G4Media.ro

Noile reglementări privind permisele auto îi scot pe bulgari în stradă/ Examenul…

Sursa foto: Pixabay / sapviktor

Noile reglementări privind permisele auto îi scot pe bulgari în stradă/ Examenul pentru permis va fi dat de cel mult patru ori, iar școlile de șoferi vor nota electronic orele de condus

Recentele modificări ale normelor de obținere a permisului de conducere în Bulgaria au stârnit reacții mixte în rândul publicului. Conform noilor reglementări, care vor intra în vigoare la 10 decembrie 2024, viitorii șoferi vor avea dreptul la maximum patru încercări atât la testul teoretic, cât și la cel practic, scrie Novinite.

Șapte organizații implicate în formarea conducătorilor auto și-au exprimat opoziția puternică față de modificările propuse, în special în ceea ce privește introducerea cardurilor electronice de ore de conducere și limitarea numărului de încercări la proba practică. Trendafil Marinov, președintele Uniunii bulgare a instructorilor auto, a confirmat planurile pentru un protest programat pentru miercuri, 25 septembrie.

Marinov și-a exprimat îngrijorarea în timpul unui interviu acordat BNR (radioul public bulgar), susținând că noile reglementări nu se aliniază la standardele educaționale existente. El a criticat impulsul către digitalizare, catalogându-l drept „ambiguitate totală” și punând la îndoială modul în care modificările propuse ar îmbunătăți siguranța rutieră.

El a evidențiat sarcinile financiare suplimentare pe care noile cerințe le-ar impune școlilor de șoferi, menționând că fiecare vehicul de instruire ar trebui să fie echipat cu dispozitive specifice care să mențină o conexiune permanentă la internet, necesitând contracte cu furnizorii de servicii mobile.

În prezent, Administrația Automobilelor angajează inspectori care pot verifica în mod eficient valabilitatea cardurilor de conducere pe suport de hârtie pe șosea, potrivit lui Marinov. Acesta a subliniat că aceste carduri includ informații esențiale de identificare și fotografii.

În plus, Marinov a ridicat probleme legate de numărul limitat de examinatori disponibili pentru a oferi teste practice de conducere, ceea ce duce la perioade de așteptare potențial lungi. Acesta a pus sub semnul întrebării raționamentul care stă la baza limitării numărului de încercări la patru și termenul de șase luni pentru testare, solicitând un grup de lucru de colaborare cu reprezentanții industriei pentru a aborda aceste preocupări.

De asemenea, au apărut îngrijorări cu privire la potențiala corupție, Marinov întrebând de ce o singură companie ar trebui să dezvolte software-ul necesar în loc să promoveze concurența prin soluții software multiple.

În schimb, Krasimir Georgiev, manager al Asociației pentru calificarea automobiliștilor din Bulgaria, a susținut că noile reglementări vor elimina în mod eficient practicile corupte, de care susține că adversarii se tem.

Georgiev a subliniat că examenul ar trebui să servească drept test pentru evaluarea cunoștințelor dobândite în timpul formării, mai degrabă decât ca parte a formării în sine. El a sugerat că școlile de șoferi care se tem de noua cerință de patru examene în decurs de șase luni indică faptul că nu își pregătesc elevii în mod adecvat.

El a remarcat că, după ani de stagnare, reforma este în sfârșit în curs de desfășurare. „Dacă ar fi fost respectate cerințele existente, nu ar mai fi existat atât de multe școli de șoferi. Mulți aveau doar o sală de clasă pentru a obține permisele, în timp ce activitatea lor reală se desfășura în mașinile lor, care adesea serveau drept vehicule de familie”.

El a explicat în continuare practica răspândită de a păstra două seturi de carduri de formare: unul pentru instructor și elev, iar altul care reflectă cele 30 de ore de instruire necesare, adesea fabricate pentru a satisface inspecțiile poliției rutiere.

Georgiev a respins îngrijorările cu privire la sarcinile financiare cu care s-ar confrunta școlile de șoferi, argumentând că acestea adesea nu investesc sau reinvestesc profiturile și nu sunt familiarizate cu concepte fiscale precum „profit” sau „dividende”.

De asemenea, el a menționat că unii funcționari publici lucrează ca instructori auto, afirmând că există suficienți examinatori disponibili.

Georgiev a anunțat planurile pentru o manifestație de susținere a reformelor, programată între orele 11.00 și 13.00 în Piața Alexander Battenberg. El a menționat că peste 12 ONG-uri axate pe siguranța rutieră susțin manifestația, care va culmina cu o declarație de susținere a reformelor adresată conducerii Ministerului Transporturilor.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...