G4Media.ro

Noi parcări publice cu plată, trasate „greșit”de Compania Parking direct pe un…

Parcare publică din București, realizată „greșit” de Compania Parking, cu avizul Comisiei tehnice de circulație. Locul: Bulveradul Basarabia/ FOTO: Postare Facebook, Stelian Bujduveanu

Noi parcări publice cu plată, trasate „greșit”de Compania Parking direct pe un trotuar de pe Bd. Basarabia din București, deși legea le interzice și îi poate pune în pericol pe pietoni

Peste 150 de noi parcări publice au fost trasate recent pe Bulevardul Basarabia, din proximitatea Arenei Naționale. O parte dintre acestea au fost create direct pe trotuar de către Compania Parking București. Informația și fotografiile au fost distribuite de viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, cu atribuții privind parcarea în București, însă imaginile au fost retrase la scurt timp după criticile grupului de inițiativă civică „Vrem schimbare”, care a observat încălcarea în primul rând a angajamentului de eliberare a trotuarelor asumat de administrația Bucureștiului. De altfel, una dintre rațiunile pentru care s-a început „revoluția parcărilor” în București a fost, dincolo de impunerea unui standard civilizat, și acela de a elibera trotuarele.

Întrebat dacă le va menține sau le va șterge, viceprimarul Stelian Bujduveanu a răspuns, la solicitarea G4Media, că a cerut Companiei Municipale Parking București să le desființeze. „A fost greșeală pe care o corectăm”, a recunoscut acesta, chiar dacă „greșeala” a primit avizul Comisiei Tehnice de Circulație. Potrivit lui Bujduveanu, locurile de parcare au fost create direct pe trotuar considerând că solicitarea locuitorilor din zonă este suficientă. „Un alt argument a fost faptul că traficul pietonal este foarte scăzut”, a mai motivat acesta. După ce a admis greșeala, viceprimarul și-a reasumat angajamentul de a elibera trotuarele din București. „Continuăm proiectul pentru eliberarea trotuarelor și continuăm amenajarea de noi locuri de parcare în Municipiul București. Îi asigur pe bucureșteni că eliberarea trotuarelor în beneficiul pietonilor rămâne unul dintre principalele mele obiective.”, a admis el.

Schimbarea de atitudine vine după ce grupul civic „Vrem schimbare” a transmis pe Facebook că nu este de acord cu această abordare și a citat din legea privind drumurile publice în care este interzisă circulația autovehiculelor pe trotuare. „Trotuarele sunt pentru pietoni, chiar daca au mai mult de 3 metri lățime”, se arată în reacția grupului care monitorizează astfel de încălcări. În București sunt și alte parcări aflate pe trotuar și pe care le-a identificat grupul civic, amenajări făcute însă de sectoarele Capitalei.

Câteva dintre parcările trasate pe trotuare de către primăriile de sectoare și transmise G4Media de către grupul civic „Vrem schimbare”.

  1. Parcare pe trotuar, Piața Iancului. Trotuare de sute de metri desființate.
FOTO: Vrem schimbare

2. Parcare pe trotuar, zona Timpuri Noi.

FOTO: Vrem schimbare

3. Șoseaua Berceni, trotuare de sute de metri desființate, cu barieră de acces.

FOTO: Vrem schimbare

4. Piața Constituției, în zona instituțiilor publice.

FOTO: Vrem schimbare

5. Parcare creată pe trotuar în Piața Unirii, în fața Ambasadei Israelului.

FOTO: Vrem schimbare

Context

Primăria Capitalei a început anul trecut, în 15 septembrie 2022, o așa-numită revoluție a parcărilor, pentru a normaliza traficul din zona centrală și de nord a Bucureștiului, pe bulevardele aflate în administrarea municipalității generale. Până în luna iulie 2023, Bucureștiul avea 20.000 de locuri create și încă 10.000 proiectate, cu avize, iar până la mijlocul anului 2024, Nicușor Dan spunea că se va ajunge, în total, la 80.000 de locuri de parcare. Parcările publice cu plată trasate cu dungi albastre, semn distinctiv față de cele ale sectoarelor, au început să fie taxate cu 5 lei/oră, în București începând din 15 septembrie 2022 și sunt aplicate amenzi de 200 lei pentru neplată.

”Eu nu aș numi-o revoluție. N-a fost și nici nu este o revoluție. A fost pur și simplu un regulament care s-a votat de către Consiliul General în fosta administrație, în 2019, pe care fosta administrație nu a avut curajul să-l implementeze. Adică, acele locuri care sunt marcate să fie și plătite, să fie și taxate. (…) Și vreau să spun că nu am făcut asta ca să luăm bani de la bucureșteni, ci dimpotrivă, ca să încurajăm oamenii treptat să migreze către transportul în comun, așa cum se întâmplă în toate orașele care ne plac”, declara Nicușor Dan într-un interviu la Digi24.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Pe trotuarul de la Basarabia, esti si claxonat daca mergi ca pietonul „nesimtit” si nu ii lasi pe cocalarii cu BMW-uri sa iasa din asa-zisa parcare. Ma bucur ca le desfiinteaza, nu au ce cauta masinile printre pietoni.

  2. Transport public civilizat, daaa. Faci o sesizare la stba raspund dupa o saptamana. Mergi cu tramvaie care au varsta de pensionare, faci cu trasportul public de 2 ori mai mult timp decat cu masina si cica sa lasam masina acasa. Sa o lase ei.