
NYT: De ce producătorul de electronice chinez Xiaomi a reușit să producă automobile electrice, dar Apple nu
Compania Xiaomi, cunoscută pentru smartphone-uri și produse electronice de consum, a livrat cu succes 135.000 de vehicule electrice (EV) anul trecut, valorificând lanțul robust de producție din China, transmite The New York Times (NYT). Această realizare contrastează cu proiectul EV eșuat al Apple, în valoare de 10 miliarde de dolari, și subliniază dominația Chinei în producția de vehicule electrice.
Succesul rapid al Xiaomi, inclusiv planurile de a dubla producția de vehicule electrice în 2025, este atribuit nivelului la care a ajuns China în ceea ce privește producția de vehicule electrice și aprovizionarea cu componente.
Alte companii chineze de vehicule electrice, precum Leapmotor, Li Auto și Seres Group, înregistrează, de asemenea, profituri după ani de concurență. Huawei, în ciuda sancțiunilor americane, dezvoltă software de conducere autonomă în parteneriat cu producătorii auto locali.
Primul model EV al Xiaomi, SU7, dispune de capabilități AI pentru parcare, divertisment și controlul aparatelor electrocasnice, la un preț de 30.000 de dolari. Integrarea SU7 cu ecosistemul Xiaomi de dispozitive conectate îl diferențiază, după cum a remarcat economistul Gary Ng: „Xiaomi a început cu adevărat să se infiltreze în casa ta. Totul este legat împreună, iar acest lucru este ceva ce alte companii nu au putut face.”
Lansarea SU7 a avut un impact asupra producătorilor auto străini, livrările Porsche în China scăzând cu aproape 30%. Xiaomi a prezentat recent SU7 Ultra și intenționează să lanseze SUV-ul YU7 în acest an.
Companiile chineze de vehicule electrice beneficiază de un sprijin guvernamental semnificativ, controlând lanțul de aprovizionare până la mineralele pentru baterii, care se găsesc în cantități mari în statul asiatic. Acest avantaj a propulsat BYD și CATL să devină producători de baterii de top. Utilizarea de către Xiaomi a acestui lanț de aprovizionare, inclusiv a bateriilor de la BYD și CATL, precum și achiziționarea unei fabrici a Beijing Auto Group, a accelerat producția. Toate aceste lucruri sunt dificil de realizat de către o companie de tehnologie din Vest, nouă pe piață, precum Apple, deoarece lanțurile de aprovizionare sunt dificil de construit.
Concurența internă intensă determină producătorii auto chinezi să se extindă la nivel mondial. BYD a vândut peste 4 milioane de mașini în întreaga lume anul trecut.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.