Noua strategie de comunicare a autorităților în pandemie: mesaje alarmiste, dure, pentru a stimula vaccinarea
Autoritățile au schimbat radical în ultimele zile comunicarea legată de pandemia de coronavirus, în paralel cu creșterea alarmantă a deceselor și infectărilor. Dacă în urmă cu doar o lună guvernul și președintele asigurau că situația e sub control, acum strategia de comunicare mizează pe sentimentul de frică. Miza e creșterea ratei de vaccinare, care a început să crească semnificativ în ultimele zile.
Semnalul a fost dat de Raed Arafat, care a anunțat luni că va emite un ordin prin care internările bolnavilor cronici vor fi oprite timp de o lună, pentru a lăsa spitalele să gestioneze aproape exclusiv cazurile de Covid. Anunțul a fost o lovitură majoră pentru sutele de mii de bolnavi cronici care au nevoie de spitalizare.
A urmat un mesaj al aceluiași Arafat care a admis în premieră că România are nevoie de ajutor extern în pandemie și a anunțat că va cere activarea Mecanismului de Protecție Civilă al UE, un instrument care permite unui stat membru să ceară asistență. Cu două săptămâni în urmă, și Arafat, dar și premierul Florin Cîțu respinseseră această idee.
Miercuri, când numărul deceselor de covid a ajuns la 331 și a depășit orice record anterior, președintele Klaus Iohannis a calificat momentul drept ”o catastrofă”. Iohannis e cunoscut pentru un stil lipsit de accente dramatice, extrem de sobru, iar discursul de miercuri a fost o excepție.
Tot miercuri, Departamentul pentru Situații de Urgență a trimis către milioane de cetățeni o alertă pe telefoanele mobile, prin care li se cere să se vaccineze și să respecte regulile de igienă și sanitare. (sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
36 comentarii