G4Media.ro

Noile planuri-cadru – discutate astăzi la Ministerul Educației. Secretarul de stat pe…

Foto: Facebook Luminita Barcari

Noile planuri-cadru – discutate astăzi la Ministerul Educației. Secretarul de stat pe preuniversitar, despre o posibilă amânare a reducerii numărului de ore: Se iau în calcul toate variantele posibile

Ministrul Educației anunță pe agenda sa de astăzi o “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”. Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat pentru preuniversitar, a declarat că “este doar o primă întâlnire a grupului de lucru ce are în vedere discutarea planurilor-cadru aprobate”. Întrebată dacă are în vedere amânarea aplicării legii ce reduce numărul de ore de școală, în contextul în care aceasta este abia prima întâlnire a grupului de lucru și legea ar trebui să se aplice din septembrie 2020, Barcari a răspuns: “se iau în calcul toate variantele posibile; să vedem ce părere au și partenerii noștri de dialog”.

Amintim că la finalul anului trecut ministrul Anisie anunța că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie 2020

Ministerul Educației a publicat în această dimineață agenda ministrului Monica Anisie, pentru ziua de 23 ianuarie 2020. Ministerul anunță astfel că Anisie are programată, la ora 12:00, o “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. De fapt nu contează binele elevilor sau performanța, contează să nu supere sindicatele înainte de alegeri ( partenerii de dialog). Cum două treimi dintre profesori sunt niște loaze care nu au ce căuta lângă copii, de fapt ei sunt majoritari și reprezentați în sindicate. Nu știu cine și cum face curat în putregaiul ăsta, prezent în tot ce înseamnă statul român.

    • Sper sa fie o gluma o gluma proasta amânarea asta. Oricum, e ultima lupta, vor pierde categoric, pentru ca sunt mânați de interesele proprii, chestia cu învățământul și performanta e praf în ochi.

  2. Oricum elevii nu învaţă nimic în şcoala anilor ’70.

  3. Aceasta doamna secretar de stat are zero credibilitate iar tot ceea ce va face este sa conserve actuala stare de fapt.

  4. Profesorii sunt niste loaze? Probabil că tu ai fost vreun elev care chiulea de la ore ca să bată mingea în curtea școlii … Psihologic vorbind, când îi acuzi pe alții că sunt loaze, de fapt îți pare rău cât de loază ești tu sau ai fost.
    Școala e grea, nu ai ce face, altfel am fi toți medici, avocați, oameni de știință, de ce nu … profesori. He, he …

    • Eronat nu suntem toți medici nu pt că școala e grea ci pentru că nu sunt din neam de medici. Oricît de bine ai învăța și oricît de multe sacrificii ar face părinții, posturile de specialist in spitalele publice sunt ocupate în proporție de 80% de cei care aparțin unor dinastii, și tot ei dețin și clinicile private, daca mai sunt citiva care reușesc sunt aia care au o proprietate de care se pot lipsi și își pot aranja un post la prețul de cam 60 de mii de euro.
      In decembrie cele 11 posturi de asistenți medicali de la spitalul județean din Craiova „s-au vindut ” cu 20 de mii de euro postul.
      Iar copiii care vor să învețe învață în orice școala și pentru orice meserie, dar nu au loc de cei care își permit să cumpere diplome indiferent de facultate și indiferent daca este de stat sau privată! Statistic peste 40% din absolvenții de medicină nu profesează nici o zi in viața lor, pun pariu că dacă s-ar face un studiu aceștia sunt la prima generație de doctori și nu au pe nimeni în spatele lor!!

  5. Oare cum se face că avem așa de mulți ,,deștepți” prin țară da tot codași suntem la Poarta Europei?
    Ne dăm cu presupusul despre sistemul de învățământ de parcă am fi specialiști.
    În Germania un profesor lucrează la catedră 21 de ore/ săptămână ,40 de săptămâni/ an.La noi un profesor de liceu/ gimnaziu muncește la catedră 19 ore/ săptămână,35 de săptămâni / an.În Germania salariul unui profesor este echivalent ( ca în Spania,Franța..) cu cel al unui ofițer de poliție.La noi cu al unei infirmiere cu 10 clase.
    Nu doar că elevii noștrii învață cu săptămânile mai puțin ,vrem să reducem și mai mult numărul de ore zilnice( la nemți în real schule ,elevii stau până la 7 ore la școală),ca să fim ca Banglades ul.
    Tot înaine tovarăși ,spre tâmpirea totală a bietului popor român.

  6. In statele in care s-a investit în educație s- a văzut și un nivel de trai bun după ce economia a făcut reale progrese.Nu ne putem compara cu Japonia…Nu investim in educație, plătim prost angajații acestui sector, vrem rezultate, dar nu ne uitam niciodata la calitatea ,,materialului,, cu care lucreaza acești oameni.Sincer, ii compătimesc pe acești slujbași la stat: elevii nu vor să învețe, vor bani, țoale, telefoane de ultimă generație, nu vor uniforme, nu vor să discute cu părinții decât dacă îi atrag cu ceva, vor excursii, libertate totala, bani. Cu așa generații de fitosi și needucați e greu sa faci ceva. Profesorii sunt bătaia de joc a copiilor dar și a guvernanților care fac clase cu tot mai mulți elevi, deși numărul lor ar trebui să scadă.Daca părinții nu se înțeleg acasă cu un copil, un profesor cum sa poată cu 30-32 de elevi? Micșorați numărul de elevi din clase, faceți clase de 20-22 elevi, că sa poată lucra cu ei, nu sa fie ținuți că prostii în bănci.Sunt greu de stăpânit tinerii zilelor noastre!!!

  7. Programa școlară trebuie redusă dar și numărul de ore. Trebuie să ne gândim că un copil de gimnaziu după 6 ore la școală și 3 ore de teme nu mai are timp de nimic.Copiii nu mai au voie șă-și trăiască copilăria?