G4Media.ro

Nicuşor Dan: Am un program care are sute de pagini. Unul dintre…

Foto: Inquam Photos/ Captură video

Nicuşor Dan: Am un program care are sute de pagini. Unul dintre proiectele pentru București, metroul de suprafaţă

Deputatul Nicuşor Dan, candidat la Primăria Capitalei susţinut de PNL şi USR PLUS, a afirmat, miercuri, că printre proiectele sale pentru primărie se numără realizarea metroului de suprafaţă, construirea de parcări la intrarea în oraş şi interconectarea liniilor de tramvai din centrul Bucureştiului.

„Am un program care are sute de pagini. (…) Unul dintre proiecte este metroul de suprafaţă. În momentul de faţă avem o centură CFR a Capitalei care funcţionează. Este vorba de şase linii care îţi permit, de oriunde eşti pe centură, să ajungi în nişte puncte importante care sunt AFI Cotroceni, Gara de Nord, Gara Obor, Pipera, Otopeni, Rahova. Deci, de exemplu, dacă locuieşti în Chiajna, ai o conexiune directă cu Gara de Nord, ai o conexiune directă cu Pipera, cu Gara Obor, cu AFI Cotroceni, le fel, dacă eşti undeva în zona Ferentari-Giurgiului”, a spus Nicuşor Dan, la Realitatea Plus.

El a precizat că acesta este un proiect care poate fi făcut cu fonduri europene, în colaborare cu Ministerul Transporturilor unde există deja o echipă de lucru şi este foarte important să existe o colaborare între conducerea Primăria Capitalei şi viitoarea guvernare.

„Al doilea proiect este cel marilor parcări la intrarea în oraş – 15 parcări conectate cu transportul public, pentru că degeaba ai parcări la intrarea în Străuleşti, iar tu trebuie să stai un sfert de oră la metrou, care nu e conectat, trebuie să te dai jos să schimbi, sau trebuie să stai o jumătate de oră la troleibuz”, a afirmat Nicuşor Dan.

Un alt proiect din programul lui Nicușor Dan vizează extinderea reţelei de tramvai, în special în Piaţa Unirii.

„Pentru tramvaie am un proiect făcut de specialişti, de extindere a reţelei de tramvai, şi cea mai importantă extindere este în zona Unirii, unde sunt trei staţii de tramvai – una la Mitropolie, una la Sfântu Gheorghe şi una în spatele Magazinului Unirea – din păcate nimeni nu merge 1,5 kilometri pe jos, ca să se urce în alt tramvai. Este foarte ieftin să conectezi, prin Piaţa Unirii, linia care e deja dedicată transportului public, să faci nişte diagonale, de exemplu să uneşti tramvaiul 21 cu 32 şi să ai nişte tramvaie care străbat Centrul”, a mai spus candidatul pentru Primărie.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Captură video

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Sa te bazezi cheferisti si sa nu mai mance ilfovenii din caratu’ oamenilor in dube proaste? Nu prea vad realizata prea curand trebusoara asta, desi as vrea…

    • gigel pesedel retardel, viitorul Primar General Nicuşor Dan a spus foarte clar: infrastructura CFR va fi folosită nu pentru trenuri (cum îţi bâzâie ţie mintea) ci pentru „metrou uşor”, adică tramvai, aşa cum este tramvaiul 41.

      În plus, sistemul de transport în comun integrat, aşa cum este vizat de viitorul Primar General Nicuşor Dan, este folosit în toate capitalele europene, cu excepţia Bucureştiului.

      În Bucureşti, sistemul integrat nu există, din cauză că Gaby Sârmănkur ne-a furat banii, ca să-i bage în găozul Catedralei Neamului Prost şi în 30 de milioane de căcaturi kitschl, aşa cum are ea, în casa ei de ţoapă.

  2. Sa unesti tramvai linia tramvai 21 cu 32 mi se pare simpla si geniala in acelasi timp! Si putin costisitoare. De asta nici nu a fost luata vreodata in calcul de primarii cu viziuni megalomane , facute in 10 ani cu cu cost triplu la final!
    Supun si eu atentiei continuarea liniei 41 pana la metrou Izvor (pe bdul Ghencea, 13 septembrie , strada Izvor, BP Hasdeu ) exista spatiu pe mijloc Pana la intersectie cu Progresul e chiar linie de tramvai si mai departe spatiu verde..

    • Taiem copacii…
      Ce faci pe deal in drumul spre parc? Ai vreo sugestie?

    • @simplu
      Pesedeilor, v-a băgat în viteză Nicuşor Dan, că o dă afară cu măturoiul pe Gabi Firea. Ce copaci să taie, măi pesedac? Linia de tramvai nu are nimic în comun cu dealul pe care ţi s-a pus ţie pata, ci va rămâne exact aia care este şi acum, de la calea Rahovei până jos în Piaţa Unirii. Nu se schimbă nimic, decât că v-a intrat vouă morcovu-n cur.

    • @ simplu .nu stiu ce copaci visezi ?! Linia de tramvai poate merge si ei daca sunt :))sau se poate amenaja ca in Praga unde linia de tramvai este pe prima banda! Prima banda care este si pavata cu piatra. Masinile merg doar pe banda a 2 care este asfaltata , caci e neplacut sa mergi cu masina piatra cubica!
      Alte avantaje:nu se mai poate parca pe prima banda, acces mai usor in tramvai . Urci direct de pe trotuar nu mai trebuie sa traversezi!
      Cine stie bdul Uverturii. Sunt 2 benzi pe sens dar se circula ,de cand ma stiu, doar pe una dintre ele. Primele benzi ocupate TOTAL de masini! Cum ar fi sa fie linii de tramvai din Chiajna-Lujerului pe primele 2 benzi de langa trotuar?! Ar mai parca cineva pe linia de teamvai? Nu cred…
      Sunt multe solutii ieftine si se gasesc cam toate in strainatate. Nu mai trebuie sa descoperim noi apa calda!
      Cine spune ca vremea tramvaiului a apus…..cred ca locuieste fie la Videle !

  3. Bine ca nu vrea tramvaie trase de cai. Tramvaiul e deja depasit, parerea mea este ca nu are ce cauta in secolul 21. Infrastructura de tramvai este foarte scumpa si necesita intretinere si reparatii costisitoare la fel ca infrastructura de metrou doar ca metroul are o capacitate mult mai mare. De cativa ani, calea ferata a tramvaiului 41 arata ca dupa razboi, acolo sunt necesare reparatii extrem de scumpe, iar linia 41 este probabil singura linie de tramvai care merita pastrata.
    Extinderea capacitatii transportului in comun trebuie sa se faca tot in subteran, tehnic este posibil sa avem magistrale de metrou pe 3-4 niveluri dupa modelele Tokyo, Singapore, altfel se risipesc bani fara sa existe beneficiu real pentru comunitate.
    O idee buna dar pe care nu o va implementa niciun primar al Bucurestiului este sa infiinteze o linie de tren de mare viteza care sa lege metroul de un oras mic situat la maxim 100Km. Acea linie de tren ar strapunge capitala prin tunel subteran si ar avea 2 jonctiuni cu magistralele de metrou, din care una in centru Universitate sau Unirii. Celalalt capat al liniei de tren ar trebui sa fie intr-o zona unde terenurile sunt ieftine si se pot face dezvoltari imobiliare cu un nivel decent de urbanism. Un astfel de proiect ar permite Bucurestiului sa se concentreze pe business si mai putin de afaceri imobiliare, motiv pentru care nu se va face nimic de genul acesta niciodata. Momentan primarii din Bucuresti inca fac spagi din semnat PUZ-uri pe cartiere rezidentiale cu stradute de ev mediu pe care abia incap 2 masini, fara spatii verzi si fara parcari multinivel care sa deserveasca locuintele, mai exact, in multe locuri, parcarile sunt chiar peste spatiul verde, foarte indragite parcarile de suprafata desi consuma spatiu util.

    • @George: „Tramvaiul e deja depasit”
      Pulifrici, v-a băgat morcovu-n cur Nicuşor Dan: în câte capitale europene ai fost, de vorbeşti asemenea tâmpenii?!

  4. Mai era unul cu program din scoarță-n scoarță

  5. Programul ala din scoarta-n scoarta era elaborat de catre „Eminenta Cenusie aPSD”, ala cu tablorile-n perete , de a fost consilier si a lui Veo. Adauga , ca la unele capitole , programul era
    si pe ore. In final , s-a ales praful de tot , tov. Ciolanache

  6. Am vrut sa vad si eu programul de „sute de pagini” si am intrat atat pe siteul noulbucuresti.ro cat si pe pagina de Facebook a stimabilului. Surpriza, sunt doar cateva bla-bla-uri, gen: „Sunt dornic să pot circula rapid prin oraș, să respir un aer curat și să mă pot bucura, alături de familie, de spații verzi numeroase și îngrijite.”