G4Media.ro

Noi reguli pentru reclamele politice pe net, propuse de Comisia Europeană: publicitatea…

Foto: pixabay.com

Noi reguli pentru reclamele politice pe net, propuse de Comisia Europeană: publicitatea trebuie marcată clar cu numele partidului, proveniența fondurilor și suma plătită de partid

Comisia Europeană a prezentat joi noi propuneri legislative pentru creșterea transparenței în legătură cu publicitatea politică, potrivit unui anunț al executivului european.

Propunerea legislativă prevede că orice anunț publicitar politic trebuie marcat în mod clar și să furnizeze publicului informații, cum ar fi cine și cât a plătit pentru el. Inițiativa legislativă prevede și amenzi pentru nerespectarea regulilor.

Principalele elemente pe care orice reclamă politică pe net trebuie să le afișeze:

  • numele sponsorului (al partidului), afișat vizibil
  • suma cheltuită pentru publicitatea politică
  • proveniența fondurilor utilizate
  • legătura dintre publicitate și alegerile sau referendumurile relevante;

Propunerea legislativă prevede și condiții extrem de stricte privind țintirea publicului. Vor fi interzise tehnicile de direcționare și amplificare în materie de politică ce utilizează sau deduc date cu caracter personal sensibile, cum ar fi originea etnică, convingerile religioase sau orientarea sexuală. Aceste tehnici vor fi autorizate numai după obținerea unui consimțământ explicit din partea persoanei vizate.

Comisia Europeană propune impunerea de amenzi în cazul încălcării normelor: statele membre vor avea obligația de a introduce amenzi ”eficace și proporționale” dacă sunt încălcate normele privind transparența publicității politice.

Conform regulamentului propus, autoritățile naționale pentru protecția datelor vor monitoriza în mod specific utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri de direcționare politică și vor avea competența de a impune amenzi în concordanță cu normele UE privind protecția datelor.

Propunerile urmează acum să fie discutate de către Parlamentul European și Consiliul UE. Noile norme ar trebui să intre în vigoare și să fie pe deplin puse în aplicare de statele membre până în primăvara anului 2023, cu un an înainte de alegerile europarlamentare. (Foto: pixabay.com)

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. AUR va trebui sa divulge fondurile de la putin?

  2. Auleuuuuuu!!! Ce ne facem cu ong-istii care faceau spume pro-USR????? O sa spuna ei micutii ca iau bani? Nuuuuu!!! Marius Manole, actorul de telenovele decorat pentru ragetele din strada a zis el ca era pe statul de plata al Rezist?

    • da-ti doua palme sa nu ti le dea altii. cu piciorul. deci usr sunt problema? SA MORI TU!!!
      deci psd sau pnl nu sunt problema, ca platesc mizerii sau contra publicitate din banii dati de statul roman, ca pt paraziti? si ce sume lunare iau. acum era problema ca de ce dau ong-istii bani. ca vor, nu trebuie sa iti dea tie socoteala. si nici nu ii deranjeaza pe usr ca se vor pune sumele si de unde vin. o sa va deranjeze pe voi, trolii psdisti.

    • @ Ionut
      singurul care „face spume” pe-aici esti tu.
      mai lasa semnele de exclamare ca nu devii convingator
      urmareste televiziuni, bannere, site-uri – si vezi ce partide se promoveaza la nesfarsit…
      tine minte ca ai platit SI TU pentru tupeul promovarii lor

  3. Si ONG-urile lui Soros?

  4. Sa fiți blestemați, borfasilor, catu, iohanis, ciuca, ciolacu cu tot psd+pnl.

  5. Asta nu este cinstit. Cum adica sa spuna de unde au venit banii?Nu e treaba nimanui de unde sunt banii.Etete…ba la ei.