Numărul de ore și de zile de școală contează în rezultatele elevilor. Dragoș Iliescu: Copiii din România nu fac prea multă carte. Având ore puține de școală, îi încărcăm masiv cu teme, ceea ce nu e în ordine
“Copiii din România NU fac prea multă carte. Dimpotrivă, datele ne arată că fac prea puțină școală, comparativ cu elevii din alte state europene. Sigur, având ore puține de școală îi încărcăm masiv cu teme, ceea ce evident nu e în ordine”, a declarat pentru Edupedu.ro profesorul Dragoș Iliescu, expert internațional în testare și colaborator OECD. Contactat de Edupedu.ro după ce ministrul educației a anunțat că este gata să prelungească încă din toamnă anul școlar, precum și să revină la trimestre, în loc de semestre, Iliescu a explicat că cercetările științifice arată că “numărul de ore/zile de școală contează” în rezultatele școlare.
În ceea ce privește împărțirea anului școlar în semestre sau trimestre, Dragoș Iliescu, profesor la Universitatea din București și director al Școlii Doctorale de Psihologie, a declarat: “Trimestre sau semestre, e tot una. Modelul vestic e să ai 2 semestre (”terms”), fiecare împărțit în jumătăți (”half-terms”), cu lucrări și teze și alte testări și modalități de notare pentru fiecare jumătate (”half-term”). Deci de facto în occident ai de obicei 4 “quatrimestre”.“
Amintim că România este în top 3 țări cu cele mai puține zile de școală din Europa (în jur de 165 de zile de școală în România, față de 200 câte are Italia, de exemplu), iar ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat în weekend că este gata să extindă perioada de cursuri a viitorului an școlar, iar astăzi a precizat că “eu personal nu am înțeles niciodată trecerea la semestre, nu spun că e rea, nu am înțeles-o eu, nu am înțeles ce avantaje are renunțarea la evaluări, în loc de trei, să ai două”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii