Noile date ale UNESCO arată că, din 2015, 50 de milioane de fete au fost înscrise la școală la nivel mondial/ 122 de milioane de fete din întreaga lume nu sunt încă școlarizate
Noile calcule ale Raportului global de monitorizare a educației arată că, din 2015, 50 de milioane de fete în plus au fost înscrise la școală la nivel mondial, se arată pe site-ul UNESCO. De asemenea, sunt cu 5 milioane mai multe fete care au finalizat fiecare nivel de educație, de la învățământul primar la cel secundar superior conform aceluiași raport.
Agenția menționează că acest progres necesită eforturi pentru a dubla numărul în anii rămași până în 2030, deoarece există 122 de milioane de fete care nu sunt încă școlarizate în prezent în întreaga lume.
Principalele tendințe în educația fetelor
Noile date ale Institutului de Statistică al UNESCO arată că, în prezent, sunt cu 22,5 milioane mai multe fete în școala primară, cu 14,6 milioane mai multe în învățământul secundar inferior și cu 13 milioane în învățământul secundar superior decât în 2015.
Ratele de finalizare a studiilor pentru fete au crescut de la 86% la 89% în învățământul primar, de la 74% la 79% în învățământul secundar inferior și de la 54% la 61% în învățământul secundar superior. Asta înseamnă că, în prezent, sunt cu 5 milioane mai multe fete care finalizează fiecare nivel de educație, de la învățământul primar la cel secundar superior decât în 2015.
Ca medie globală, fetele au acum rezultate mai bune decât băieții la citire la toate nivelurile de educație și în toate grupele de venituri ale țărilor. De asemenea, ele au aceleași performanțe ca băieții la matematică.
Unde sunt cele mai multe fete care nu merg la școală?
În Africa Subsahariană, fetele au în continuare mult mai puține șanse de a merge la școală, indiferent de nivelul de educație. Mai mult de jumătate dintre toți copiii care nu frecventează școala primară se află în Africa.
În timp ce situația fetelor și a femeilor tinere s-a îmbunătățit dramatic în general, unele dintre ele rămân blocate în zone dezavantajate din cauza locației și a sărăciei, dar și din cauza altor caracteristici sociale și culturale.
În Afganistan, excluderea în masă a fetelor din educație înseamnă că 60% dintre fete nu sunt în școala primară (în comparație cu 46% dintre băieți) și 74% dintre fete nu sunt în ciclul al doilea de studii (în comparație cu 50% dintre băieți).
UNESCO face apel la guvernele lumii și la parteneri să investească urgent pentru a se asigura că toate fetele finalizează un ciclu complet de educație de bază până în 2030.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank