Nissan colaborează cu Renault pentru a aduce vehicule electrice accesibile în Europa
Producătorul auto francez Renault este în discuţii cu Nissan pentru a ajuta compania niponă să aducă pe piaţă propria sa versiune a modelului electric Renault Twingo, în condiţiile în care partenerul de alianţă caută să accelereze oferta de vehicule electrice (EV) accesibile, pentru a contracara concurenţa din China, transmite Reuters, citată de Agerpres.
O versiune electrică a popularei maşini de oraş a Renault, care ar urma să ajungă pe piaţă în 2026, ar urma să coste sub 20.000 euro (21.700 dolari), fiind un element cheie al planurilor Renault de a contracara modelele low-cost ale mărcilor din China, cum ar fi BYD.
Renault negociase cu grupul german Volkswagen să dezvolte în comun acest model, să împartă costurile – principala provocare pentru producătorii auto europeni afectaţi de importurile mai ieftine din China. Discuţiile s-au încheiat în mai, fără niciun rezultat, iar producătorul auto francez a anunţat că va continua pe cont propriu.
UE a impus miercuri tarife de până la 45% producătorilor chinezi de vehicule electrice pe baterii (BEV), dar liderii din industrie spun că nu vor fi suficiente pentru a stopa extinderea cotei de piaţă a firmelor din statul asiatic.
Nissan deja lucrează cu Renault la modelul compact electric Micra. Compania niponă vrea să-şi extindă ofertele din Europa, a afirmat directorul general Makoto Uchida într-un mesaj video către jurnaliştii care vizitau o fabrică a Ampere, divizia Renault de vehicule electrice, din nordul Franţei. Din cauza cererii reduse pentru EV, planurile de listare a Ampere au fost anulate anul trecut.
Directorul general al Renault, Luca de Meo, susţine că nu sunt motive pentru reluarea planurilor privind listarea până când nu se va schimba atitudinea investitorilor faţă de vehiculele electrice.
„Adevărata întrebare este dacă suntem capabili să facem industria auto europeană competitivă în raport cu cea din China”, a declarat şeful Renault.
Ampere intenţionează să folosească baterii litiu-fier-fosfat (LFP) la maşinile sale din 2026, care sunt mai rezistente şi mai ieftine decât alternativele cu nichel şi cobalt.
Renault a înfiinţat o echipă care studiază inovarea în China şi lucrează cu partenerii locali pentru a accelera dezvoltarea maşinilor sale.
„Până în 2028, Ampere îi va ajunge din urmă pe cei mai buni jucători din China în privinţa performanţei produselor şi a costurilor într-un mediu european”, a declarat Luca de Meo.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank