G4Media.ro

Nicuşor Dan spune că va propune Consiliului General aprobarea PUZ pentru o…

Sursa foto: Facebook / Clotilde Armand

Nicuşor Dan spune că va propune Consiliului General aprobarea PUZ pentru o ieşire din Greenfield în Şoseaua de Centură / „ Nu sunt de acord cu un drum permanent asfaltat prin pădure / Primarul Sectorului 1 este mandatat să obțină dreptul de administrare pentru circulație provizorie”

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, precizează că va propune Consiliului General aprobarea PUZ-ului care prevede o ieşire din cartierul Greenfield în Şoseaua de Centură, după ce va fi elaborat avizul arhitectului şef, relatează Agerpres.

În cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Primăria Capitalei, Nicuşor Dan a reiterat că nu va face niciun demers pentru un drum permanent prin pădurea Băneasa.

„Nu sunt de acord cu un drum permanent asfaltat prin pădure. Ca lucrul acesta să se întâmple, ar trebui să existe un plan urbanistic zonal pe care eu nu o să-l iniţiez vreodată, pentru că acolo este o pădure. Acolo este un investitor care avea obligaţia încă din 2008, din 2007, să facă două drumuri până în Şoseaua de Centură, pe care nu le-a făcut nici până în ziua de azi”, a spus Nicuşor Dan.

El a menţionat că primarul Sectorului 1 este mandatat să obţină dreptul de administrare pentru drumul forestier şi să schimbe funcţiunea acelei suprafeţe de teren în cale de circulaţie provizorie.

„Avem o discuţie pe provizoriu şi avem o discuţie pe definitiv. Pe provizoriu, Consiliul General a mandatat primarul Sectorului 1 să obţină dreptul de administrare şi în felul ăsta să poată să schimbe, fiind administrator, funcţiunea acelei suprafeţe de teren în cale de circulaţie provizorie – şi este o chestiune pe care primarul Sectorului 1 este mandatat să o facă. În ceea ce priveşte soluţia definitivă, pentru ca ea să fie implementată, trebuie să existe PUZ. Există două ieşiri prevăzute în PUZ-ul din 2008, dacă nu mă înşel. Pentru aceste două ieşiri prevăzute din 2008 nu s-a făcut niciodată niciun demers. A mai existat un PUZ în 2019 care nu prevedea nicio altă ieşire”, a spus Nicuşor Dan.

Edilul general a menţionat că începând din 2019 au mai existat trei cereri din partea dezvoltatorului privind trei ieşiri la Şoseaua de Centură. Pentru aceste trei proiecte, în anul 2019, Primăria Capitalei a dat aviz preliminar, transmiţându-i astfel investitorului ce avize trebuie să mai obţină de la alte instituţii.

„Cu acest aviz preliminar, investitorul se duce la toate instituţiile – deţinătorii de reţele, ministere care sunt în vecinătate, aviz de mediu – şi se întoarce la Primăria Capitalei, ca să obţină avizul arhitectului şef, cu care primarul se duce în faţa Consiliului şi solicită votarea unui PUZ. Pentru două din cele trei proiecte din 2019, investitorul nu s-a mai întors la Primăria Capitalei – deci nu şi-a luat avizele. Şi pentru cel de-al treilea a venit – după mai multe discuţii în Comisia tehnică şi modificări de soluţie – ultima oară a depus o documentaţie completă în decembrie 2022, acum câteva săptămâni. Pe această documentaţie, când va veni de la arhitectul-şef avizul arhitectului şef, eu voi propune Consiliul General aprobarea acestui PUZ”, a spus Nicuşor Dan.

Totodată, edilul general a negat ipoteza conform căreia un drum prin Pădurea Băneasa ar figura printre cele zece drumuri radiale pe care Ministerul Transporturilor şi autorităţile locale intenţionează să le realizeze în perioada următoare.

„Acel drum a existat într-o variantă de lucru a drumurilor radiale, dar la opoziţia mai multor persoane, printre care şi eu, a fost scos. Deci în varianta finală agreată de toată lumea – de minister, de Consiliul Judeţean Ilfov, de Primăria Capitalei – de drumuri radiale, drumul radial din acea zonă se opreşte în Şoseaua de Centură”, a afirmat Nicuşor Dan.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Sa se extinda drumul, tot provizoriu, si prin taierea in doua a pistei de aterizare de la aeroportul Baneasa, ca sa poata ajunge locuitorii din Greenfield Residence mai repede unde au treaba.

  2. Dezvoltatorii construiesc în cele mai aberante locuri posibile, toți disperații sar să cumpere apartamente, fără să le pese măcar că sunt în pădure sau în câmp, apoi urlă că umblă prin noroaie, că e inuman și să le rezolve primarii problemele.
    Când veniți de la Cucuiata la București și vă luați locuință, nu vă mai aruncați pe toate blocurile de carton, toate mizeriile și toate țepele pentru care apoi plătiți o viață întreagă. Dacă nu aveți gândire logică și cumpărați orice, suportați consecințele. Din cauza tuturor inconștienților care cumpără orice, se construiește mizerabil în București, într-o bătaie de joc.

    • O simpla cautare pe Google Maps releva faptul ca ansamblul e practic lipit de soseaua de centura, deci aia e solutia evidenta. E de altfel si solutia care a fost mereu in plan pana a venit madam Firea cu ideea geniala s-o taie prin padure.

    • @Sile,
      Lasa google maps si du-te pe teren si vezi ca trebuie sau sa treci pe deasupra sau pe dedesubtul caii ferate cu drumul de acces. Si asta e al naibii de dificil si scump. Mult mai ieftin e prin padure, ce daca asta e protejata, cica. Iar cind au cumparat apartamente in Greenfield proprietarii au fost momiti tocmai cu apropierea de padure si aer curat, uitind sa li se spuna ca au o cale ferata cu trafic ridicat linga ei si ca drumurile de acces sint doar proiecte, nu si realizate.