Noua organigramă a Primăriei Timişoara, suspendată de instanţă. Dominic Fritz: S-a favorizat crearea unor moşii administrative, nişte structuri paralele de putere
Hotărârea privind nouă organigramă a Primăriei Timişoara a fost suspendată de judecătorii de la Tribunalul Timiş, anunță News.ro. Instanța a stabilit ca deciziile edilului legate de comasarea unor direcţii şi mutarea unor oameni de pe o funcţie pe alta să fie oprite, până la pronunţarea pe fond asupra legalităţii actului. În replică, edilul Dominic Fritz susține că „doar un mic grup de foşti şefi se opune, de la început şi cu toate forţele, reformării Primăriei”.
Angajaţii nemulţumiţi din cadrul Primăriei Timişoara au reclamat că hotărârea prin care s-a stabilit noua organigramă este nelegală, iar luni Tribunalul Timiş a suspendat-o. Primarul Dominic Fritz şi Consiliul Local pot ataca sentinţa în 5 zile de la comunicare.
Până când lucrurile vor fi tranşate definitiv de către magistraţi, Primăria Timişoara se întoarce la vechea organigramă, iar angajaţii se întorc pe posturile pe care le aveau. „Pe data de 29 septembrie, odată cu alegerea în funcţia de primar, nu a fost victoria mea personală, ci victoria unei idei de reformă, pentru reguli, competenţă şi respect faţă de cetăţeni, în instituţia primăriei. Este o luptă pe care mi-am asumat-o şi pe care o port în fiecare zi în primărie, unde o mare majoritate de funcţionari înţelege că administraţia publică nu e un simplu serviciu, ca oricare altul, ci o misiune, în slujba oraşului. Lor le port un mare respect. Doar un mic grup de foşti şefi se opune, de la început şi cu toate forţele, reformării Primăriei”, a scris Fritz în urma deciziei Tribunalului Timiș, pe pagina sa de Facebook.
”Prin această organigramă creăm responsabilităţi necesare precum managerii de cartier”
Edilul a vorbit și despre ”moşii administrative” create în Primăria Timişoara. „Organigrama Primăriei a fost atât de disfuncţională, încât a favorizat crearea unor moşii administrative, nişte structuri paralele de putere, care nu mai aveau legătură cu nevoile timişorenilor, dezvoltarea oraşului şi care întreţineau clientelismul în jurul instituţiei. Sunt în cercetarea procurorilor cauze de corupţie şi ilegalităţi şi am speranţa că justiţia va face lumină în acestea. Noi am desfăcut aceste structuri paralele de putere din Primărie prin noua organigramă, concepută pe baza priorităţilor strategice ale oraşului şi pentru fluidizarea proceselor interne. Prin această organigramă creăm responsabilităţi necesare precum managerii de cartier, o noua direcţie generala pentru toate investiţiile primăriei, indiferent daca ţin de infrastructură verde sau cea rutieră, sau de atragere de fonduri nerambursabile către Timişoara. Acest mic grup a contestat-o în instanţă, după ce s-a aliat cu un sindicat care, în 2012, semna un protocol politic de susţinere a USL, în Timişoara. Şi care prosperă din afaceri imobiliare cu apartamente de lux pe litoral”, a mai scris edilul.
Dominic Fritz a mai afirmat că schimbările din primărie sunt reale şi a anunţat că va contesta decizia instanţei.
Prin noua organigramă se desființau 80 de posturi, majoritatea vacante și se angajau 100 de de persoane
Nouă organigramă a primăriei, prezentantă de Dominic Fritz, care prevede tot atâtea posturi câte sunt şi acum în cadrul municipalităţii (644), însă din 27 de direcţii au rămas 17, a intrat în vigoare la începutul lunii august, după ce a fost aprobată în Consiliul Local la jumătatea lunii iunie, scrie News.ro. Aceasta prevedea desfiinţarea a 80 de posturi, majoritatea vacante, şi angajarea altor 100 de oameni. De asemenea, primarul a anunţat 9 poziţii de manageri de cartier şi un post de grădinar şef, acesta din urmă însă nu s-a mai regăsit pe lista finală.
sursa foto: Facebook/ Dominic Fritz
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
20 comentarii