G4Media.ro

Nestle şi Danone se aşteaptă ca majorările de preţuri să încetinească în…

Nestle şi Danone se aşteaptă ca majorările de preţuri să încetinească în 2024

Doi dintre cei mai mari producători mondiali de bunuri de larg consum, Nestle şi Danone, au anunţat joi că vor încetini majorările de preţuri în 2024, după doi ani de creşteri care i-au făcut pe consumatori să caute alternative ieftine la produse de bază precum iaurt şi cafea, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Cu toate acestea, Danone, companie care deţine mărci precum Evian şi Activia, a avertizat că preţurile vor continua să crească, citând nevoia de a contracara costurile cu mâna de lucru şi transporturile maritime.

Comentariile oficialilor de la Nestle şi Danone vin după cele ale şefilor de la rivalul britanic Unilever, producătorul îngheţatei Ben&Jerry’s şi al săpunului Dove, care au anunţat şi ei recent că majorările de preţuri vor începe să încetinească.

Industria bunurilor de larg consum i-a lovit pe consumatori cu preţuri mai mari timp de mai mult de doi ani, motivul avansat fiind creşterea costurilor cu inputurile, care a început odată cu pandemia de COVID-19 şi a fost agravată de invazia rusească din Ucraina. Totul începând de la uleiul de floarea soarelui şi până la transportul mărfurilor a devenit mai scump, punând presiune asupra lanţurilor globale de aprovizionare şi alimentând o criză prelungită a costului vieţii.

„Nu am mai văzut un astfel de puseu inflaţionist din 1973, 1974”, a declarat joi directorul general de la Nestle, Mark Schneider, la o întâlnire cu jurnaliştii. Grupul elveţian, care produce supele Maggi, napolitanele KitKat şi cafeaua Nescafe, este cel mai mare producător mondial de alimente.

Investitorii şi analiştii au tras un semnal de alarmă că firmele exagerează cu majorările de preţuri şi le-au recomandat companiilor să se concentreze mai mult pe marketing şi inovaţie, în contextul în care îngrijorările cu privire la costul vieţii ajută mărcile proprii, mai ieftine, ale retailerilor să acapareze o cota de piaţă din ce în ce mai mare.

„Majorările de preţuri vor fi mai mici în acest an comparativ cu anul trecut”, a spus Mark Schneider. În consecinţă, Nestle se aşteaptă la o creştere organică a vânzărilor mai modestă, de aproximativ 4%, în 2024 precum şi la o creştere moderată a marjei de profit operaţional. În 2023, marja de profit operaţional a fost de 17,3%, în creştere cu 40 de puncte de bază la un curs de schimb constant.

Directorul general de la Danone, Antoine de Saint-Affrique, a fost mai moderat în declaraţii, apreciind la o reuniune cu analiştii că „suntem într-o lume de încetinire a inflaţiei” dar a adăugat că chiar şi aşa va exista în continuare „volatilitate”.

„Ne aşteptăm să avem o componentă de preţuri în creştere noastră, care va fi diferită de la o regiune la alta”, a spus Antoine de Saint-Affrique.

La începutul lunii şi directorul general de la Unilever, Hein Schumacher, a spus că vom continua să vedem inflaţie în 2024. „Apreciez că se va reveni la valori normal, când spun normal mă gândesc la valori cuprinse între 2,5 şi 3%”, a precizat Schumacher.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează