aceeași perioadă din 2020, când oamenilor li s-a spus să evite transportul public.

Explozia utilizării bicicletelor s-a datorat în parte faptului că britanicii își folosesc mai puțin mașinile, pe măsură ce prețurile la carburanți au crescut după invazia rusească din Ucraina. „Creșterea bruscă a numărului de persoane care merg cu bicicleta din martie, în special la mijlocul săptămânii, corespunde cu creșterea costurilor combustibilului și a costurilor de trai în general”, a declarat Sarah Mitchell, directorul executiv al Cycling UK. „Aceasta sugerează că oamenii se orientează spre biciclete pentru acele călătorii mai scurte din necesitate, pentru deplasări esențiale, cum ar fi la serviciu, la cumpărături sau la școală.”

Prețurile carburanților au bătut recorduri în această vară. Prețul mediu al unui litru de motorină a ajuns la 1,9922 lire și al benzinei la 1,9155 la începutul lunii iulie. Experții din industria transporturilor consideră, de asemenea, că o creștere a numărului de britanici care se „debarasează” de a doua mașină, folosită mai ales pentru călătorii scurte, a contribuit la creșterea numărului de bicicliști. Prețul mașinilor second-hand a crescut din cauza unei penurii globale de semiconductori care a afectat producția de automobile.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. La noi poate sa fie si 20 de lei litru ca nu se schimba nimic. Ba chiar o sa fie si mai multi cu masina, doar ca sa arate ca au bani 🙂

  2. Bicicleta este alaturi de inot, unul dintre cele mai bune sporturi cardio. Nu exista foarte multe modalitati de a pierde grasimea, de a ameliora musculatura, circulatia sanguina, etc. Nu evocam performanta, ci intretinerea sanatatii, a formei corpului, a muschilor, etc.

    Nu trebuie o bicileta de tip „cursiera” cum am auzit, fiind in vizita in Romania. Una de tip „olandez” este arhi suficienta. Daca se poate, daca bugetul permite, cu asistenta electrica. Pentru pornire, pentru plan inclinat, pentru confort.
    Nu trebuie fortat, ci plimbatul/mersul pe bicicleta, trebuie sa fie lafel de usor ca mersul pe jos. Le folosim pe rand, in functie de ce avem de facut.

    Am 2 masini in cuplu si 2 bicilete. Un vehicul benzina care functioneaza cu bioethanol (E85) Un vehicul electric (pentru oras si periurban, in parte cu voucher dat de guvernul francez de 5 000€) 2 biciclete cu asistenta electrica, cumparate la Decathlon, in parte cu vouchere de 500€ date de primaria Parisului)

    Ce asteapta primaria Bucurestiului si/sau a celorlalte orase? Ce asteapta guvernul Romaniei?

    • Felicitari pentru comentariu.
      Desi am crescut pe malul Marelui Fluviu, cum era titlul unui roman de pe vremuri, sunt un inotator mizerabil… insa un fan de aproape jumatate de secol al bicicletei. Calitate in care imi permit sa aduc o marunta si amicala corectie comentariului dvs.
      Ciclismul este intr-adevar un exceptional exercitiu cardio – la nivel de amatori, pentru ca, la nivel profesionist, are fix efectul contrar, e o intreaga istorie neagra de ciclisti pro care fie au murit (unii foarte tineri) de inima, fie au suferit de boli serioase cardiovasculare dupa retragere. Ce-i prea mult, strica, nimic nou aici.
      Ce pot insa spune din experienta mea si-a multor altora, este ca ciclismul amator, de placere, nu duce semnificativ la pierderea in greutate. Este bun pentru cardio, tonifica excelent musculatura (toata musculatura, in cazul in care esti totusi un pic mai sportiv) si implicit tinuta, aspectul.. burtica scade si ea in volum… dar kilogramele raman acolo :-))))