G4Media.ro

Norvegia: Peste 70% din automobilele noi înmatriculate sunt modele electrice

Sursa foto: Pexels

Norvegia: Peste 70% din automobilele noi înmatriculate sunt modele electrice

În scurt timp, trei sferturi din automobilele noi înmatriculate în Norvegia vor fi modele complet electrice, a estimat miercuri un organism de specialitate după ce în luna august înregistrările de automobile electrice au atins un nou nivel record în această ţară nordică, lider mondial în domeniul utilizării automobilelor electrice, transmite Agerpres.

Consiliul pentru Traficul Rutier din Norvegia (OFV) a informat că din cele 16.427 de autoturisme înmatriculate luna trecută în Norvegia, 11.810 sau 71,9% au fost vehicule electrice. Acest lucru este paradoxal având în vedere că Norvegia este cel mai mare producător de hidrocarburi din Europa Occidentală.

Pe primele locuri în topul automobilelor electrice vândute în Norvegia se află Model Y de la Tesla, Ford Mustang Mach-E şi Volkswagen ID.4. Singurul model non-electric din top 10 este un vehicul hibrid, Toyota RAV4.

„Dacă tendinţa pe care am observat-o în ultimele luni va continua, trei din patru noi autoturisme noi vor fi în scurt timp automobile electrice”, a informat OFV într-un comunicat de presă.

Potrivit OFV, Norvegia este pe care să îşi atingă obiectivul conform căruia toate autovehiculele noi să fie „cu emisii zero”, adică electrice sau pe hidrogen, începând din 2025.

„Chiar dacă nu vom ajunge în întregime la acest obiectiv, pentru că vor exista întotdeauna unele locuri în ţară unde vom avea nevoie de alte forme de carburant, nici nu vom fi departe”, a apreciat directorul OFV, Řyvind Solberg Thorsen. „Evoluţia a fost mult mai rapidă decât se preconiza, iar acest lucru se datorează faptului că din ce în ce mai mulţi constructori propun modele electrice bune şi interesante”, a explicat Solberg Thorsen.

Recurgerea la automobilele cu propulsie electrică este cu atât mai importantă în Norvegia având în vedere că această ţară îşi produce aproape întreaga energie electrică în hidrocentrale care nu generează emisii de gaze cu efect de seră.

În Norvegia cei care folosesc automobile electrice beneficiază de numeroase avantaje, chiar dacă în ultima vreme autorităţile au început să mai revizuiască unele facilităţi, precum scutirea de la plata taxei pentru acces în oraş sau posibilitatea de a rula pe benzile rezervate pentru mijloacele de transport în comun. Contrar automobilelor diesel care sunt puternic taxate, automobilele curate sunt scutite de la plata majorităţii taxelor, ceea ce le face şi mai atractive la cumpărare. (Foto: Pexels.com)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Foarte bine. Tara serioasa si avansata.

    • Care face toți banii din petrol. Ho ho ho ce ipocriți.

    • @Gogu
      Fake news (stiri false).
      Ho Ho Ho, ce i*diot esti.
      Deocamdata astea sunt sursele de venit, totusi, Norvegia se indreapta catre un viitor super, cu thorium energy+electric totul.
      Romania incotor se intreapta?!, de ai tu topeul sa comentezi aiurea de o tara mult mai avansata..

    • Toată averea Norvegiei vine din petrol și gaze. Sa nu le mai exporte dacă le pasa atât de mult de planeta. Ce crezi, se va întâmpla?

    • Da, se va intampla. Dar nu se poate totul intr-o zi. In 10 ani petrolul o sa fie mort

    • E irelevant exemplul Norvegiei. Ei exporta petrolul extras din Marea Nordului, noi in cel mai fericit caz exportam lemnul din paduri.
      Reducerea consumul de petrol pe piata interna, imi vine greu sa cred ca poate compensa pretul mare platit pentru masinile cu baterii pe litiu chiar si in conditiile in care si-ar produce electricitate extrem de ieftin.

  2. Asta e o țară cu puțini locuitori, full de petrol și cu un relief care le permite să facă enorm de multe hidrocentrale pentru a-și asigura independența energetică, un element strategic esențial pentru orice adunătură care se numește țară. Faceți comparația între scursurle noastre de 30 de ani și mai ales ăștia de acum, care s-au trezit că închid centrală de 1GW fără să o înlocuiască cu nimic din producția internă, subminând practic ce s-a chinuit un cizmar cu 4 clase să facă. Fără să uităm închiderea minelor de uraniu, desființarea uzinei de apă grea și alte mișcări cu adevărat de trădători de țară.

  3. Exceptional. Extrag o gramada de hidrocarburi, care polueaza in alte parti ale planetei si din banii aia cumpara masini electrice, sa nu aiba poluare locala. Fantastic, un adevarat model!

  4. Nici nu se putea gasi un exemplu mai nepotrivit decat Norvegia.
    Ce e posibil la ei nu e posibil pentru nicio alta tara pentru urmatoarele 2 motive:
    Au productie de electricitate doar din hidro aproximativ 14GW, adica de 10 ori mai mult decat productia din surse hidro de la noi din tara , raportat la 5,3 milioane locuitori rezulta o productie medie de ~2.64KW energie regenerabila pe cap de locuitor fata de ~0.25KW (incluzand nuclear) pe cap de locuitor in cazul Ro. Este vorba de o supraproductie de energie electrica regenerabila, ceea ce face recomandabil transportul electric.
    Al doilea motiv il reprezinta exportul de hidrocarburi. Multumita exporturilor, Norvegia este pe locul 11 in lume ca PIB pe cap de locuitor. Au putere de cumparare, masinile electrice fiind relativ accesibile pentru ei.
    Aceste 2 conditii nu exista pentru cele mai multe state din UE, insa le primim ca exemple pentru ca au interes nemtii sa-si vanda produsele inclusiv in tari sarace.
    Astept exemple si din stilul de viata al elvetienilor, sa vedem daca putem tine pasul cu ei.