New York Times, atac dur la democrați: Ura lor față de Trump, și nu știința, a dus la închiderea școlilor în SUA / Administrația Biden, mesaje confuze legate de reluarea cursurilor în clase
Într-un articol de opinie publicat online, The New York Times a dat vina pe democrați pentru daunele provocate milioanelor de copii din Statele Unite din cauza închiderii școlilor, descriindu-le ca fiind „o tragedie pe care nu am confruntat-o în mod adecvat.”
Ziarul sugerează, de asemenea, că mulți guvernatori democrați nu au ținut cont de știință și ar fi fost „orbiți” de ura față de fostul președinte republican, Donald Trump, atunci când au decis închiderea școlilor în perioada pandemiei.
Atacul fără precedent lansat de publicația de stânga împotriva democraților vine în contextul în care Administrația Biden nu reușește să prezinte un mesaj coerent cu privire la obiectivele și termenele pentru redeschiderea școlilor, schimbând continuu și uneori contrazicând obiectivul declarat anterior de a avea elevii înapoi în clase în primele 100 de zile ale mandatului noului președinte.
În articolul din New York Times publicat miercuri, jurnalistul Nicholas Kristof – considerat unul dintre comentatorii liberali de marcă ai publicației – a scris că mulți democrați „au părut să fie mai suspicioși cu privire la școala fizică vara trecută, când președintele Donald Trump a solicitat acest lucru,” adăugând: „Nu ar trebui să ne lăsăm conduși mai degrabă de ideologie decât de știință.”
Autorul a notat că cel puțin un democrat, guvernatorul Gina Raimondo din Rhode Island, a făcut presiuni pentru redeschiderea școlilor în statul său, „iar copiii de acolo sunt într-o poziție mai avantajoasă pentru că ea a făcut asta.”
În alte state însă, milioane de elevi nu au mers fizic la școală de mai multe luni din cauza măsurilor care au urmărit stoparea răspândirii coronavirusului, situație care poate duce la „daune permanente” – atât copiilor, cât și viitorului Americii, a scris Kristof.
„Adevărul gol-goluț este că tocmai democrații – inclusiv cei care conduc Coasta de Vest, din California prin Oregon până la statul Washington – s-au aflat în fruntea uneia dintre cele mai grave lovituri date educației americanilor defavorizați din istorie,” se afirmă în articol.
De asemenea, Kristof – care este și unul dintre comentatorii politici invitați în mod regulat la CNN – a dat vina pe guvernatorii și primarii democrați, spunând că „mult prea des, aceștia au lăsat școlile să rămână închise, în timp ce barurile s-au deschis.”
Kristof citează apoi unele dintre cele mai recente descoperiri ale unor organizații care au analizat impactul închiderii instituțiilor de învățământ. „Întreruperile școlilor din cauza pandemiei ar putea crește rata abandonului școlar la nivel național cu aproape 4 procente,” a indicat jurnalistul, citând o estimare făcută de San Francisco Federal Reserve Bank.
Printre efectele probabile ale acestei situații se vor număra mai puțini angajați cu facultate în forța de muncă și venituri mai mici pentru angajați.
De asemenea, perturbările în sistemul de educație vor înrăutăți cel mai probabil diferențele de performanță școlară dintre copiii din familiile mai bogate – cei care își pot permite școlarizarea privată și serviciul de internet la domiciliu, de exemplu – și cei din familiile cu venituri mici, cărora le lipsesc adesea serviciile de internet și telefonie mobilă.
Potrivit datelor organizației Bellwether Education Partners, până la 3 milioane de copii americani nu au avut parte de școală – fie în clasă, fie online – pentru cea mai bună parte a anului care s-a scurs din martie 2020, de la adoptarea primelor măsuri anti-COVID.
Autoritățile din statele americane au abordat diferit închiderea economiilor și a școlilor. În statele cu conducere republicană, renunțarea la restricții a fost făcută relativ rapid după primul val din primăvara trecută. Aceste state au reluat o mare parte din activitățiile economice și au redeschis școlile, atât pentru învățarea fizică, în clasă, cât și pentru cea online.
Guvernatorii democrați au rezistat însă presiunilor de a redeschide școlile, în ciuda solicitărilor repetate din partea fostei Administrații Trump și a multor părinți. În Chicago, de exemplu, sindicatul profesorilor – foarte puternic și influent – a acceptat să redeschidă școlile în urmă cu doar câteva zile, după negocieri dure, care au durat luni de zile, cu districtul școlar.
Profesorii, criticați și ei
În articolul din New York Times, Kristof susține și că profesorii care se opun întoarcerii în clasă până după vaccinarea tuturor cadrelor didactice și a elevilor sunt vinovați de „o abdicare a responsabilității față de copiii Americii.”
Kristof a scris că datele oferite de U.S. Centers for Disease Control and Prevention, British Medical Journal și un studiu al Tulane University sugerează că școlarizarea în clase, în mod fizic, nu prezintă riscuri periculoase pentru elevi sau profesori, cu condiția respectării măsurilor de igienă și a portului de măști de protecție.
FoxNews a scris că opinia jurnalistului de la New York Times reflectă poziția multor părinți americani. De exemplu, unii părinți din Los Angeles au organizat recent ceea ce ei au numit un „Zoom blackout,” cerând să aibă mai multă putere de decizie în ceea ce privește momentul redeschiderii școlilor.
Una dintre organizatoarele protestului a declarat că acesta este parte a unei campanii mai ample care cere redeschiderea instituțiilor de educație, notând că „există o urgență foarte mare pentru a-i readuce pe copiii noștri în școli.”
De asemenea, în statul New Jersey, unii părinți au organizat o demonstrație zilele trecute, cerând ca districtul școlar și sindicatul local al profesorilor să ajungă la o înțelegere privind reluarea cursurilor în persoană.
„Au trecut aproape 350 de zile de când majoritatea copiilor au văzut interiorul unei săli de clasă. Știm acest lucru: ‘învățarea’ virtuală nu funcționează,” au scris pe Facebook reprezentanții SOMA for Safe Return to School, organizatorii mitingului din fața primăriei din Maplewood. „Școlile nu trebuie închise pentru a fi în sigure.”
Articolul publicat joi nu este singurul pe care jurnalistul Nicholas Kristof l-a scris în sprijinul redeschiderii școlilor. În luna noiembrie a anului trecut, editorialistul a scris un material intitulat „When Trump Was Right and Many Democrats Wrong.”
„Unele lucruri sunt adevărate, chiar dacă președintele Trump este cel care le spune,” a afirmat Kristof la momentul respectiv. „Trump a cerut de luni de zile redeschiderea școlilor și, în acest sens, pare să fi avut mare dreptate. Școlile, în special școlile elementare, nu par să fi fost surse majore de transmitere a coronavirusului, iar învățarea la distanță se dovedește a fi o catastrofă pentru mulți copii din familii cu venituri mici.”
Bâlbele Administrației Biden
Articolul din New York Times a venit în contextul în care Administrația Biden a făcut până în acest moment pași greșiți în ceea ce privește readucerea elevilor americani în clase. Analiștii de peste ocean au notat că o mare parte a conversației privind renașterea și relansarea Statelor Unite după pandemia de coronavirus s-a concentrat pe succesului campaniei de vaccinare și pe rapiditatea cu care se pot redeschide școlile pentru educația în persoană.
Cu toate acestea, Administrația Biden a avut mesaje confuze legate de obiectivele și termenele pentru fiecare din aceste situații, schimbându-le continuu și uneori contrazicând obiectivele declarate anterior.
Confuzia pare să fie cauzată deseori de mesajele diferite oferite de Biden și de consilierii săi. În ceea ce privește planurile administrației sale atât pentru vaccinuri, cât și pentru redeschiderea școlilor, președintele democrat a spus un lucru, iar vocea administrației sale, secretarul de presă de la Casa Albă, Jen Psaki, a spus deseori altceva.
De exemplu, ca parte a lucrurilor pe care le va face în primele trei luni de mandat, președintele Biden și-a stabilit obiectivul de redeschidere a majorității școlilor în primele 100 de zile. La 8 decembrie, liderul democrat a afirmat: „Ar trebui să fie o prioritate națională să îi readucem pe copiii noștri la școală și să-i ținem la școală.” În acel discurs, Biden și-a anunțat obiectivul de a avea „majoritatea școlilor noastre… deschise până la sfârșitul primelor mele 100 de zile” la Casa Albă.
Obiectivul anunțat de președinte a fost însă schimbat pentru a include doar elevii de la grădiniță până la clasa a 8-a, iar „redeschiderea” a fost redefinită de Psaki ca „predare cel puțin o zi pe săptămână” în persoană. O săptămână mai târziu, Biden a încercat să corecteze declarația purtătoarei sale de cuvânt, provocând confuzie cu privire la adevăratul obiectiv vizat de administrația sa.
„Scopul pe care (președintele Biden) și l-a stabilit este să aibă majoritatea școlilor – deci, mai mult de 50% – deschise până în ziua 100 a președinției sale,” a spus Psaki pe 9 februarie. (https://www.c-span.org/video/?508832-1/white-house-daily-briefing) „Și asta înseamnă o parte de educație în sălile de clasă. Cel puțin o zi pe săptămână. Sperăm că este mai mult de atât.”
CNN a scris însă că „redeschiderea școlilor,” așa cum a definit-o Psaki, a fost deja realizată în Statele Unite. Potrivit mai multor estimări, majoritatea școlilor includ deja predarea personală, cu elevii în clase, cel puțin o dată pe săptămână.
Burbio, o companie privată de analiză a datelor care ține evidența a 1.200 de districte școlare care reprezintă peste 35.000 de școli publice din 50 de state, a raportat pe 13 februarie că 33,6% dintre elevii K-12 (grădiniță până la ultima clasă de liceu) frecventează școli cu predare exclusiv virtuală.
Majoritatea elevilor frecventează școli care îndeplinesc obiectivul stabilit de Biden, 40,8% dintre elevi frecventând școli care desfășoară cursuri în clase, în timp ce 25,6% dintre elevi frecventează „școli hibride,” unde învățarea online este combinată cu cea fizică pe parcursul săptămânii.
O altă analiză prezentată de Center on Reinventing Public Education a constatat că, în decembrie 2020, 68% din cele 477 de districte școlare studiate au oferit un anumit nivel de educație în persoană. În același timp, 44% din districtele școlare ofereau instruire completă în clase.
CNN a precizat că reîncadrarea propusă de Administrația Biden în acest caz a fost criticată pe scară largă ca „insuficientă” și un pas înapoi de la promisunea inițială a președintelui democrat de redeschidere a școlilor în primele 100 de zile de mandat.
Când a fost presat cu privire la poziția administrației sale referitoare la redeschiderea școlilor, în timpul unei întâlniri organizate de CNN la 16 februarie – la o săptămână după declarația contradictorie făcută de Jen Psaki -, Biden a precizat că pentru studenții K-8 „obiectivul va fi de cinci zile pe săptămână” de educație personală sau „aproape de această țintă” către sfârșitul primelor sale 100 de zile de mandat.
Președintele Biden a spus că „nu este adevărat” că redeschiderea școlilor ar presupune educație în clase doar o zi pe săptămână, considerând declarațiile lui Psaki despre redeschidere „o greșeală de comunicare.”
Surse: New York Times, FoxNews, CNN, Pix11, C-Span, ABCNews
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii