Nicuşor Dan spune că măsurile propuse de Firea vor avea un impact nesemnificativ asupra traficului Bucureşti / Fostul președinte USR explică de ce respectivele taxe ar încălca jurisprundeța Curții Europene de Justiție și Constituția
Deputatul independent Nicuşor Dan consideră că măsurile propuse de primarul general Gabriela Firea privind interzicerea maşinilor poluante în centrul Capitalei vor avea un impact nesemnificativ asupra traficului şi a poluării.
„După trei ani, Firea descoperă că Bucureştiul este poluat şi supraaglomerat. Măsurile propuse azi sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atât asupra traficului, cât şi asupra poluării. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului şi a poluării sunt şoseaua de centură, parcările park and ride, o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot oraşul, un adevărat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul în comun. Din păcate, pe niciuna din aceste componente esenţiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil”, a scris deputatul de Bucureşti, miercuri, pe Facebook.
Ulterior, Nicușor Dan a revenit cu o nouă postare în care a explicat că taxele propuse de Gabriela Firea ar încălca jurisprudența Curții Europene de Justiție și Constituția României.
Explicațiile lui Nicușor Dan:
Măsura de a taxa diferențiat mașinile înmatriculate în afara Bucureștiului și Ilfovului încalcă Constituția și practica CJUE. Lansarea proiectului în spațiul public fără această minimă verificare dovedește încă o dată incompetența administrației Firea.
Printr-o decizie din 2019, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a contatat că intenția Germaniei de a introduce o taxă de utilizare a autostrăzilor doar pentru cetățenii străini încalcă dreptul european.
De asemenea, printr-o decizie din 2010, Curtea de Apel București a decis că taxa instituită de primarul Mazăre pentru intrarea în stațiunea Mamaia încalcă Constituția României.
În decizia din 2019, CJUE a reținut că taxarea doar a cetățenilor străini încalcă dreptul la libera circulație, principiul nediscriminării și libera circulație a mărfurilor și serviciilor (căci mărfurile și serviciile străine ar deveni mai scumpe).
În decizia din 2010, Curtea de Apel București a reținut că decizia autorităților din Constanța încalcă principiul nediscriminării prevăzut în Constituție.
În plus, conform art 53 din Constituție, orice limitare a dreptului la libera circulație se poate face doar prin lege, nu prin decizie a autorității locale. De exemplu, taxa de pod de la Cernavodă este prevăzută de OG 15/2002, cu valoare de lege.
Primarul general Gabriela Firea a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov.
De asemenea, nu va fi permis accesul în zona centrală pentru maşinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2.
Mașinile cu norma de poluare Euro 3 vor avea acces în zona centrală doar dacă vor plăti o taxă de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.
Proiectul ar urma să fie supus votului Consiliului General al Capitalei în luna septembrie, iar dacă va fi adoptat va intra în vigoare din ianuarie 2020.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
21 comentarii