G4Media.ro

Noi reguli votate în Parlamentul European pentru transparentizarea campaniei electorale: Cetățenii vor…

Sursa foto: © European Union 2021 - Source : EP/ Frederic MARVAUX

Noi reguli votate în Parlamentul European pentru transparentizarea campaniei electorale: Cetățenii vor putea identifica cu ușurință publicitatea politică online și cine se află în spatele acesteia

Europarlamentarii  au ajuns, luni seară, la un acord provizoriu cu privire la noi norme care să facă campaniile electorale și cele pentru referendum mai transparente și mai rezistente la interferențe, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.

Noile norme vor reglementa publicitatea politică, în special publicitatea online, oferind totodată un cadru care să permită actorilor politici să își facă publicitate mai ușor în întreaga UE.

Comentând după ce acordul a fost încheiat între negociatorii Parlamentului și Președinția spaniolă, eurodeputatul principal Sandro Gozi (Renew, FR) a declarat: „Nu este nevoie de un acord: „Acesta este un pas important în protejarea alegerilor noastre și în realizarea suveranității digitale în UE. Cetățenii vor putea identifica cu ușurință publicitatea politică online și cine se află în spatele acesteia. Noile norme vor face mai dificilă răspândirea dezinformării de către actori străini și interferența în procesele noastre libere și democratice. Am asigurat, de asemenea, un mediu favorabil pentru campaniile transnaționale în timp util pentru următoarele alegeri pentru Parlamentul European.”

Mai multă transparență și responsabilitate

Publicitatea politică va trebui să fie etichetată în mod clar. Conform noilor norme, va fi mai ușor pentru cetățeni, autorități și jurnaliști să obțină informații despre cine finanțează o reclamă, locul de stabilire, suma plătită și originea finanțării, printre alte detalii.

La insistența Parlamentului, la 24 de luni de la intrarea în vigoare a normelor, Comisia va înființa un depozit accesibil publicului, care va conține toate anunțurile politice online și informațiile aferente, pentru o perioadă de până la șapte ani.

Combaterea interferențelor străine

Pentru a limita interferența sponsorilor din afara UE în procesele democratice europene, deputații au reușit să includă o interdicție pentru entitățile din țări terțe de a sponsoriza publicitatea politică în UE în perioada de trei luni înainte de alegeri sau referendum.

Reglementarea strategiilor de targetare

Conform acordului, doar datele cu caracter personal furnizate în mod explicit în scopul publicității politice online și colectate de la persoana vizată pot fi folosite de furnizori pentru a direcționa utilizatorii. De asemenea, ar fi interzisă publicitatea politică bazată pe crearea de profiluri utilizând categorii speciale de date cu caracter personal (de exemplu, etnie, religie, orientare sexuală). Parlamentul a introdus și alte prevederi pentru a reglementa în continuare direcționarea, cum ar fi interdicția de a utiliza datele minorilor.

Comunicările interne, cum ar fi buletinele informative ale partidelor politice, fundațiilor sau ale altor organisme non-profit către membrii lor, nu sunt considerate publicitate politică și nu vor face obiectul unor norme suplimentare de confidențialitate.

Protejarea libertății de exprimare

Normele convenite se referă numai la publicitatea politică remunerată. Opiniile personale, opiniile politice, cum ar fi orice conținut jurnalistic nesponsorizat, sau comunicările privind organizarea de alegeri (de exemplu, anunțarea candidaților sau promovarea participării) de către surse oficiale naționale sau europene nu sunt afectate.

Sancțiuni pentru încălcări

Textul convenit introduce posibilitatea de a aplica sancțiuni periodice pentru încălcări repetate. În conformitate cu Legea privind serviciile digitale, sancțiunile pot ajunge până la 6% din venitul anual sau din cifra de afaceri anuală a unui furnizor de publicitate.

Etapele următoare

Consiliul și Parlamentul mai trebuie să adopte în mod oficial acordul înainte ca normele să intre în vigoare. Normele se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare, în timp ce măsurile privind furnizarea nediscriminatorie de publicitate politică transfrontalieră (inclusiv pentru partidele politice și grupurile politice europene) se vor aplica deja pentru alegerile pentru Parlamentul European din 2024.

Informații de fond

Pe măsură ce publicitatea politică s-a mutat în mare parte online, normele naționale existente pentru reglementarea publicității politice și prevenirea abuzurilor s-au dovedit a nu mai fi adecvate scopului. În plus, mai multe state membre au legiferat sau intenționează să legifereze în acest domeniu, ceea ce sporește fragmentarea regimurilor în UE, cu efecte negative pentru alegători și agenții de publicitate.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Da sigur! :))) Deja Ciolanu si Simionul de la rusi au furat pana si startul ca niste ciorditori adevarati.