G4Media.ro

Muntenegru, la un pas de faliment din cauza autostrăzii construite de chinezi…

Sursa: Captură La Repubblica

Muntenegru, la un pas de faliment din cauza autostrăzii construite de chinezi / Cei 41 de km din 130 au costat deja un miliard de euro

Un proiect faraonic: o autostradă de 130 km pentru a conecta portul muntenegrean Bar cu granița sârbă, prin tuneluri și viaducte monumentale. Muntenegru a cheltuit 1 miliard de dolari pe parcursul a șase ani, însă până în acest moment au fost construiți doar 41 km de drum, scrie La Repubblica, citată de Rador.

Lucrarea a fost finanțată cu ajutorul unui împrumut luat de la o bancă chineză, iar construcția este încredințată companiei China Road and Bridge Corporation. Acum, această lucrare neterminată amenință finanţele micului stat balcanic. De fapt, până în iulie, țara trebuie să ramburseze Beijingului o parte a împrumutului, însă nu are bani.

Apelul către Uniunea Europeană a rămas fără răspuns și există chiar temeri că, în caz de insolvență, China poate cere Muntenegrului să gestioneze o parte din teritoriul său național, așa cum s-a întâmplat deja în alte situații.

Sursa: La Repubblica/ Rador/ Traducerea Cătălina Păunel

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

75 comentarii

  1. Parca si la noi vroia unul sa faca un tren de mega mare viteza cu chinezii, de la Bucuresti la Iasi, sau asa ceva. Bineinteles, de la guvern la guvern, fara licitatii si toate alea alea. Iata unde se ajunge cand faci afacaeri cu partidul comunist chinez corupt.
    Ca sa nu mai vorbim ca isi aduc doar oamenii lor, localnicii nu beneficiaza de niciun loc de munca. China e suprasaturata cand vine vorba de constructii si are nevoie sa inceapa sa construiasca prin alte parti altfel nu mai are ce sa le dea de munca la milioane de oameni.
    Muntenegrul ca Muntenegrul, insa cred ca Serbia e o bomba cu ceas si mai mare care va exploda in curand si mi-e teama ca o sa ramana la sapa de lemn.

    • ZI SI NUMELE. VICTOR VIOREL. PONTA. ASTA VROIA AFACERI CU GALBEJITII

    • Comparand cu drumul expres Craiova Pitesti care costa 3,77 mld euro pentru 120 km, ei au iesit mai ieftin. Nici nu mai vorbim de faptul ca pe relieful de acolo e mult mai complicat sa faci o autostrada. PS va rog eu nu mai imi cenzurati comentariile fara motiv.

    • @badace
      Pitești Craiova costă 1 miliard de euro, finanțat de eu.

    • O concurează Italia

    • Macar au autostrada prin munti. Si ce autostrada! Si ce munti! Nu ca la noi, niste biete delusoare. Daca erau americanii de la Bechtel costa de 5 ori mai mult si nu era gata nici pana azi.

    • @Cata,
      Era mai bine daca faceam cu Bechtel, ca ne costa mai mult. Dar cel mai bine e acum, ca suntem ultimii din Europa la drumuri.

    • @bogdan FIx Bechtel a facut o super autostrada in aceeasi zona, a legat Kosovo de Albania. Companiile astea te jefuiesc doar daca le lasi, ai contracte, daca tu le respecti sunt obligati si ei sa si le respecte. La noi politicienii intentionat nu au platit contractul pt ca americanii sa ne penalizeze. Evident nici nu au lucrat daca nu au venit bani…. tot miliardul s-a impartit intre politicieni si afaceristi. Practic daca astia de sus din guvern nu erau hoti Bechtel ne-ar fi facut si noua acum 20 de ani autostrada aia prin Transilvania

    • Uite ca avem și termen de comparație
      https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24832571-autostrada-moldovei-a7-primul-tronson-din-a7-fost-scos-licitatie-cat-costa-cei-63-dintre-ploiesti-buzau-cand-vor-gata.htm
      63 de km prin baragan nu prin munți, vreun miliard de euro plus TVA. Ma rog, asta e costul inițial ca ala final va fi dublu, c-asa e în tenis, pardon aici, la porțile orientului.

  2. Sunt triști aia din UE că nu au venit ei să construiască :)) să facă niște surpări că la Sebeș

    • Surpari se intampla si la altii mai grozavi decat Sebes, Romania, in Europa si-mi pare rau de dragul de Sebes. Dar ce fac chinezii in lume nu-i a buna. Vezi Africa, zona Pacificului. Sunt multi, vor sa fie si mai multi -azi a venit stirea cu OK pentru trei copii! – si daca pun piciorul undeva nu le pasa de nimic, curata si murdaresc tot, nu le pasa de mediu, nu le pasa de reguli, legi, fura si vor sa fie primii in lume si in Univers. Bine fac statele care sunt atente cu resursele si know-how-ul lor. Cu toate ca este prea tarziu, asa, in general.

  3. Mai au pana depasec recordul nostru. Nu mai vorbim ca la noi era zona de dealuri, la ei zona de munte extrem de dificila…

  4. Bravo ba muntenegrenilor. O sa va cumpere chinezii toata tara. Sa le fie de invatatura celor care vor sa faca afaceri cu chinezii. Asa voiau chinezii sa propeasca insule grecesti in schimbul unui imprumut fara conditii dat grecilor. Noroc ca s-au prins grecii…

    • ha ha… esti tare. La noi nea Catu a imprumutat, numai in 2020, 30 Mld euro… si nu o sa vezi asa autostrazi si nici nu a fost necesar sa faca afaceti cu chinezii. Noi suntem vanduti cu tot cu stranepoti…. cred ca suntem vanduti pe zece generatii de acum inainte.

    • Sebastian 30 miliarde sunt fonduri nerambursabile nu împrumut și prin urmare nu trebuie întorși.

    • alex, troll-ul bruxelles minte cu nerusinare: in primul rand sunt doar 29.2 miliarde, nu 30 si doar sa-i zicem jumatate, ca sa fim darnici, sunt nerambursabili si asta doar daca se vor si cheltui cand trebuie si daca se vor cheltui cum vor ei sa fie cheltuiti si daca nu le iese lor ceva vor asmuti parchetul ieuropean in colonie si astfel cam 80% dintre fondurile primite vor deveni la final rambursabile de facto :))

  5. Aoleu, păi autostrada Americanilor în România cât a costat oare?

    • as zice ca libertatea noastra, fiind membri NATO si UE.. eu ma simt bine chiar si asa, tu?

    • Aia nu pot si nu vor sa plateasca un miliard pe 41 km. Noi am dat 1,5 miliarde euro pe 52 km. Independentii dau banul gros sub forma de tribut!

      Nu mai e nici independenta ce a fost.

    • Aoleu, inca nu au venit americanii sa ia o bucata de dobrogea sau de banat pt ca ai datorii la ei.
      chinezii au facut asta in sri lanka si djibouti

    • 1. Ce judet din Sri Lanka a fost alipit la China?

      2. Care este deosebirea intre unitatea militara de la Deveselu si cea din Guantanamo? Cand au intrat in UM Deveselu ultima data primaria, pompierii, sanepidul si restul gogomanilor pe care fatucile din TV ii numesc autoritati? De fapt, de ce se mai spune ca Deveselu are „autoritati” cand prostii se uita de dupa gard?

      3. Crezi ca romanii vor mai revedea vreodata aurul de la Londra?

    • ti-ai pus mintea invers. cam cum crezi ca isi poate permite Londra sa spuna ca nu vrea sa dea Romaniei aurul? pai tu crezi ca e moscova? acolo isi tin aurul mai toate statele sanatoase la cap. imagineaza ti ce se intampla daca face Londra vreun anunt gresit.

    • @Bogdane, pashol ti na hui, ca sa-ti scriu pe limba care-ti place tie, hehehehe, americanii sunt puternic implantati in Ro

  6. @G4Media… cred ca cel mai bine ar fi sa creati un sistem de plata pentru citirea articolelor. Sa aveti vreo 15 – 20 de articole pe zi gratuite iar restul contra cost. Iar cei care platesc sa fie si cei care pot comenta (la fel cum e pe medium.com). Sau sa dezactivati comentariile de tot … Altfel nu mai scapam de toti i.dio.tii care comenteaza numai sa se afle in treaba. Parca e o secta a celor care au de comentat numai unde nu trebuie. Daca a facut X ceva apare unu si il denigreaza, daca s-a facut ceva bun dar deranjeaza pe cativa apar 2-3 si comenteaza ca nu e bine… si exemplele pot continua … Inteleg ca e ok sa aflam parerile cititorilor dar astia nici nu cred ca citesc articolele. Comenteaza doar la poza.

