Noile mijloace de propagandă ale Chinei/ Cum folosește Partidul Comunist Chinez aplicațiile online pentru a răspândi mesajele de propagandă ale liderilor țării
Într-un birou roșu din sudul Beijingului, unii dintre cei mai studioși membri ai Partidului Comunist Chinez stau adunați în jurul telefoanelor lor.
Atenția lor este ațintită pe aplicațiile mobile și website-urile care le permit să studieze discursurile președintelui chinez Xi Jinping, unele dintre acestea dezvoltate chiar de angajații conglomeratului din Beijing Tidal Star Group, se arată într-un material Reuters.
Tidal Star este una dintre numeroasele firme care lucrează pentru Partidul Comunist pentru a dezvolta instrumente de propagandă care folosesc tehnologia de ultimă generație pentru a răspândi mesajele de propagandă ale partidului în rândul tinerei generații.
Propaganda Partidului Comunist s-a adaptat noilor realități, trecând de la postere cu Mao Zedung și „Cărticica Roșie” la ziare online care folosesc inteligența artificială, campanii virale pe rețelele sociale și aplicații online care testează cunoștințele utilizatorilor.
„Desigur că studiem spiritul discursurilor lui Xi Jinping într-un mod tradițional, dar acum avem aplicații, iar membrii de partid pot pur și simplu învăța ideile excelente ale liderilor naționali zi de zi”, spune Cheng Hong, care președintele Comitetului de Partid care conduce Tidal Star.
Membrii care nu răspund corect la întrebările de pe aplicații vor fi „încurajați să-și îmbunătățească entuziasmul”, în timp ce membrii care au un scor bun sunt recompensați.
Multe dintre noile tehnologii au fost lansate și îmbunătățite înainte de Congresul Național al Poporului (NPC), cea mai importantă întâlnire politică a Chinei, care a început marți. În timpul întâlnirii parlamentare anuale se înregistrează o creștere a propagandei în presa de stat chineză.
„Este o revoluție masivă și, în același timp, o provocare imensă pentru departamentul de propagandă, dacă vrea să rămână relevant și să aibă o miză, în acest moment în care propaganda înțeleaptă este în spațiul online”, a spus Graeme Smith, profesor la Departamentul Afacerilor Pacifice la Universitatea Națională Australiană.
Luna trecută, o aplicație numită „Xuexi Qiangguo” care înregistrează cât de mult timp petrec utilizatorii care studiază învățăturile Partidului Comunist și cum progresează în studiul lor, a devenit cea mai descărcată aplicație din magazinul de aplicații Apple China.
Dar „Xuexi Qiangguo” este doar una dintre zecile de aplicații create de Partidul Comunist Chinez, și disponibile pe Android și Apple, precum „Casa Membrilor de Partid”, „Construcția Înțeleaptă a Partidului” sau „Micul Rucsac al Membrului de Partid”.
Mai mulți oficiali ai Universității din Sud-Estul Chinei au declarat reporterilor Reuters că li se cere să studieze cel puțin 160 de ore pe an din aplicațiile Partidului Comunist Chinez.
Sursă: Propaganda 2.0 – Chinese Communist Party’s message gets tech upgrade
Sursă foto: Pexels.com
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii