O asociere de firme turcești câștigă contractul în valoare de 600 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferată dintr-un tronson pe ruta Brașov-Sighișoara
O firmă din Turcia va moderniza 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața (județul Brașov) deși oferta lor a fost cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a firmei franceze Alstom, transmite Digi24.ro. Ofertele participanților la licitație au fost depuse aproape cu un an în urmă, în aprilie 2018.
CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsecțiunii Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, cu suma de 2,85 miliarde lei (aproximativ 600 milioane de euro), informează clubferoviar.ro.
Surse din domeniu, citate de Digi24.ro, afirmă că asocierea condusă de firma franceză Alstom a fost descalificată deoarece nu a declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind pragul valoric peste care trebuie declarați subcontractorii.
Cu toate că oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks (la fel ca şi în cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpă cu 27 milioane euro, a fost desemnată câştigătoare. În cazul acestor secțiuni oferta Alstom a fost cu peste 40 de milioane de euro mai ieftină.
La licitaţia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apața – Cața, au fost depuse şase oferte
– Asocierea Rail Works
– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.
– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL
– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AŞ
– Asocierea Strabag AG- Strabag SRL
– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.
Potrivit clubferoviar.ro, Subsecțiunea Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, este situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanta, iar modernizarea acestei subsecțiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Modernizarea secțiunii Apata – Cata contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, prin creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului, îmbunătățirea gradului de confort oferit călătorilor în stațiile de cale ferata.
Proiectul de modernizare pe aceasta secțiune cuprinde o gama variata de lucrări feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrări de arta – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare și energoalimentare, telecomunicații feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronica și ETCS nivel 2) și lucrări de construcții civile în stații.
(Sursa: Digi24.ro)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
13 comentarii