G4Media.ro

Noile reguli aeroportuare vor elimina permisele de îmbarcare și check-in-ul

Foto: 190492314 © Martinmark | Dreamstime.com

Noile reguli aeroportuare vor elimina permisele de îmbarcare și check-in-ul

Legitimațiile de îmbarcare și obligativitatea înregistrării pentru zboruri vor fi eliminate ca parte a planurilor de revizuire a industriei aviatice, în cadrul celei mai mari transformări din ultimii 50 de ani, scrie The Times. În „doi-trei ani”, pasagerii își vor putea încărca pașapoartele pe telefon și vor putea trece prin aeroporturi folosindu-și doar fața pentru verificare.

Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, abrogă normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene și creează o nouă „legitimație de călătorie digitală”, permițând ca informațiile din pașaport stocate pe dispozitive să fie utilizate pentru călătorii.

Înregistrarea pentru zboruri online sau la aeroport va deveni caducă. În schimb, pasagerii vor putea descărca un „permis de călătorie” pe telefon atunci când rezervă un zbor. Acesta va fi actualizat automat în cazul în care se fac modificări la rezervare.

Fără check-in, companiile aeriene vor fi alertate cu privire la intenția unui pasager de a zbura atunci când acesta ajunge la aeroport și i se scanează fața.

Pentru pasagerii cu bagaje de cală, acest lucru se va întâmpla la predarea bagajelor. Cei care călătoresc doar cu bagaje de mână vor fi mai întâi scanați la porțile de pre-securitate, care le permit pasagerilor accesul la zona centrală de control a aeroportului.

În prezent, pasagerii trebuie să se înregistreze online sau la aeroport la sosire, unde primesc o carte de îmbarcare cu un cod de bare care este scanat pe măsură ce pasagerul trece prin aeroport, inclusiv la poarta de îmbarcare.

„Aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani”, a declarat Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, cea mai mare companie de tehnologie pentru călătorii din lume.

„Multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au schimbat de mai bine de 50 de ani, deoarece totul trebuie să fie coerent în întreaga industrie și interoperabil.”

„Ultima actualizare de mare amploare a fost adoptarea e-ticketing la începutul anilor 2000. Industria a decis acum că este timpul să treacă la sisteme moderne care seamănă mai mult cu ceea ce ar folosi Amazon.”

Planurile vor necesita modernizarea infrastructurii fizice din aeroporturi, astfel încât acestea să dispună de tehnologie de recunoaștere facială și de capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil. În mod esențial, infrastructura fizică va verifica doar informațiile – comparând fața cu pașaportul – și nu le va stoca, pentru a elimina riscul de încălcare a securității datelor.

Transportul aerian intră în era digitală

Referința lui Viale la Amazon este importantă. Aplicația sa le permite oamenilor nu numai să cumpere un colet, ci și să urmărească evoluția livrării acestuia pe o hartă. Consumatorii pot opta, de asemenea, pentru livrarea bunurilor în dulapurile Amazon, iar acestea pot fi deschise prin intermediul aplicației folosind Bluetooth.

Acest tip de tehnologie avansată este cea pe care industria aeriană dorește să o adopte. Procesul este mai complex din cauza naturii globale a industriei și a numărului mare de sisteme care trebuie să vorbească între ele. Să luăm ca exemplu zborurile de legătură sau întârzierile și perturbările.

În prezent, procesul este destul de static. Rezervați un zbor și apoi, cu 48 sau 24 de ore înainte de plecare, check-in-ul se deschide online. În acest moment, detaliile pașaportului dumneavoastră sunt introduse și, în cazul Regatului Unit, transmise Ministerului de Interne (aeroporturile britanice nu au formalități la frontiera de plecare). De asemenea, vi se atribuie locul, care nu mai poate fi schimbat fără reemiterea cărții de îmbarcare.

