G4Media.ro

Nicuşor Dan: Au început să fie aplicate amenzi de 100 lei pentru…

Sursa foto: STB / Facebook

Nicuşor Dan: Au început să fie aplicate amenzi de 100 lei pentru şoferii STB care pleacă mai devreme sau mai târziu de la cap de linie faţă de orarul care este obligatoriu pentru ei

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunțat, marţi, că au început să fie aplicate amenzi de 100 lei pentru şoferii STB care pleacă mai devreme sau mai târziu de la cap de linie, în raport cu orarul impus de compania municipală, care este obligatoriu de respectat pentru aceștia.

„Am moştenit, Consiliul General şi cu mine, un contract de delegare provizoriu pentru serviciul de transport public, atât în relaţia cu STB, cât şi în relaţia cu ceilalţi operatori din zona regională. Din nou a fost nevoie de zeci de ore de discuţii, au fost coordonate de viceprimarul Bujduveanu, şi în urma acestor discuţii avem azi un contract de delegare de 10 ani, serios, corect, care a mulţumit toate părţile care au luat parte la aceste discuţii. Faptul că avem acest contract de delegare pe termen lung era o condiţie pentru ca să putem accesa bani europeni, şi pe tramvaie şi pe autobuzele electrice. Faptul că avem acest contract de delegare permite ADI-ului să îşi exercite controlul pe STB. Ăsta este un lucru foarte important, au început să fie aplicate amenzi de 100 de lei pentru şoferii care pleacă mai devreme sau mai târziu de la cap de linie faţă de orarul care este obligatoriu pentru ei”, a afirmat Nicuşor Dan, marţi, la prezentarea bilanţului cu ocazia împlinirii a 10 luni de mandat.

Edilul Capitalei a vorbit şi despre tarifele la transportul public de la Metrorex și STB.

„Am trecut la tarifarea orară, aşa cum se întâmplă peste tot în lumea civilizată. În acest moment, biletele la transportul public de suprafaţă sunt, după cum ştiţi, 90 de minute în care poţi să schimbi oricâte mijloace de transport în comun. Avem tarife comune cu Metrorexul şi avem şi bilete şi abonamente comune pentru STB şi Metrorex, unele dintre ele foarte avantajoase, cum este abonamentul anual STB plus Metrorex, 1.200 de lei pe an, 100 de lei pe lună, pentru a circula nelimitat cu transportul public de suprafaţă şi cu metroul”, a precizat Dan.

Sursa foto: STB / Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

28 comentarii

  1. Daca functionarul public nu poate fi obligat sa munceasca si doar e mutat de colo-colo acum ce are cu șoferii?
    Cetatenii au aplicatie pe mobil sa vada cand ajunge troaca langa ei iar pensionarii nu ajung oricum nicaieri, cand nu voteaza.
    Dezamagitor Nicusor… mai bine ne spui de contabilitatea aia dubla tinuta de companiile din subordinea pmb. Iei o factura oarecare si vezi daca suma de pe ea se regaseste la cet, de ex.

    • @Spark, se vede ca nu prea iti scoti fundul din masina.
      Problema cu nerespectarea orarului este reala.
      Iti descriu situatia din 2019 de pe Bd Timisoara:
      3 linii de tramvai: 8, 25 si 35 cu intervale de succedare de ~15minute pentru fiecare linie.
      Daca tramvaiele respecta orarul de plecare de la Preciziei, la intervale regulate, timpul mediu de asteptare al unui calator care circula pe segmentul de traseu comun (suficient de lung: Preciziei-Bd Vasile Milea) este de maxim 5 minute.
      In realitate, vatmanii asteapta la capat de linie si pleaca grupati 1×8+1×25+1×35 in acelasi timp. Deci timpul maxim de asteptare pentru calatorul mentionat mai sus devine 15 minute. Se intampla foarte des ca timpii de asteptare, la ore de varf, sa fie de 20-21 minute si sa apara grupate, nu 3 ci 4 tramvaie.

    • Spark: „Cetatenii au aplicatie pe mobil sa vada cand ajunge troaca langa ei”
      Aplicatia aia iti spune cand ajunge „troaca” in statie, dar nu-ti poate garanta o predictibilitate a traseului, gen plec la si 5 de acasa ca sa ajung la si 17 in statie cand scrie in program ca vine „troaca”.
      Nu. Acum pleci de acasa la si 5, ajungi in statie si observi ca autobuzul vine la si 28, si tocmai a trecut altul acum doua minute. Oricare din intervalele de timp la care „troacele” au trecut prin statie NU sunt in programul oficial al STB.
      Pricepi problema?

      Apoi, @George ti-a dat exemplul cu tramvaiele de pe bd Timisoara.
      Eu iti pot spune de traseul 123, pe splaiul Independentei spre piata Unirii (sau invers, ca-i tot acelasi drac). Oficial, „troacele” trec la 5 minute una dupa alta. Practic, se strang cate trei si merg in grup, de obicei primul autobuz plin ochi, iar ultimul gol. Apoi vine un interval de 15 minute in care nu mai trece niciun alt 123.
      Stai si astepti, dar cel putin ai aplicatie, nu…?

      Scuza RATB este „traficul”, dar aia e scuza de birou, pentru ca la 6 dimineata de exemplu nu exista blocaje in trafic care sa justifice intarzierile. E un raspuns dat in bataie de joc de unul Tobescu, responsabil din partea RATB cu luatul reclamantilor peste picior.

    • Da, si 66 in Fundeni, la fel.
      Da tot mai interesant e cu contabilitatea dubla… dupa ce a aparut in presa inregistrarea cu ăia de la furnizare apa care incarcau facturile cu valori consumate false pe principiul ca nu coboara primarul in canal sa citeasca apometrul.
      La caldura cand apa calda e rece n-au nici o remuscare ăia…

  2. Tarfiele actuale vor descuraja oamenii sa foloseasca transportul in comun. STB-ul trebuia deparazitat de capuse, modernizat si eficientizat ca timp.

    • 3 lei calatoria sau 80 lei abonamentul lunar, o avere.
      Roma: 1 calatorie costa 1.50 euro
      Budapesta: echivalentul a 1 euro/ calatoria
      Lisabona: 1.8 euro
      Exemple sunt multe.

    • Hai sa se faca gratuit ca sa nu mai aveti nimic de obiectat!
      Traiasca viitorul luminos!
      Si 3 lei calatoria este tot un pret la plezneala.

  3. Amenzi pentru plecare mai devreme inteleg, dar plecare mai tarziu nu poate fi vina soferului todeauna ;poate a stat in trafic si a ajuns la cap de linie mai tarziu.

  4. Domnule Nicușor ,de exemplu în Besuvais (Franța) prețul unui bilet valabilitate de 1zi este 1 Euro ,și poți să îl folosești pe toate mijloacele de transport .

    • Asta când ai un transport eficient, nu găuri negre fără număr. Urmareste toata declaratia înainte sa faci comparații.

    • Dar in Paris cat e cartela.de o zi mai A310?
      In sfarsit începe si ND sa faca ceva si gata… ba e scump… ba nu e eficient…
      Dar masinile din trafic nu sunt scumpe? Cu ce comparam transportul in comun?
      E foarte bine. Ar trebui sa fie si mai scumpe iar pensionarii sa aiba gratuitate numai intre 10.si 13.
      Sunt pline Tramvaiele de babe care se plimba fara scop.
      Pana la utma autobuzul.e qcelasi, motorina e aceeași si doar salariile de 3 ori mai mici. Dar asta nu justifica pretul de 3 ori mai.mic. decât in Paris sau in Viena.

  5. Era și momentul ca muccu să se ia la trânta cu reforma
    Vezi că unu avea șapca roșie, mama lor de mafioți

  6. Dar in Paris cat e cartela.de o zi mai A310?
    In sfarsit începe si ND sa faca ceva si gata… ba e scump… ba nu e eficient…
    Dar masinile din trafic nu sunt scumpe? Cu ce comparam transportul in comun?
    E foarte bine. Ar trebui sa fie si mai scumpe iar pensionarii sa aiba gratuitate numai intre 10.si 13.
    Sunt pline Tramvaiele de babe care se plimba fara scop.
    Pana la utma autobuzul.e qcelasi, motorina e aceeași si doar salariile de 3 ori mai mici. Dar asta nu justifica pretul de 3 ori mai.mic. decât in Paris sau in Viena.

  7. Domnule Primar !
    Dumneavoastră cât de des ați mers cu un mijloc de transport în comun !?
    Tramvaie care sunt ruginite ,nu mai spun de igienă și restul….
    Ați mărit biletul și abonamentul,la siguranța și,,luxul” călătorului ,s-a gândit cineva?

    • Tocmai asta e si scopul cresterii peretului calatoriei.
      Poate asa vor avea bani mai multi pentru investitii,..
      Dar cand marea majoritate circula fara bilet, ptr ca sistemul este prost conceput,.. iar pretul biletului este aproape de zero.. !
      De unde profit/investitii/salarii mai mari ..samd.

    • Se face prea mult caz de vechimea tramvaielor.
      Calea de rulare este distrugatoare pentru orice tramvai nou care s-ar aduce.
      Sunt doar cateva portiuni de sina in Bucuresti care sunt cat de cat in stare sa sustina tramvaiul. Pe cele mai multe dintre ele, tramvaiul este permanent in pericol de deraiere si inainteaza de parca ar calca pe oua. Sine strambe, rupte din suduri, capete rezemate pe aer…
      Pana nu se pune la punct calea de rulare, discutia despre tramvaie moderne este doar batut apa-n piua.
      Pe niste sine corecte ar mai putea rula si tramvaiele actuale cativa ani, fara sa le sara suruburile (o data stranse cu simt de raspundere, nu in dorul lelii, ca oricum e tot aia…).
      Macar pana cand s-o gasi finantare pentru unele ca lumea. Hai, nu zic ca la Praga, dar macar ca la Oradea, de exemplu, se poate?

  8. in teorie toti lingaii lui nicusor au oarecum dreptate. in practica nicusor nu o sa faca nicio investitie cu banii obtinuti de pe urma majorarii pretului biletelor si nu o sa fie niciun fel de surpriza. Deja ne am obisnuit cu 10 luni de nimicuri. Ce mai sunt 3 ani…

    • Sa faci curățenie dupa bomba de Firea nu este ușor, a desființat firmele minune și a reparat niște țevi.
      Pentru mine e destul.

  9. Linia 201, fostă 601, linie specială pentru studenți, care nu se mai justifică în condițiile actuale, deoarece zona s-a dezvoltat foarte mult, acum are ca timp de așteptare 20-30 de minute. Dacă îți pleacă una de sub nas, mai stai jumătate de oră,. Poate se gândește cineva că este cazul să schimbe statutul special al acestei linii și să verifice plecările de la cap de linie

  10. Daca se luau fonduri europene pentru imbunatatirea/optimizarea transportului public si totodata mentinerea lui la un cost cat mai accesibil pt cetatean, era un lucru rau? Sau nu va avantaja ca se verificau toti banii manevrati si se cerea dovada absorbtiei lor la Comisia Europeana ca si pentru PNRR acum in mare si dezamagitoare discutie fara rezultat?

  11. Crudul adevar este ca la fiecare cap de linie exista un „controlor de linie”, rolul lui este de a le spune soferilor de autobuze /vatmanilor cand sa plece… Asta din start va anuleaza smiorcaielile legate de timpi de asteptare din statii si suprapunerea diferitelor linii.

    Exista multe nereguli legate de transport, principala problema fiind inefivienta liniilor de transport ( 3 4 numere pe acelasi tronson).

    Nu poti cere ca stb-ul sa ajunga la timp cand acesta sta in trafic cu masinile pentru ca semafoarele sunt nesicronizate si prost gandite / programate… Daca tramvaiele sunt atat de vechi incat crapa pe linie si blocheaza traficul, daca infrastructura e veche si cedeaza regulat, daca macazele automate au fost schimbate pe modul manual ca nu au bani de mentenanta…

    Dupa cum spuneam exista multe nereguli pe care nu le poti ignora, sperand ca implementezi tu ” ora fixa pe stb”. O aberatie… Daca soferu face 4 ture fara pauza ca traficul a fost aglomerat, legal statul i a incalcat dreptul de muncitor, iar daca acesta face un accident, statul e de vina si plateste : 1. Dauna produsa 2. Daune lui… Nu poti efectiv sa ai pretentii cand nu ai pe ce pune mana, nu ai nimic, nu ai un transport eficient, nu ai infrastructura eficienta, nu ai utilaje, nu ai piese de schimb, nu ai oameni pregatiti bine, nu ai directori stb pusi pe baza de concurs( toti sunt numiti politic si schimbati regulat), nu ai un sindicat eficient, nu ai prospect de viitor si nu ai dreptate…

    Toti vrem, dar hai sa constientizam realitatea si sa ne dam seama ca defapt ce a facut nicusor acum este fix… Praf in ochii prostilor, intr-un definitiv, nu a rezolvat nimic.

  12. ,,Babele,, cum greșit gândești, pot fi mamele sau bunicile noastre. Cu ce au greșit că au muncit o viață-ntregă pentru o pensie de tot râsul, pentru o pensie ce nu există în țările menționate cu prețuri mai mari la transportul în comun.
    Să nu mai vorbim de ajutorul pe care-l primesc vârstnicii din țările respective, din partea statului.
    Așa că …, mai bine gândiți mai înțelept și nu vă bateți joc de vârstnicii noștri, care chiar nu merită asta.
    Pe cei care cred că nu am dreptate îi rog să argumenteze, dar după ce se informează mai bine.

  13. Confirm și eu ca orice călător STB că autobuzele vin grupate și nu respectă graficul. Acum trebuie să fii de-a dreptul înapoiat să spui că nu este bună măsura penalizării șoferilor care nu respectă graficul de circulație. Nu înseamnă că după această măsură vor ajunge perfect la timp dar trebuie pornit de undeva. Toate problemele se rezolvă pas cu pas. Și prima dată începi cu ce se poate aplica cât mai repede și cu costuri cât mai mici iar pe parcurs rezolvi și problemele complicate. Astăzi rezolvi una, mâine alta și tot așa. Tot timpul va fi nevoie de actualizări și îmbunătățiri. Ce am mai sesizat eu in calitate de călător este că aproape nimeni nu-și validează cardul STB deci circulă pe gratis. Și atunci de unde bani de investiții? Din buzunarul tuturor bucureștenilor,deci și a celor care nu merg cu autobuzul, deoarece STB este subvenționat de la bugetul local.

    • Tocmai asta face ND, nu mai subvenționează STB-ul. De-aia s-au mărit tarifele!

  14. Mi se pare o idioțenie de care doar un tâmpit cum e actualul primar general este capabil, din moment ce măsură de a respecta orarul de plecare de la capăt de linie, probabil,cu scopul de a asigura fluiditate transportului in comun -deci orare respectate ‘ca afara’ – , la noi este imposibil de realizat din muuulte motive. Unul ar fi acela că infrastructura nu permite, vehiculele STB nu au o banda de circulație dedicata (că în Austria de ex – hihihiiii), astfel încât să nu depindă de ceilalți participanți la trafic (precum în cazul metroului și al liniilor rapide de tramvai). … Plus indisciplina tuturor in trafic și lipsa amenzilor, unor restricții de bun simț sau a agenților de circulație în zonele fierbinti din Capitala… Plus
    lipsa parcărilor și numărull exagerat de mare de turisme într-o capitală supraaglomerata de oameni, mașini și lucrări în trafic… și altele!
    … da las’ că-i bine și-o să fie și mai cald! (părerea mea, desigur…)

  15. Amendati-i!am așteptat 20 de min un 101 sau 311 în Titan azi 01-09-2021spre faur.0ra22-25 a sosit.am așteptat de la 22:03.(un 101 a venit.311 rămâne de văzut când va sosi.poate s -au retras toate.rușinică stb

  16. Daca eu circul cu un singur mijloc de transport de o viata pentru ce sa dau 80 de lei pe luna ?.Bagati si abonament lunar pe o linie nu sa fiu obligat sa iau abonament pe toate liniile

  17. O să conducă Nicușor Dan în curând autobuzul prin București cind nu vor mai avea soferi