G4Media.ro

Nicușor Dan explică ”eșecul” licitației organizate de Firea pentru cumpărarea de autobuze…

Nicușor Dan explică ”eșecul” licitației organizate de Firea pentru cumpărarea de autobuze electrice și tramvaie: Favorizarea firmelor puțin cunoscute, proceduri anunțate pe ultima sută de metri, comenzi prea mari

Nicușor Dan, candidatul USR la Primăria Capitalei, a lansat joi o serie de acuzații la adresa primarului general, Gabriela Firea, pe care o consideră responsabilă pentru ”eșecul” licitației de achiție de autobuze electrice și de tramvaie.

”Primăria Capitalei a înregistrat recent o nouă licitație eșuată, la achiziția de autobuze electrice. Licitația pentru cele 400 de autobuze a fost câștigată de firmă turcească Otokar, firmă fără o mare reputație în domeniu. Licitația pentru cele 100 de tramvaie a fost câștigată de firma turcească Durmazlar, din nou o firmă fără o mare reputație în domeniu”, a declarat Nicușor Dan.

Candidatul USR la primăria generală subliniază că sunt trei explicații principale pentru care firmele recunoscute internațional nu participa la licitațiile Primăriei Capitalei:

1. Principalul criteriu de achiziție este prețul la livrare. Nu se ia în calcul prețul total de funcționare, care avantajează produsele mai fiabile dar ceva mai scumpe la livrare. Primăriile orașelor din vestul europei nu cumpără de la firmele recunoscute din snobism, ci pentru un preț total de funcționare mai redus.

2. Licitațiile sunt anunțate cu prea puțin timp înainte. Firmele serioase au nevoie de timp pentru a pregăti oferte serioase.

3. Municipalitățile serioase au comenzi în tranșe, pentru a-și înlocui treptat flota. Este mult mai rezonabil procesul de întreținere când termenele de revizie sunt etapizate, și nu pentru câteva sute de mijloace de transport deodată. În consecință, producătorii serioși sunt disponibili pentru a furniza loturi în tranșe, și nu câteva sute deodată.

”Administrația Bucureștiului va fi eficientă în procesul de achiziție de mijloace de transport când va învața de la cei care fac asta bine de zeci de ani”, a conchis el.

Primăria Capitalei a anulat licitația pentru 100 de autobuze electrice, potrivit unui anunț din 10 decembrie. Ambele oferte, atât cea de autobuze turcești, precum și cea de autobuze chinezești, au fost declarate neconforme.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Bai Nicusoare, iar vb ma fara sa stii. 1. Vezi ca criteriu nu a fost pretul, uita-te si tu pah SICAP! 2. vezi ca oferta la turci a fost inadmisibilă, omule!

    PS. Nicusor e expert la toate!

    • Ei cum sa nu fie pretul. La alea luate deja pretul a fost criteriu. Dar degeaba le iei mai ieftine initial daca dai ulterior la intretinere. Autobuzele alea mercedez au 3 milioane de km deja. Si merg belea inca. Alea turcesti vai mama lor. Aerul conditionat il baga numai in anumite zone ale masinii in rest zici ca nu e. La alea mercedez se simte in toata masina. O sa mai discutam peste 5 ani cum e cu intretinerea la turcisme.

    • Procedura a avut ca si criteriu de atribuire cel mai bun raport calitate – pret (60% pret si 40% calitate) asa ca nu mai vorbiti degeaba

    • Da. Si e proasta. Calitatea pret nu se poate judeca doar cand e produsul nou. Adica ce ziceam si mai sus cu fiabilitatea. Ca sa nu mai zicem de smenurile facute de firea. Tu de fapt vrei sa ne convingi ca turcii fac produse mai bune ca nemtii? Eu zic sa incerci la alta masa ca aici nu ai sanse.

      Iar Nicusor nu ca se pricepe. E OBLIGAT ca altfel il alege cucu. Asa ca da, se pricepe de voie de nevoie.

  2. Iar tu, d-le Billy „te tragi de sireturi” cu toata lumea?

    In rest, ceva trebuie sa fie adevarat in aceasta argumentatie, pentru ca la licitatiile Primariei Capitalei, chiar cind e vorba de bani multi, nu se inghesuie decit turcii si chinezii. Prietenii stiu de ce?

    • In primul rand autobuzele electrice ale celor de la Bozankaya sunt de fapt Sileo din Germania, omologate in Germania! In al doilea rand, Nicusor nu zice nimic de Caietul de Sarcini daca a fost orientat catre cineva sau nu, acolo e loc de sparleala:D

  3. da sileo, o marca de care nu a auzit nimeni.

    de fapt e tot o filiala germana a unei firme turcesti, se poate verifica pe site tov troll de la PMB…