Cu noua tehnologie, pasagerii vor putea descărca un „card de călătorie” în portofelul de pe telefon, care va conține toate detaliile rezervării, inclusiv orice alte servicii auxiliare, cum ar fi închirierea unei mașini, care au fost achiziționate împreună cu zborul. De asemenea, în portofel vor fi stocate detaliile biometrice ale pașaportului.

Împreună cu utilizarea recunoașterii faciale, pasagerii se vor putea deplasa prin aeroport fără să scoată telefonul sau pașaportul din buzunar.

Amadeus a declarat că a dezvoltat un sistem în care datele unui pasager sunt șterse în termen de 15 secunde de la fiecare contact cu un „punct de contact” – cum ar fi porțile de pre-securitate.

Dar tehnologia nu se oprește aici. Imaginați-vă că aveți o întârziere și, în timpul zborului, devine evident că veți pierde zborul de legătură. În prezent, ar trebui să mergeți la biroul unei companii aeriene pentru a vi se face o nouă rezervare și pentru a vi se elibera o nouă carte de îmbarcare. În noua eră, veți primi automat o notificare push de pe telefonul mobil de la compania aeriană cu detaliile noului zbor de continuare. Legitimația de călătorie se va actualiza automat și vi se va permite îmbarcarea pe noul zbor.

Cerul este limita pentru noile tehnologii

„În prezent, companiile aeriene au sisteme care sunt foarte izolate”, a declarat Viale. „Există un sistem de rezervări care, atunci când se deschide check-in-ul, face o legătură cu un sistem de livrare și spune «aici sunt rezervările mele, acum le puteți livra». În viitor va fi mult mai continuu, iar abonamentul de călătorie va fi dinamic.”

În viitor, pasagerilor li se va oferi, de asemenea, opțiunea de a-și partaja locația cu compania aeriană. Acest lucru i-ar putea permite să trimită indicații unice către poarta de îmbarcare din locul în care se află în aeroport sau să trimită o notificare cu o ofertă de a cumpăra acces la salon după ce pasagerul a trecut de controlul de securitate.

British Airways, Air France-KLM, Finnair și Saudia Airlines se pare că examinează această tehnologie pentru pasagerii lor. BA a declarat că „suita sa de instrumente de experiență digitală” îi va permite să „anticipeze nevoile călătorilor moderni și digitali, oferindu-le experiențe excepționale pe parcursul călătoriei lor”.

Alte exemple de utilizare a tehnologiei includ posibilitatea pasagerilor de a cumpăra upgrade-uri de cabină odată ce sunt deja la bord. De asemenea, ar putea fi utilizată pentru a avertiza partenerii companiilor aeriene cu privire la întârzieri, de exemplu, semnalând unei companii de închirieri auto că un pasager va întârzia să își ridice mașina rezervată. Urmărirea bagajelor ar putea fi, de asemenea, integrată.

Fața în schimbare a transportului aerian

Majoritatea aeroporturilor din Regatul Unit și multe hub-uri internaționale mari dispun acum de scanere CT de ultimă generație, ceea ce înseamnă că pasagerii nu mai trebuie să scoată laptopurile sau lichidele din bagaje la controlul de securitate. Regula lichidelor de 100 ml rămâne în vigoare.

Anul trecut, The Times a dezvăluit planurile ministerului de interne de a moderniza porțile electronice de la frontiera britanică pentru pasagerii care sosesc, cu scopul de a elimina necesitatea prezentării pașaportului de către pasageri.

Noile porți electronice vor fi capabile să permită sosirea în țară folosind doar recunoașterea facială avansată. Dubai permite deja recunoașterea facială pentru 50 de naționalități, în timp ce în SUA pasagerii care se întorc pot fi identificați în același mod.

Există peste 270 de porți electronice în 15 porturi aeriene și feroviare din Regatul Unit, care vor trebui înlocuite cu noua tehnologie, care va fi mai sigură și va procesa sosirile mai rapid.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.