    • Ce te faci cu standardele de profesionalism cam scazute ale G4Media? Limba romana schingiuita, cind si cind mai scapa si cite o traznaie… pentru ce sa platesc?

    • I a ziaru de la chiosc , acolo nu poti comenta sau citi comantari
      Plangaciosule

    • nu iti convine nu platesti, simplu. dar care standarde scazute, ca micile greseli de editare sunt absolut firesti. numai aia care nu au redactat nimic nu stiu ca mereu exista din alea (la orice case). de aici pana la standarde scazute, e cale lunga.
      tu ce vrei, cec in alb? sa isi faca sepuku daca mai sunt greseli desi costa sau ce? e o lume libera, nu vrei nu platesti.

    • @vali,
      G4Media are succes tocmai pentru că este o presă independenta și democratică!
      Forumul este unul al diversității de opinie în care orice comunicator suav cu caracter fragil se poate catapulta, antrena și forma „luptând” cu trolii nemiloși! Este un teren bun de exercițiu pentru toți cei care vor un antrenament riguros pentru viitoarele războaie comunicaționale și psihologice. Aparent dvs. nu ați prins jungla sălbatica din 2020 de pe G4 când erai atacat din toate părțile: fie de șacali îndemânatici care te tocau subliminal, fie de vreo 3 p0rci mistreți care aterizau pe forum după 3 beri și te luau fără filtre la înjurături @&*#&! Acum este aproape o oaza liniștită cu discuții predominant civilizate și cu destul de multa valoare adăugată.

    • Ce ne mai place dictatura! Nu cumva asta este de fapt problema?

    • Bine zis, Diana Rd!

  7. Ce mi-e chinezii cu Muntenegru si ce mi-e ucrainienii cu familia de evrei americani Rotschild. Despre ce vorbim?

  8. Cred că este nevoie de mai multa decentă . Faptul că G4 media ne oferă șansa de a ne expune un punct de vedere ( pro sau contra) este o atitudine meritorie . Pt asta , chiar și când fac rabat de la normele lingvistice ( cine muncește , sigur că și mai greșește) nu trebuie sa facem un capăt de țară . Și nici când , inexplicabil, are un punct de vedere diferit de ceea ce in mod curent este regăsit .
    Cred că de multe ori trebuie sa ne uitam in oglinda! Vom regăsii niste Gică contra ,care de dragul conflictului sancționează orice. Bine sau rău. Mai puțin , propria persoana.
    Nu trebuie uitat(niciodată) că niște oameni au murit pt că noi sa avem propria părere !

  9. Bechtel facea mai ieftin 😁

    • Bechtel ar fi facut mai ieftin si in Transilvania daca nu se lacomeau unii de-ai nostri.
      In Croatia de exemplu… S-a facut!
      Numai ca la noi s-a dorit un pret mai mare… Sa ajunga la toata lumea, adica baietii buni din gasca lui bombo.
      Ghinionul lor (si al nostru, pana la urma) ca au venit liberalii au blocat contractul si s-au apucat sa verifice una alta. Dupa trei ani de cautari au reusit si ei sa reevalueze cu 100 M mai putin. Vax! S-au pierdut de 3 ori mai mult din stagnarea lucrarilor timp de trei ani. Dar lucrarile facute au trebuit platite, chit ca s-ales praful si de ce s-a lucrat fiindca nu s-au dus fazele mai departe.
      Dar ma rog, nu se mai poate sti, fiindca s-a pierdut contractul.

  10. A… Să o fi făcut mocca, atunci era ok!
    Vorba unui comentator de aici: de ce nu au încercat cu Bechtel?

  11. Faliment, pentru 1 mld euro???? Pai, la noi nenea Catu a imprumutat 30 Mld Euro, din care nu vedem mai nimic… si trambiteaza ce … barosani suntem.

    • Da, dar noi o sa facem și o să dregem cu banii luați pe imprumut, că de-aia avem datorie de peste 5000 de euro pe cap de român furajat.

    • pai discotecaru cu pantofi de lux a imprumutat 17 miliarde… poate il intrebi unde s-au dus banii… mai era unu valcov, sforsrul din umbra, asta stie cel mai bine.

  12. daca nu a fost drula sa traga de timp cu studiile de fezabilitate..
    plateau doar jumate de miliard pe studii si nu mai construiau nimic
    aveau de unde sa dea banii :))

    • Deocamdata drula n-a facut mai nimic, a semnat ce au pregatit ailalti. Drula de acum incepe cu SFuri de-alea pentru sertare, ca n-o sa fie bani pentru Bucuresti-Targoviste si alte fantezii de-ale lui. Ca sa nu mai vorbim ca face dx-uri, la fel ca razvan cuc, ca sa avem ce petici dupa aia.
      Am vazut ca a dat un ordin de ministru sa lateasca in standard zona centrala la autostrazi, ca „se simte inghesuit”. Dar pe dx-urile cu benzile alea mai inguste si faca banda de urgenta nu se simte inghesuit? Cand se rasuceste pe nenumaratele giratorii de pe DN-uri, nu ameteste, nu ii vajaie capul? Si ar mai fi nevoie de standarde pentru ecoducte, pentru ca in Romania practic in orice padure sunt caprioare si mistreti, plus animale mici. Si subtraversari pentru turmele de oi, ca sa nu te trezesti cu ele in fata masinii la 130 km/h. Poate ati avut ocania sa dati de turme de oi pe autostrada pe Fetesti-Cernavoda. Omul nu are pricepere si nu are viziune. Nu a inteles nimic din ce a vazut in Canada (daca a vazut ceva).

  13. Amărâții aia din Muntenegru. Nici nu au știut ce i-a lovit! Ei aparțin Chinei, doar că încă nu au realizat asta!!! Cea mai proastă afacere, să negociezi cu chinezii. Ii vor lăsa în turul gol!!! Iar după ce comuniștii își stabilesc un cap de pod în Europa, urmează invazia.

    • Stai ca asta fac deja in Ungaria. Ce fel de personaje crezi ca vor fi incadrate ca si „personal” al facultatii ce vor sa o faca acolo? In Cehia Rusia avea cateva sute de angajati la ambasada. Cuib de spioni. China va face acelasi lucru in Ungaria. Capul de pod din Muntenegru vizeaza Balcanii si Grecia.

  14. …..Bechtel sunt diferiți față de ,,chiness,, la aia cam tot un miliard am plătit și noi.

  15. Urmariti pe youtube reportajul DW despre noul faraonic drum al matasii, in Sri Lanka au modernizat cel mai mare port dupa care a urmat imposibilitatea de plata . Sri Lanka a fost obligat sa-l cedeze pentru 100 de ani Chinei.

  16. Sa ne fereasca Dumnezeu de chinezi si rusi.
    Cu sau fara strazi dar sa ramanem cu pamantul nostru. Poate ar trebui sa se dea legi care sa interzica vanzarea de teren si fabrici catre chinezi si rusi.

  17. Pana una alta americanii ne-au invadat nu rusii.
    Si daca vir face un razboi, aici il vor face.

  18. Da, dar diferenta e ca noi nu avem autostrada.,Ei o au.
    Si nu comparati dealurile de la Sibiu/Sebes cu Alpii Dinarici din Muntenegru.

  19. Deci cam 25 milioane/km. La noi, pe Valea Prahovei asteptati-va la 50 milioane/km. Costul unui km. de tunel pe autostrada este aproximativ 55 milioane.
    Problema la astia este ca s-au intins mai mult decat le era plapuma.

