G4Media.ro

Nicușor Dan propune metroul ușor ca soluție pentru traficul din București. Cost…

Nicușor Dan propune metroul ușor ca soluție pentru traficul din București. Cost de 150 de milioane de euro din fonduri europene

Nicuşor Dan, candidatul USR, PLUS și PNL la Primăria Capitalei, a declarat miercuri că metroul de suprafaţă, construit pe resursa deja existentă a CFR, reprezintă una dintre soluţiile pentru traficul din Bucureşti. El a spus într-o conferință, precizând că acesta va funcţiona pe şase rute şi va avea şase gări principale în București și în jurul Capitalei, potrivit Agerpres.

„Vorbind foarte grosier, e vorba de a tripla lungimea metroului care deserveşte Bucureştiul în acest moment. (…) Cifra estimativă e de 800.000 de utilizatori pe zi”, a spus Nicuşor Dan, miercuri, într-o conferinţă de presă.

 

El a precizat că staţiile interioare vor fi conectate la STB şi metrou, iar staţiile de pe linia de centură – în principal la cele mai importante intrări din oraş şi acolo unde va fi nevoie vor exista parcări park&ride, cum sunt intrările dinspre Târgovişte, Piteşti, Alexandria, Giurgiu.

„Mesajul este că oriunde te găseşti pe linia de centură vei avea un tren direct către aceste gări interioare, care reprezintă puncte importante ale oraşului”, a explicat Nicuşor Dan.

El a dat câteva exemple – Chiajna, care va fi legată de AFI Cotroceni, de intersecţia cu Lujerului, Gara de Nord, Pipera şi zona Giurgiului-Ferentari, despre care a menţionat că va fi conectată direct cu Pipera, Gara de Nord, AFI.

„Dacă vorbim de AFI, aici va fi una dintre cele şase staţii (…). O să avem un flux de 8.000 de persoane pe zi pe fiecare sens, o să fie două linii terminale, (…) o să avem cel puţin 40 de plecări pe zi, 2-3 pe oră şi mai multe la orele aglomerate. Un tren va deservi 200 de persoane şi în condiţii de aglomeraţie până la 500, pentru Bucureşti asta înseamnă 800.000 de utilizatori. Viteza medie operaţională va fi 40 de kilometri pe oră. Metroul de suprafaţă atinge viteze de 90 de kilometri la oră. Principalul lui avantaj e că nu se intersectează cu traficul auto, nu stă în intersecţii, nu stă la semafor”, a afirmat Nicuşor Dan.

El a menţionat că metroul de suprafaţă va fi uşor de accesat de către mame cu cărucioare, biciclişti, va avea culoare largi și nu va fi compartimentat.

Nicuşor Dan a mai declarat că banii necesari vor fi obţinuţi din fonduri europene – Programul Operaţional Regional şi că este vorba despre o investiţie de 100 – 150 de milioane de euro.

„Nu mergem realmente pe centură, pentru că aici e o zonă care nu e suficient de densă, folosim linia feroviară care leagă Bucureştiul de Constanţa (…). Această infrastructură exterioară există, cea interioară există în diferite stadii şi e vorba de cumpărare de echipament. O să existe un parteneriat cu Ministerul Transporturilor. Există deja un grup de lucru în Ministerul Transporturilor care se ocupă de această chestiune pentru că infrastructura (…) aparţine CFR-ului. (…) Primăria va face deservirea. (…) Primăria va avea partea de bani care ţine de cumpărarea de trenuri care vor fi un fel de Săgeţi Albastre”, a spus Nicuşor Dan.

El a precizat că va fi o achiziţie deschisă, pe piaţa globală, şi că implementarea va dura 2 – 3 ani din momentul în care proiectul e gata.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

25 comentarii

  1. Fireste…! Si e atat de simplu, doar sa vrei, iar Nicusor vrea si poate…

  2. daca va fi interconectat cu metroul va fi intr-adevar o solutie insa 2-3 ani? hai sa zicem 5-7 ca doar e rominikka

    • Omul a venit cu un proiect realizabil si decent. Putea sa dea banii la biserică. Cum se face acu’. Cetateanu’ o sa aleaga ce crede el ca e bine. Asa ca Firea are toate sansele sa fie inca 4 ani primar.

  3. Ca principiu, daca vrei transport public rapid trebuie sa nu intersectezi traficul general. Metroul face treaba asta, nu stiu daca „metrourile usoare” or s-o faca.
    Eu as zice sa iesim din modelele clasice de gindire si optam pentru un sistem de trenuri suspendate, monorail, daca ar fi cu levitatie magnetica ar fi foarte bine, urmind ca autobuzele si troleibuzele sa faca doar legaturi locale intre aceste linii.
    Sau poate ca am devenit prea visator, la virsta mea ar fi chiar remarcabil.

  4. abia astept sa vad in ce fel o sa ii ajute asta pe locuitorii din tunari, balotesti, moara vlasiei, tamas etc… sunt doar cateva exemple din nordul capitalei. acolo oamenii merg catre oras cu microbuze care vin la o ora, dar care ii duc apoi la un metrou sau in oras. cum ii va ajuta sa astepte o ora un microbuz care sa ii lase la un tren, care sa ii faca o tura pe marginea orasului…. daca astea sunt solutiile lui nicusor pentru oras, mi-e si frica

    • Ai pierdut cuvintele esențiale din prezentarea lui, pe care o poți găsi aici: https://www.facebook.com/watch/live/?v=611861432773121&ref=watch_permalink . E vorba de Park and Ride. Omul nu reinventează roata ci promovează un model de bun simț care e deja aplicat în alte orașe și a dat rezultate. Nimeni nu poate asigura transport public dens în zona suburbană. Dar acolo denistatea de populație e mai mică și șoselele fac față. Așa că faci parcări mari unde navetistul poate să-și lase mașina 18 ore, pe gratis sau pe o sumă modică. După care omul ia un mijloc de transport de trunchi, care să-l ducă într-unul din centrele de distribuție din oraș. În cazul ăsta ar fi metroul ușor. După ce ajungi în punctul de distribuție, folosești transportul urban orășenesc în același mod cu locanicii. E costul locuitului în suburbii. 45-30 de minute tranzit până într-un punct de distribuție. De obicei birourile înfloresc pe lângă aceste puncte de distribuție, că mulți din locuitorii suburbani nu vor să schimbe prea multe mijloace de transport.

    • Da și sa completez la ce zice Tudor.
      Am văzut în Germania, Olanda și Elveția ca oamenii de pe la periferie merg, culmea, chiar cu bicicleta pana la gările sau staiile de tren. Au parcări de biciclete pe sute de metrii și omul își ia bicicleta la sfârșitul zilei înapoi spre casa după munca.
      Deci dacă primarii incompetenți din localitățile limitrofe ar face un minim de efort ar putea fi și la noi asa.
      Decât sa aștept o ora un microbuz împuțit cu un șofer la fel de șobolan ca un taximetrist mai bine merg cu bicicleta 15 minute pana la stația de tren.
      Mai trebuie sa se schimbe și mentalități ca doar nu e posibil sa avem mașina la ușa iar primarii din Ilfov sa nu facă nimic sa faciliteze transportul către stații.
      Apropo poate o idee ar fi și absorbția ilfovului în București oricum sistemul actual cu multe primarii și căpușe nu mai este funcțional de ani buni.

  5. Cu creionul pe hârtie e ușor de desenat! Liniile ferate industriale la care, teoretic, ar putea apela acest proiect sunt fie părăginite, fie intersectare de cai de transport intern, inclusiv de tramvai. Ideea unui RER este utila și necesară Bucureștiului însă nu cu naivități cum este cea acum promovată! As vrea sa îl întreb pe viitorul primar general, și chiar sper ca va reuși, cum se va face intersectarea metroului de suprafața cu arterele de circulație principale și secundare?! Se pun bariere, se sapa sau se construiesc pasaje?’ Altfel, va fi haos! Ca sa va dau un exemplu: linia spre interior Rahova, ar intersecta Giurgiului, Pieptanari, calea Rahovei și trafic greu: cum soluționează aceste intersectării! Încă o data: ideea nu este rea, este târzie, însă, fiindcă in București s-au dărâmat platformele industriale pe unde treceau liniile de tren și lângă ele sunt blocuri de apartamente și birouri, magazine etc!

    • Părerea mea e că și dacă trebuie făcute multe pasaje, reabilitate linii, e mai ieftin și mai rapid decât de făcut de la 0.

  6. O idee destul de bună, Bucureştiul e în pericol să devină un oraş civilizat cu conducerea lui Nicuşor.

  7. Nu imbunatateste deplasarea in interiorul orasului. Timpii de deplasare vor fi foarte mari deoarece se parcurge o distanta mult mai mare decat prin oras.
    Tot finalizarea retelei de metrou (subteran) este solutia.
    La suprafata trebuie facut opusul: eliminate liniile de tramvai (cu cateva exceptii) si amenajate benzi dedicate pentru autobuze/troleibuze pe marginea drumului + piste biciclete.
    Pentru traficul auto: finalizarea inelului median, pasaje la intersectia cu sos de centura

  8. A mai existat vreun oras in lume si in istori, in care pentru a ajunge de la A la B, iei intai afara bine de tot, faci jumatate de ocol a Ilfovului, apoi te intorci spre centru? Conform desenului, daca vrei sa mergi de la Unirii la Cotroceni, iei metroul galben pana la Jilava, apoi cotesti spre Magurele unde schimbi cu linia turcoaz. De acolo, o iei frumos prin Domnesti si pe la CET Vest, si te intorci aia 10 km centripet. Cu metrou normal, o sa ajungi in 2 ore. Cine o sa vrea sa mearga cu asa ceva?

    • Nu ai înțeles nimic… Trist.

    • De la Unirii la Cotroceni ( Eroilor) e metrou subteran. Cunoasteti mijloacele d etransport din Bucuresti sau doar cautati pete in soare?

    • da, nici eu nu inteleg traseul din poza. poate are el terenuri pe acolo si vrea sa le vanda la stat. apoi finalizarea in „2-3 ani” e o fantezie absoluta.

  9. LGBT sa aibe vagoane separate.

  10. toate visele sunt frumoase in campanie. Dupa ce esti primar nu sti cum sa gestionezi bordurile si tramvaiele existente. Nu am vazut niciunde in LUME tramvaie asa puscate ca in Bucuresti

  11. Ideea nu e rea. Marile orașe europene folosesc trenuri periurbane pentru a-i încuraja pe cei care stau în localitățile învecinate să-și lase mașina acasă. Nu știu dacă va prinde în București. Deja văd comentarii de genul cu ce le folosește locuitorilor din zona X care nu sunt deserviti de tren. Păi le folosește pentru că nu se vor mai întâlni în trafic și în parcări cu cei din zona Y care sunt deserviti. Iar cu timpul se poate extinde…

  12. Idee buna insa incompleta. Mai trebuie ca toate liniile de metrou sa fie prelungite subteran sau pe la suprafata pentru a intersecta centura ca si capat de linie intermodal cu parcari.
    Si mai trebuie lucrat la civilizatia pasagerilor. Nu vreau sa ma gandesc cata mizerie si colturi pishate de toti betivii se vor gasi in statiile de pe linia de centura. Toate campurile din jurul Bucurestiului sunt un focar de mizerie, moloz si veceuri sparte aruncate aiurea. La fel va fi peste ceva ani prin noua infrastructura avand in vedere fauna de manelisti ce populeaza Ilfovul si nu numai.

    • E un început și nu e singurul proiect din listă.

      În privința civilizației călătorilor, e de lucru în orice transport în comun. La cât de rău e în București soluția ar fi o combinație între camere de luat vederi, poliția locală, permisul de călătorie nominal și controlul mult mai strict al parcărilor. Trebuie strânsă menghina până când nesimțiții se extrag singuri din oraș. Fără nici o legătură cu campania lui ND, chestia la care mă tot gândesc de ani buni e că ar fi minunat să existe cctv cu streaming în fiecare mijloc de transport, și un centru municipal care să urmărească prin sondaj ce se întâmplă într-un număr limitat de mijloace de transport și să intervină când se întâmplă fenomene antisociale. Călătorul nu poate ști dacă monitorizarea e activă sau nu. Nici șoferul nu știe. Dacă oamenii urcă și nu validează biletul sau se comportă abuziv, centrul de monitorizare trimite poliția locală la următoarea stație și taie motorul autobuzului de la distanță imediat ce a oprit. Șoferul nu mai poate pleca nici dacă e presat de pasageri, scandalagii sunt arestați/amendați. Și dacă asta devine un fenomen recurent, lumea îngață să se poarte.

  13. E idee veche, ar fi bine daca s-ar concretiza.
    Insa va depinde de Min Transporturilor si probabil de alte primarii locale daca vor trebui niste pasaje.
    E de discutat partea cu traseele. Din start poza e inegala , sunt 3-4 gari in vest, in est doar o mare ocolire. De ex in Zona Palladay, Grigorescu exista inca foste linii de tren abandonate care pot fi folosite astfel incat sa fie o gara si in zona asta cu tot ce vine din afara orasului.

    • E cam prost facuta schema, si greu de interpretat, dar nu e cum zici tu. Punctele albe sunt statiile intermodale, de unde vei putea accesa transportul in comun din Bucuresti, si cu galben sunt restul statiilor. Deci sunt doua inclusiv in partea de est, la Glina si Pantelimon.

  14. Cantindatul Neicușor propune proiecte foarte faine: metrou, soseaua de centura, metrou usor. But guess what, nici unul din acestea nu tine de primarie, ci de Ministerul Transporturilor. Rezultatul e deja stiut: eu am vrut, dar altii nu m-au lasat.

  15. Salut in Madrid eu fac zilnic naveta cu acest metrou usor(cercanias) si nu se intersecteaza cu nicio sosea.un punct.modal ar fi Lujerului. Dar 200 de pasageri. Aici seria 446 Caf transporta cam 1000 pe sens mai ales dimineata la Atocha e plin de oameni. Trenuriile circula la un interval de 8 minute. Au 10 linii. Zona A Madrid B1 10 km b2 20 km b3 30 om c1 40 kn c2 50 km. Guadalajara aranjuez

  16. Un pas important si benefic pentru un oras super aglomerat . Felicitari pt initiativa ! Peste cati ani va fi gata ?