G4Media.ro

Nou marcaj rutier, pe bulevardele din Capitală: Spaţiu de 3 metri destinat…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Nou marcaj rutier, pe bulevardele din Capitală: Spaţiu de 3 metri destinat bicicliştilor, înaintea semaforului / Inițiator: În loc să fie prinşi pe margine, vor putea staţiona mult mai în siguranţă

Pe arterele importante ale Capitalei, în intersecţiile semaforizate unde este permis virajul la stânga, urmează să fie realizat un marcaj transversal „oprire”, la o distanţă de trei metri înainte de stâlpul semaforului, spaţiul respectiv fiind destinat bicicliştilor, transmite Agerpres.

Potrivit consilierului municipal Nicorel Nicorescu (USR PLUS), iniţiator al măsurii, o propunere în acest sens a fost aprobată de către Direcţia Transporturi din Primăria Capitalei şi a fost emisă către Administraţia Străzilor. Spaţiul marcat va fi utilizat de către biciclişti pentru a se încadra uşor pentru virarea la stânga în intersecţii.

„Este o decizie a Direcţiei Transporturi – i-am convins – şi dânşii susţin această măsură. Măsura se poate aplica imediat, a fost emis deja către Administraţia Străzilor un document pentru implementarea acesteia. Administraţia Străzilor, în momentul în care va avea finanţarea disponibilă – înţeleg că au o procedură acum prin care se va face o achiziţie pentru retrasări; ştim cu toţii că sunt şi treceri de pietoni destul de şterse în Bucureşti – vor începe să aplice şi această măsură”, a precizat consilierul municipal, pentru Agerpres.

El a menţionat că măsura se va aplica pe arterele importante, pe străzile de categoria 1 şi categoria 2. Nicorel Nicorescu a arătat că în prezent mulţi bucureşteni se tem să utilizeze bicicleta din cauză că în momentul staţionării la semafor nu au siguranţa necesară.

„Tu eşti, practic, ca biciclist, prins între maşinile oprite la semafor şi bordură. (…) Există bune practici în alte oraşe europene şi nu numai. Este o măsură care se practică şi încurajează folosirea bicicletelor. Nu neapărat pentru virarea la stânga, cum există o anumită justificare, dar şi pentru cei care se deplasează şi merg înainte. În loc să fie prinşi pe margine, vor putea staţiona şi ei mult mai în siguranţă în zona respectivă, înainte de a se face culoarea verde la semafor şi a putea continua traseul”, a explicat el.

Conform reprezentantului USR PLUS, măsura va aduce şi alte beneficii, precum: creşterea siguranţei pentru cei care traversează trecerile de pietoni şi descongestionarea mai uşoară a intersecţiilor blocate. Nicorel Nicorescu estimează că, în contextul în care vor fi realizate mai multe piste de biciclete, marcajele rutiere din intersecţii vor fi aplicate într-o mai mică măsură.

„Sunt legate de situaţia actuală. Noi ne dorim în continuare să facem piste serioase de biciclete în Bucureşti, am discutat şi cu aparatul administrativ din primărie. În primăvară am prins în bugetul PMB o sursă de finanţare şi bani pentru nişte studii de trafic suplimentare: un studiu de trafic care ar permite reconfigurarea pistelor promise în trecut, de vechea administraţie, piste care de multe ori nu deţineau şi partea aceasta de creştere a mobilităţii, aceste piste fiind gândite mai mult ca recreaţionale, ca să spun aşa. (…) În aşteptarea acestor investiţii majore şi posibilitatea de a le şi finanţa de către PMB, aceste măsuri dau o siguranţă mai mare în trafic pentru biciclişti şi rezolvăm şi alte situaţii punctuale”, a precizat el.

Potrivit unei postări pe Facebook a lui Nicorel Nicorescu, măsura agreată cu Direcţia Transporturi din PMB prevede „realizarea în toate intersecţiile semaforizate de pe raza Municipiului Bucureşti unde este permis virarajul la stânga (artere de categoria 1 şi 2)” a unui marcaj transversal „oprire” înainte de stâlpul semaforului, la o distanţă de 3 metri de acesta.

Între acest marcaj transversal şi trecerea de pietoni sau limita intersecţiei se va aplica un marcaj inscripţie de bicicletă. În cazul arterelor cu lăţimea mai mare de 7m/sens se vor aplica 2 inscripţii poziţionate la mijlocul distanţei dintre linia STOP şi trecerea de pietoni.

Sursa Foto: Inquam Photos / Autor: Octav Ganea

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

40 comentarii

  1. buna idee. sa o vedem cum se aplica.

    • Da, minunată idee. Sigur se fluidizeaza traficul dacă toată coloana de mașini stă în spatele lor.

    • nu prea inteleg ce spui. oricum se bagau primii. si e firesc si eu fac la fel. nu concurez pe aceeasi bucata cu un sofer. asa insa ii face mai vizibili si mai evita din claxoane, posibil.
      e irelevant cat trafic fluidizezi asa, e relevant ca un biciclist care face stanga sa poata fi mai in siguranta asa. asta e tot. momentul in care faci la stanga e foarte naspa pe bicicleta. iar daca vrei fluidizare mai lasati masinile si o sa aveti super fluidizare. de fapt asta si zice articolul. ca din cauza ca nu sunt conditii nu merg mai multi cu bicla.
      asta e ca aia cu oul si gaina.

    • @andrei biciclistul
      bolovane ai reglementare in codul rutier(daca stii ce e aia) faci la stanga pe trecerea de pietoni pe langa biciclete….. sau esti grabit :)))))

    • @un prost, bolovane
      Codul iti permite sa te incadrezi pe banda corespunzatoare directiei, deci pentru ce sa te mai dai jos?

    • bolovan e tac-tu! sunt participant la trafic, nu am de ce sa fac stanga pe trecerea de pietoni!!!!! unde dracu ai mai vazut tu asa ceva ma intreb….ca sa nu mai zicem cat timp as pierde. de ce nu mergi tu pe jos de la A la B, daca tot nu esti grabit deloc cum pari sa afirmi.

    • Nu esti participant la trafic, esti un intrus fara pregatire caruia politia nu are ce sa ii faca pentru ca nu exista legislatie pe tema asta!
      Si Mata a mai intrebat de mine apropo de Taicamiu!

  2. Am vazut asta acum 26 de ani în Olanda, era perfect. Mai ales ca soferii acordau atentie biciclistilor, nu erau mârlani.

    • Asa este, dar 99 % din piste sunt pe trotuare, vb de Haga, la semafoare se cam dau jos dupa bicicleta……nu prea am vazut sa faca slalom printre mașini….si mai nou trotinetele sunt interzise……asa ca nu mai faceți comparații aiurea ….

  3. O sa mai vedem :)(:

  4. Se permite bicicletei schimbarea direcției, de exemplu efectuarea virajului la stânga. Ați încercat vreodată în București, pe bicicleta, să virați la stânga de pe Ștefan cel Mare pe Calea Dorobanți?

    • Da, de nenumarate ori. Dar nu dormeam in sa, pentru ca e de bun simt sa nu incurci si mai mult traficul aglomerat. Daca biciclistii ar gandi ca un sofer, lucrurile ar fi mai bune in trafic.

    • daca soferii ar intelege ca pe 2 roti si fara motor nu ai viteza si echilibrul masinii, lucrurile ar fi INFINIT mai bune in trafic. nu scrie nicaeri ca merg pe bicla numai aia cu 40 la ora.

  5. Hai!!! Ca in China comunista! Toata lumea pe toacle! Au venit neo-marxistii la putere. Sa stea 100 de masini dupa un biciclist care pana sa urca in sa….. pana se uita in stanga si in dreapta…. pana isi ia avant… apoi se face ROSU, vin iar 2 biciclisti si se baga in fata si o luam de la capat!

    Sa mai facem 3 metri pentru aia cu trotinete.
    Inca 3 metri pentru cei cu scutere.
    Inca 3 metri pentru motocicilisti.

    Idee de comunistoizi (nu spuneti de Hollanda ca aia erau cu nasul prafuit). Ideea e buna dar nu intr-un oras ca Bucurestiul. In Amsterdam densitatea de locuitori e la jumate fata de Bucuresti.

    Am sa votez pentru prima data in viata mea PSD numai sa scap de asemenea idei crete!

    • mi-e mila de tine. auzi, dar stii ce nu pricep? cum naiba se descurca olandezii aia cu sute de mii de biciclisti? ca acolo sunt omniprezenti si se si circula bine. si la cat ploua nici macar murdari nu ajung. nu ca la noi, la prima ploaie numai pamant ajungi sa ai in angrenaj.
      e timpul sa te muti in pestera, e clar ca esti ramas rau de tot in trecut.

    • Mihai, orașele și drumurile din România sunt sufocate de șoferi, nu de bicicliști. Și miile de morți anual de pe șosele sunt tot șoferi și victimele lor. Gândești ca un mitocan, viitoare statistică rutieră.

    • Tovarasi, uitati un bun exemplu de roman inapoiat si frustrat, agramat si cu o atitudine discriminatorie, care le stie pe toate si stie ca i se cuvine totul. Acum 30 ani nici nu avea voie sa iasa din tara, dar sa mai viseze la o masina (el sau masa depinde catia ani are).

      Propaganda cominista inca mai rasuna in capul lui si crede in continuare ca suntem cei mai buni si destepti, cand defapt realitatea este alta.

      E plin de ei in tara asta, asa ca nu mai visati la o viata mai buna.

    • @Mihai probabil ca esti un manelist frustrat, care crede ca strada e doar a lui.

    • @andrei
      In Olanda prim ministrul se duce cu bicicleta nu cu coloana oficiala…..
      Pistele de biciclete sunt pe trotuare nu pe carosabil…..vorbesc de Haga
      La noi dacă ploua un pic toti își scot masina din parcare și nu mai este nimeni verde
      Asa ca lasati o in p*LA.MEA DE TREABA CA FACETI NISTE COMPARATII DE MA DOARE CAPUL…..si p*la. mea vrea sa meargă cu masina….ca asa vreau eu si platesc taxe de drum pt asta….impozite și bla bla bla….si da peste 3 ani majoritatea vor vota PSD ul….o sa câștige detașat nefăcând absolut nimic….acum depinde dacă vor și stăpânii nostri……

  6. in sfarsit, masuri concrete pentru incurajarea transportului alternativ.
    Oare cand va intelege toata lumea ca in orice oras trebuie privilegiat pietonul, biciclistul si nu automobilistul? Bicicleta rezolva problema poluarii (de care suferim toti, inclusiv soferii), problema exercitiului fizic ce produce oameni mai sanatosi (care va decongestiona spitalele si va despovara bugetul public alocat sanatatii) si problema stresului (mai putin timp de stat la semafoare, mai multa flexibilitate, mai putine certuri intre oameni pentru locuri de parcare).
    Astept clipa in care se vor crea locuri de parcare si spatiul public sa nu mai fie ocupat de masini, iar oamenii sa se poata plimba relaxati pe trotuare.

    • Da….daca nu știai saracul de automobilist plătește 2 taxe de drum (rovinieta si in benzina băgate de Base…..daca ati uitat)….pe care va plimbați voi ăștia care nu plătiți nimic…..si mai continuam?

    • @Itachi
      Te plangi ca platesti rovinieta? Chiar asa te cocoseaza 120 de lei pe an?
      Te plangi ca benzina costa? Ai vrea ca masina sa mearga cu aer? Ia-ti electrica ca inca sunt locuri unde poti incarca gratuit.
      Ai vrea ca si biciclistii sa plateasca rovinieta? Dar uiti ca o masina ocupa locul la 5 pietoni ori 2-3 biciclisti? Uiti ca rulajul cu masina afecteaza mai mult asfaltul decat o bicicleta?
      Ce-ar fi sa mai te plimbi si tu prin orasele civilizate ale Europei sa vezi cam care e tendinta?
      Deci, @Itachi, incearca sa gandesti de doua ori inainte de a te exprima 🙂

    • Mai ma plimb…..daca vrei poți sa te duci și prin Istanbul sa vezi ca fapt divers, in Roma sunt cu scuterele, in Haga sunt cu bicicletele pe TROTUARE iar trotinete sunt interzise……eu vreau sa ma plimb cu masina. Nu vreau cu bicicleta….când ma plimb cu bicicleta ma duc la munte sau prin parc….mai vrei altceva? Mi se rupe de ce se face în alta parte…..trăim in Romania….daca trăiam in alta parte ma adaptam la cerințele lor. Sunt născut în București și stiu cum era traficul acum 20 30 de ani și stiu ca este dezastru acum…..dar asta este….mergem ininte.

    • @Itachi: Bravo, apreciez sinceritatea: vrei sa mergi cu masina si nu te intereseaza de ce se intampla prin alte orase europene. Si te invidiez intr-un fel: nu esti asemenea unora care resimt adevarate drame interioare pentru ca isi doresc sa traiasca in Romania dar sa aiba o tara „ca in afara”.

  7. @andrei biciclistul
    Dupa toate postarile de aici pe care le debitezi se dovedeste ca 80% din biciclisti nu au habar de cod rutier si sunt cetateni europeni care au drepturi dar nici o obligatie in trafic, fac ce vor si daca ii deranjezi cu o privire dau piciore in masina rup oglinzi si fug!
    L1nga1 de cea mai joasa speta, sa imi zica cineva cati biciclisti care au fost la originea unor accidente au si raspuns in fata legii!

    • dupa toate prostiile pe care le-ai scris si mai sus se dovedeste ca esti picat in cap.
      cati biciclisti au omorat soferi, astept sa imi spui. ca soferi care omoara oameni su nu raspund in fata legii e plin! asta ca se pare ca nu stiai. niciun biciclist nu are motiv sa faca accident pentru ca tot el sufera, spre deosebire de un sofer caruia i se rupe, ca el e cu jeepul domne.

      habar nu ai ca biciclistul are si el dreptul sa faca stanga exact ca o masina, esti dus.
      daca ai vazut biciclisti ca rup oglinzi cheama nene politia, nu veni sa scrii pe net. foarte rau ce au facut, dar suna si vor lua amenzi.
      oricum imi place asta ca 80% din biciclisti nu stiu codul rutier, bine ca il stiu soferii aia de sunt implicati in accidente cu morti multi. il stiu la PRECIZIE! 🙂

    • Prostule, judecând după statisticile rutiere nici șoferii nu au habar de codul rutier sau îl încalcă în mod deliberat. Bicicliștii se mai pot documenta dar proasta ta creștere și nivelul de inteligență sunt garantate pe viață.

    • Felul și ceea ce scrii justifică perfect numele pe care ți l-ai ales. Bravo!
      Statisticile rutiere arata ca nici șoferii nu știu codul rutier sau îl ignoră cu buna știință, murind cu miile în fiecare an. Bicicliștii mai pot învăța codul, mai pot căpăta experiență, dar mitocănia și nivelul tău de înțeligentă sunt garantate pe viață.

    • Handibel dute la o sectie de accidente si intreba in particular cati biciclisti au fost la originea unor accidente si cati au raspuns penal pentru fapte( esti prea p0st sa iti explic)
      Tot la o sectie de politie soecializata poti sa afli cum faci stanga intr-o intrsectie semaforizata cu 4-6benzi circulatie!
      Apropo de codul rutier nu stiu cu ce raman majoritatea soferilor(nu aia care au dat spaga) dar macar au invatat o data legislatia si au dat examen biciclistii care nu sunt si soferi nici nu stiu ca exista cod rutier:))))

    • Dar tu examenul de bacalaureat l-ai dat sau te-ai mulțumit cu 4 clase? Întreabă la secția de accidente cum se pune cratima, poate te ajută Garcea. Bănuiesc că te cunoști deja cu personalul de acolo.

    • Ca si mine sunteti facuti gramada si vi sa urcat la cap reclama aia „sunt cetatean european si am drepturi” mergeti pe contrasens pe sens unic, pentru biciclisti nu se pune semaforul ca stiu ei de ce, prioritati treceri de pietoni pietoni nu exista!
      Daca sunteti asa tari in tastatura rupetii capul lui ND sa va faca piste de biciclete in afara partilor carosabile(multe in Bucuresti sunt la latimea minima) si toata lumea e fericita. Asa hai sa ne plimbam cu bicicleta pe oriunde ca e dreptul nostru. Daca va place asa mult ducetiva in Asia si o sa aveti dreptul sa va dati cu bicicleta pe unde vreti.

    • @ marius
      Intelepciunea dumneavoastra denota o inalta capacitate de analiza comportamentala si pe aceasta cale va multumesc! Am fost patruns de vorbele dumneavoastra pline de talc si nu in ultimul rand de sfaturi. Asa ca o sa ma reinscriu la bacalaureat dupa ce reobtin diploma o sa cer sa fac facultatea din nou.
      Promit cu mana pe cravata de pioner ca o sa imi iau si o tableta sa fie tastatura mai mare sa nu sara cratima!
      Vaca incaltata dute si te’n pusca:))))

    • Amice, eu zic sa te oprești ca ai semnalizat destul.
      Știi, în democrație contează cine votează. Ai sa vezi ca în curând se vor face piste pentru bicicliști transformând benzile de circulație. Și cu masina vor mai circula doar cei care își permit taxele.

  8. Ok… Macar sa vedem vreun marcaj de orice fel pe aceste bulevarde.

  9. Asta e o solutie de carpeala la lipsa de piste de biciclete?

  10. probabil de aceea multi romani au permis categoria B – B vine de la „cunoaste regulile speciale de circulatie in Mun Buc”

  11. Este o măsură idioata. Fratilor daca vreti aer curat va duceți la munte….in capitale asa va fi….trafic infernal….este centrul economic al tarii. Vreti piste…vreti aia…..dar când ploua si vine iarna nu mai vad nici un biciclisti sau vreunul cu trotineta ….exclud glovo….asa ca nu mai faceți pe vitejii si pe verzii ca m am scârbit de voi……dar când este cald luați taxiul sau uberul pentru 1 km sa facă 30 minute în trafic. …si mai continui daca vreti..

  12. Dobi face parte din categoria „ce caut eu in viata mea?”
    Astept sa-i vad pe trotinetisti pe Magheru, Averescu, Dorobanti si Politia sa stea cu mainile in san! Ca voi rade cu lacrimi!

  13. O idee proastă, care in loc sa rezolve, mai mult încurcă traficul. Mă mir că a fost aprobată de poliția rutieră! În ipoteza că asta este o soluție pentru virajul la stânga al bicicliștilor, să ne imaginăm că pe verde toți bicicliștii aliniați in cei trei metri se vor înșiră pe stânga langa axul drumului să facă virajul, aici asteptandu-i pe cei din sens invers care merg înainte.
    Gata, s-au blocat intersecția. Nu e mai simplu că la roșu biciclistul care vrea stânga să ia frumușel bucla de coarne și să traverseze pe trecerea de pietoni, astfel ajungând repede și în siguranță pe stânga, iar apoi, la verde la fel pe partea cealaltă și apoi în șa.
    Simplu, fără să ia fața mașinilor!

  14. O idee proastă, care in loc sa rezolve, mai mult încurcă traficul. Mă mir că a fost aprobată de poliția rutieră! În ipoteza că asta este o soluție pentru virajul la stânga al bicicliștilor, să ne imaginăm că pe verde toți bicicliștii aliniați in cei trei metri se vor înșiră pe stânga langa axul drumului să facă virajul, aici asteptandu-i pe cei din sens invers care merg înainte, sau bicicliști că ei, care fac stânga.
    Gata, s-a blocat intersecția!
    Nu e mai simplu ca la roșu biciclistul care vrea stânga să ia frumușel bicicleta de coarne și să traverseze pe jos pe trecerea de pietoni, astfel ajungând repede și în siguranță pe stânga, iar apoi, la verde la fel de repede și în siguranță pe partea cealaltă, după care sus în șa.
    Simplu, fără să ia fața mașinilor!
    Hai, …că prea îi urcăm pe cai mari pe bicicliști!!