  20. Eu nu înțeleg ce aveți voi cu actualul premier și cu ministrul transporturilor, au făcut într o perioada atât de scurta cât nu au făcut PSD ul în 20 de ani, fraților credeti ma nu țin cu niciun partid dar PSD, sa le a mai zis psdr sau frontul salvării naționale….., în frunte cu marele domn, Ion Iliescu, care ne au vândut toată industria națională, de la combinate siderurgice, pana la fabrici de confecții, au vândut tot, mai ales prin acel proiect, o fabrica pentru un dolar, dacă va mai aduceți aminte, când în decursul a unui an au vândut tot ce a însemnat industria României, asa ca nu ma vorbiți de Câțu, sau de Drula, către chiar o sa vedeți în următorii ani, au deschis drumul României către modernitate, deci într un singur an s au semnat contracte pentru construcția de drumuri expres, care e cam același lucru cu autostrada numai ca are liță de viteza de 120km/h, și are banda de refugiu cu 40 cm sa 50 cm, decât la autostrada iar lățimea unei benzi de circulație este mai mica cu 10 cm, adică tot autostrada din pct. Meu de vedere, pe lângă aceste drumuri expres s a semnat contractul pt începerea autostrăzi București – Pascani- Suceava, drum expres București – Alexandria urmata de Alexandria – Craiova și Craiova – Târgu Jiu, plus altele care nu am chef sa sle mai scriu asa ca oamenii ăștia chiar o sa schimbe țara…. Eu asa cred și asa sa deea Domnu sa se întâmple…. Și nu ne am vândut nici la chinezi nici la arabi și nici la americani cum a făcut Iliescu prin contractul cu Bechtel…..

    • Gheorghita Dragos,
      Las-o ca pute a cazarma militară.

    • @ Ghoerghita Dragos,
      Spune-ne si ce au facut si unde au facut. La haznaua din fundul gradinii, probabil. Cunosti zicala „in tara orbilor chiorul e imparat”?

    • La vvanzari pe 1 dolar e specialist Traian Basescu pe cand era la PDL (actualul PNL).
      Atunci a vandut flota cu 1 dolar(de atunci nu mai avem flota),, terenul pe care este acum Carrefour Orhideea, tot cu 1 dolar pe motiv ca este insalubru si nu are cine sa il igenizeze.

  21. Cam asta ne paste si pe noi cu împrumuturile fara numar ale lui nea Căcâțu.
    Am putea ceda portul Constanta, asa cum au cedat moldovenii portul Giurgiulesti.
    Dar suntem fericiti ca nu il iau chinezii.

  22. Nu ati cititarticolul. Acolo scrie ca ar putea.

  23. O singură concluzie la finalul guvernării Cîţu: datori, zdrenţuiţi şi cu maţul gol.
    Vă mai amintiţi ce ne spunea sculptorul? „V-am lăsat săraci, goi şi proşti; v-am găsit şi mai săraci, şi mai goi, dar şi mai proşti”. Poporul care nu citeşte nimic e în noaptea raţiunii.

  24. Chinezii au mutat muntii din loc si tot au facut autostrada.
    Noi am ramas cu banii dati si. fara autostrada.
    Imprumutati suntem si noi si am putea pierde portul Constanta, ca asta le sta in gat.(al doilea port din Europa ca marime).
    Diferenta e ca noi nu am facut nimic, doar imprumuturi.

    • conform eurostat nu e cel de-al doilea port la nimic…la tonaj, containere sau pasageri nu e nici macar in top 20 :))

  25. Văd multi politruci aici care mai de care. Toți cu limbile scoase pregătiți salivând de un lins perfect! Daca pe Ceaușescu l-am împușcat pentru ceea ce a făcut, ăștia de stânga, centru și de dreapta oare ce merita? Toți o apa … . Totul se rezuma numai la bani. Iar când nu ai economie e firesc să faci împrumuturi că sa ai ce fura. Altfel, daca tot nu faci nimic, de ce sa iei împrumuturi?! Autostrăzile … noi cel puțin în 10 ani după revoluție trebuiau să fie terminate toate la câtă mana de lucru am avut!!! Era o chestiune de interes noțional. Dar au trecut 32 de ani și lucrurile sunt tot așa, uitând că s-au perindat toți pe la BOCANUL CU MIERE. Zabalosilor … nu toată lumea e proastă și vă atrag atenția că alături de cei din servicii care la fel nu și-au făcut datoria, o sa răspundeți in fața poporului pentru fiecare YES dat în desăvârșirea furtului national!

  26. Cu rahatii aia galbejiti nu merita sa faci afaceri decat la nivel de milioane, nicidecum de miliarde de dolari pt un singur proiect.
    Sunt buni sa faca ascutitori de creioane si sa asambleze frigidere, masini de spalat si calculatoare in timp record, dar cand e vb de un produs facut de ei de la proiect pana la finalizare, mai bine s-o lasi balta ca nu ai cum sa iesi bine, nici la pret si nici la calitate.

    • Cosmin Deac,
      Se vede ca nu ai fost plecat pe nicaieri in afara tarcului uniunii europene, unde esti tinut cu lantul.
      Sa stii ca prin tarile din afara uniunii au facut progrese mari datorita colaborarii cu chinezii.
      Uniunea europeana e prafuita si imbatranita in gandire.
      Gandeste greu, ca presedintele nostru.

    • @Bogdan

      Nu-i bai.
      Bine ca gandesti matale „usor”.
      (ia-o cum vrei, ca oricum e irelevant)

  27. Daa!Asta înseamnă separatismul, „autonomia”!Ai vrut autonomie, dar cu 600000 de oameni ca populație ce mare brânză crezi ca faci dpdvd economic!…?Dar cu armata…?Cum stai ?Tot așa?Asta e un fel de aviz amatorilor!Nu poți fi puternic cu o mana de oameni!

  28. Înainte sa puneți botu sau sa plecați după fenta faceți un mic CALCUL MATEMATIC
    In România in Zina muntoasă identică cu Muntenegru sau estima de cca 2.5 ori mai mari costurile /km de autostrada
    Chinezi l-au făcut la 30% din costurile cu o companie europeană și l-au realizat pe bani lor !!!!!
    Dacă găsiți ceva asemanator …..
    Evident ca acuma ar trebui sa plătească doar nu e Moș Crăciun
    Da .. na acuma ia murit vițelul și un pic de propaganda anti China nu strica ……

  29. Nenea Corbea,tot pomeniți de flota .Ai văzut vreodată vreo nava,sti câte roate are ?
    Tot pomeniți de flota,de nu ati incercat sa navigați in flota Romana? Flota asta a fost concepută să mearga in sistem comunist .pana in 89 erau 300 de nave si 5 directori.din iunie 1990 s -a împărțit în trei,cu 12 directori fiecare și personalul Tesa s-a triplat .In 8 luni au angajat 2ooo de oameni .etc.etc
    Cu bine si nu vorbi daca nu sti

  30. Nii ha ,dragi romani poate ca in ultimul timp ati fost prea ocupati cu diverse probleme, dar noi in China sa stiti ca am progresat destul de bine tehnologic.As vrea ca toti care se indoiesc de corectitudinea poporului chinez sa apeleze la ajutorul poporului american [apropo romani mai aveti petrol ieftin?] care negresit va v-a ajuta ca pe un frate.Daca tot aveti in dotare telefoane smart acesati canalul youtube si vizionati cateva documentare despre tara noastra China . Ve-ti vedea anumite proiecte pe care si Nicolae Ceausescu le-a facut acum 50 de ani ,doar ca datorita tehnologiei actuale noi le ducem la un alt nivel [ probabil peste cel din USA] Daca vorbim despre bani dat inprumut,noi nu ii dam in mana guvernantilor ca nu se vede nimic din ei . Noi executam tot felul de proiecte care raman poporului.E si normal ca sa cerem si un mod de returnare financiara ,doar no sa facem pe degeaba ca UE.

  31. Toate pardidele Romaniei,aceeasi mizerie;aproape toti politicienii,niste spurcati.

  32. la noi in costul de un mld pt 63 km intra si costul exproprierilor

  33. Lasă ca sunt buni aia de la Bechtel. Le-am dat 2.5 miliarde si nu au construit absolut nimic. Si ne-au dat si in judecata.

  34. Sa nu uitam 28 mil pe km La Cluj cu americani cind erea 4,5mil pe km

  35. Inteligentilor, ati uitat ca marele guvern al marelui Boc a platit 2 miliarde de euro catre Bechtel pentru 40km de autostrada in campie?

  36. Ce dacă intră în faliment , important este că au autostradă pe unde sa circule barosanii cu bolizii de lux. Că cică ,,prostul nu e prost destul dacă nu e și fudul ” sau ,,chelului tichie de mărgăritar îi trebuie” !

  37. @vindicoms Drumul expres Pitești-Craiova DX12 este un drum expres aflat în construcție. El urmează să aibă 121 km, cu un o valoare estimată înaintea licitării la 3,771 miliarde de lei, fără TVA. Contribuția Uniunii Europene la drumul expres este de 726 de milioane de euro prin intermediul politicii de coeziune..