G4Media.ro

„Noile” avioane de luptă F-16 ale Ucrainei au fost livrate fără capacități-cheie,…

Sursa foto: POU / Zuma Press / Profimedia

„Noile” avioane de luptă F-16 ale Ucrainei au fost livrate fără capacități-cheie, ceea ce le dezavantajează în lupta cu aeronavele Rusiei / Nu este singurul sistem militar livrat Ucrainei cu limitări semnificative

Ucraina a primit primele sale avioane de luptă F-16 în august 2024 – modele folosite din Danemarca – la aproape doi ani după ce au început discuțiile cu aliații vestici, transmite analistul militar Reuben F. Johnson în publicația 19FortyFive.com. Mai recent, Ucraina a primit avioane F-16 suplimentare de la Forțele Aeriene Regale Olandeze. Totuși, acestea au fost livrate fără componente importante.

„Mai multe aeronave sunt întotdeauna un ajutor, dar problema este ce misiuni pot îndeplini în mod eficient”, a declarat un oficial ucrainean de rang înalt, făcând referire la limitările avioanelor. F-16 a fost comercializat ca un avion de luptă multirol, cu sloganul Lockheed Martin: „Cumpărați un avion – obțineți o forță aeriană.”

Cu toate acestea, modelele livrate Ucrainei sunt învechite, fiind echipate cu radarul AN/APG-66(V)2, inferior atât celor de pe modelele F-16 ulterioare, cât și radarelor de pe avioanele MiG-29 modernizate.

O limitare critică este eliminarea platformei Link 16, care reduce semnificativ raza efectivă de angajare împotriva aeronavelor rusești. Link 16 este un sistem de comunicații militare tactice securizat, utilizat de forțele armate NATO și de alte state aliate pentru a permite schimbul rapid și sigur de informații între unități aeriene, navale și terestre.

Citește și: Ucraina a primit noi avioane de la aliați, inclusiv Mirage 2000-5 de la Franța / Prin ce se remarcă aeronava franceză

„Tuturor avioanelor trimise până acum Ucrainei le-a fost îndepărtat hardware-ul Link 16”, a declarat un inginer ucrainean. „Acest lucru ne face efectiv imposibil să folosim F-16 pentru o misiune aer-aer”, a adăugat el. Fără Link 16, Ucraina nu poate lansa rachete aer-aer cu rază lungă de acțiune împotriva bombardierelor rusești.

Astfel, principalele misiuni pe care le îndeplinesc avioanele F-16 din dotarea Ucrainei sunt cele de contracarare a rachetelor de croazieră, balistice și a dronelor lansate de Rusia. Aeronavele nu sunt capabile nici să lanseze rachete de croazieră Storm Shadow/SCALP.

În plus, Ucraina operează în prezent motoare Pratt & Whitney F100 mai vechi. Integrarea modelelor avansate F-16 cu motoare General Electric ar necesita instruire și întreținere suplimentare. Un inginer de sprijin a avertizat: „Vom avea nevoie de mai mult sprijin pentru instruirea echipajelor noastre la sol și de mai multe echipamente de întreținere.”

Aceasta nu este singura platformă militară vestică primită de Ucraina cu limitări semnificative. Componente importante au fost extrase, de asemenea, din rațiuni de securitate, de NATO din obuzierele M777 și din lansatoarele portabile de rachete FIM-92 Stinger. În cazul M777 lipseau computerele care îmbunătățeau acuratețea, potrivit ABC News.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Asta pentru ca lorzii din IT inca nu au primit suficiente fisiere de la dronele ucrainienilor pentru antrenarea dronelor AI militare. Vest las si patetic.

  2. Corect, sunt reduse, insa la fel de corect este si faptul ca voi ati stat in fund cand rusia isi facea planuri cu voi. Inca mai misuna rusofilii printre voi mai ceva ca in Germania, desi unii sunt adevarate pericole nationale. Cu asa pericole, e greu sa le dai pe mana rusilor infrastructura si secrete NATO. E o situatie complicata, dar nu trebuie latrat la occident, pt. ca fara, azi, Ucraina era mult mai mica. Nu ai sisteme cheie de comfort? Te lupti fara ele.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.