G4Media.ro

Noul primar din Târgu Mureş vrea să reducă posturile cu 25% şi…

Sursa Foto: Faceboo/ Soos Zoltan

Noul primar din Târgu Mureş vrea să reducă posturile cu 25% şi să micșoreze numărul funcţiilor de conducere

Primarul municipiului Târgu Mureş, Soos Zoltan, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă, că prin noua organigramă a instituţiei, care urmează să fie supusă consultării publice, se doreşte reducerea cu circa 25% a personalului şi scăderea numărului funcţiilor de conducere, din care ar rezulta o economie la buget de circa 3 milioane de euro anual, transmite Agerpres.

„Organigrama pe care o propunem este mult mai suplă decât cea precedentă şi mai funcţională, oamenii vor fi angajaţi corespunzător pe post, majoritatea posturilor vor fi scoase la concurs. Ce care nu vor lua concursul vor beneficia de toate drepturile legale, cu excepţia acordării de salarii compensatorii. În urma consultării cu sindicatele, această propunere va suferi modificări. (…) Cerem cetăţenilor să se implice în acest proces de transformare şi reorganizare a organigramei Primăriei Municipiului Târgu Mureş. Actuala organigramă este supradimensionată mai ales în ceea ce priveşte numărul funcţiilor de conducere, care s-a mărit foarte mult în ultimii ani. Noua organigramă propune reducerea cu circa 25% a personalului angajat la Primăria Municipiului Târgu Mureş şi serviciile subordonate, cu accent pe reducerea funcţiilor de conducere. În acest fel, s-ar realiza o economie la buget de circa 3 milioane de euro pe an”, a declarat Soos Zoltan.

Edilul a spus că noua organigramă se doreşte a fi mai suplă, mai funcţională şi să garanteze o alocare eficientă a resurselor de la bugetul local.

„La acest moment, organigrama este supradimensionată, în special în ce priveşte funcţiile de conducere, gradul de ocupare a acestora fiind la nivelul maximal permis de lege (12% din numărul total de angajaţi). Totodată, se doreşte ca personalul să fie angajat corespunzător pe post, în urma promovării unor concursuri. Analiza organigramei actuale a scos la iveală situaţii interesante – nu există niciun angajat pe post de şofer, toţi fiind încadraţi ca inspectori; toate secretarele de la birouri şi cabinete sunt încadrate pe funcţia de şef serviciu. Sunt situaţii în care, la 15 oameni, există un şef serviciu, un director şi un director adjunct”, a subliniat primarul.

Prin noua organigramă se doreşte ca o serie de servicii şi direcţii să aibă personalitate juridică, cum ar fi Poliţia Locală, Direcţia Impozite şi Taxe Locale, Administraţia Serelor, Parcurilor şi Zonelor Verzi, ceea ce înseamnă că acestea vor funcţiona după un buget prestabilit, dar vor trebui să aibă şi venituri proprii.

Sursa Foto: Faceboo/ Soos Zoltan

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Aşa ar trebui să se facă peste tot. Mai mult, unele localităţi cu sub 1500 de locuitori, trebuie desfiinţate ca unităţi administrative.

  2. cu 25% mai putine grade la incalzire ⇒ cu 25% mai putini pacienti la ATI

  3. Reforma administrativa, in justitie, mi, mapn, a pensiilor speciale militare!

    Huuuuuoooooo!!!!

  4. Un lucru foarte bun ce ar trebui generalizat la toate primariile din tara.Fara rude,pile,sprijin politicsau etnic,numai pe baza de concurs transparent.

    • Să nu uităm că rezultatul unui concurs depinde de cerințele formulate (să nu existe „minim 25 ani în proiectare si 25 ani în execuție” sau „15 ani experiență pe un post similar, într-o localitate cu minim 100.000 locuitori”) și de componența comisiei de concurs.

  5. Acestea sunt niste minciuni.
    De la doi consilieri personali ai primaruliui si viceprimarului ajung la 10.
    organigrama prezentata este incompleta, deoarece muta angajati inspre alte entitati, care sunt prinse in poza cu organigrama, dar care nu au numar de angajati.
    pentru cine nu cunoaste detaliile, atunci chiar pare ca face vreo reorganizare serioasa, dar este o improvizatie, ce nu va imbunatati cu nimic serviciile oferite in comunitate.

  6. E deficit bugetar, poate mai reduc si cei de la guvern 2/3 posturi secretari de stat si mai comaseaza niste ministere create sa fie la numar sau desfiinteaza posturile alea de viceprim care nu inteleg ce muncesc cei 3 imparati de la rasarit.

  7. Nu v-ați prins? Cheia e aici:
    „o serie de servicii şi direcţii să aibă personalitate juridică, cum ar fi Poliţia Locală, Direcţia Impozite şi Taxe Locale, Administraţia Serelor, Parcurilor şi Zonelor Verzi, ceea ce înseamnă că acestea vor funcţiona după un buget prestabilit, dar vor trebui să aibă şi venituri proprii”.
    Reducerea e de fapt majorare. Se reduce personalul din aparatul propriu al primăriei prin externalizare, în realitate se va cheltui mai mult pentru că o structură cu personalitate juridică cheltuiește mai mult: contabilitate proprie, resurse umane propriu, compartiment juridic propriu etc – servicii – suport care se asigurau până acum în primărie.