G4Media.ro

Nicuşor Dan spune că nu este de acord cu întreruperea circulaţiei prin…

Nicuşor Dan spune că nu este de acord cu întreruperea circulaţiei prin Pasajul Unirii, în contextul lucrărilor la planşeu

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat joi că lucrările de la planşeul din Piaţa Unirii se vor realiza mai ales în zona parcului, dar că vor exista două locuri în care va fi afectat şi traficul rutier, transmite Agerpres.

„În primul rând, trebuie să înţelegem ce este acolo, în Piaţa Unirii. Sunt oameni care îşi imaginează că o să se radă toată Piaţa Unirii. De fapt, trebuie să ne imaginăm pe unde a curs Dâmboviţa, înainte ca în anii ’30 să se pună în capac peste ea. Deci este cursul Dâmboviţei, la fel de larg cât este cel pe care îl cunoaştem şi mai sus, şi mai jos de Piaţa Unirii, deasupra căruia este un capac, care într-adevăr este fisurat şi trebuie consolidat. Şi decât să îl consolidezi, mai bine îl schimbi. Mare parte din această lucrare este în Parcul Unirii şi acolo nu o să deranjeze pe nimeni; mai puţin intersecţia cu Bulevardul Unirii, care pleacă înspre Piaţa Alba Iulia. O să fie o problemă când o să se lucreze la acel pod care este în faţa Hanului lui Manuc”, a spus edilul general, pentru Digi 24.

Pe de altă parte, a menţionat că are o „diferenţă de opinie” cu primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, în ce priveşte necesitatea modernizării şi întreruperii circulaţiei prin pasajul de la Unirii.

„Aici avem o diferenţă de opinie cu primarul Sectorului 4. El ar vrea să modernizeze şi pasajul, că acolo e marea durere, dacă se interzice circulaţia prin pasaj, pentru că este tot relaţia nord-sud. Pentru că, spre deosebire de cealaltă parte din acest capac, care a fost pus în anii ’30, baza pasajului nord-sud este din anii ’80 şi el nu este aşa de afectat cum este cel din anii ’30. Eu nu vreau să întrerupem circulaţia pe pasajul din Piaţa Unirii”, a spus Nicuşor Dan.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Pasajul Unirii este o construcție împotriva naturii, obligă un râu să treacă pe sub el și mai devreme sau mai târziu va fi desfiintat.

    • In primul rand ca nu trece pe dedesubt ci pe deasupra, raurile merg gravitational.
      Raul trece pe sub planseu, nu sub pasaj. In al doilea rand, orasele trebuie sa rezolve aceste probleme, budapesta are o gramada de tuneluri si poduri pe langa dunare ca altfel nu se putea. Daca vrem sa salvam gandacul rosu de bucuresti, da, ai dreptate.

  2. Unu, ești în mare eroare la fel cum eroare este și soluția tehnică de sifonare a râului pe sub pasajul rutier. Mergi in zonă și privește atent sau întreabă pe cei de la Apele Române. Ai văzut vreodată cuva betonata goală în dreptul magazinului Unirea. Cred că
    nu fiindcă altfel nu te exprimai astfel. Ai dreptate doar privind faptul că soluția corectă era ca pasajul rutier subteran să se facă paralel cu albia râului astfel încât acesta să nu fie sifonat sau ca trecerea peste bulevardul Unirii de relația spre Universitate să se facă cu un pod. Doar că Ceaușescu nu dorea să îi împiedice vederea liberă de la Casa Poporului la Piața Alba Iulia. Și a impus unor slugi să facă ce nu se face. Că sa te convingi întreabă, așa cum am zis la Apele Române, la Primăria Sectorului 4 sau la Primăria București.

  3. Unu. Îți întocmisem un răspuns mai elaborat care se pare că nu este pe placul moderatorilor G4MEDIA chiar dacă este adevărat. Ca să te convingi că râul este „obligat” să treacă pe sub pasajul rutier subteran, întreabă pe cei de ape.