G4Media.ro

O bunică din Noua Zeelandă si-a construit propria mașină electrică cu 24.000…

Rosemary Penwarden / Facebook

O bunică din Noua Zeelandă si-a construit propria mașină electrică cu 24.000 de dolari

O bunică din Noua Zeelandă a transformat o rablă veche de 29 de ani într-un vehicul electric, alimentat cu energie curată, „pentru a arăta că se poate face”, potrivit The Guardian.

Rosemary Penwarden, în vârstă de 63 de ani, conduce vehiculul său modificat pe drumurile din Insula de Sud de trei ani. Proiectul, pe care l-a realizat împreună cu un prieten, i-a luat mai mult de opt luni de muncă asiduă și tatonări. „Trebuie să fii un pic nebun”, a spus ea. „Vreau să le mulțumesc companiilor petroliere pentru motivație”.

Penwarden a cumpărat o caroserie de mașină din 1993 de la o firmă de dezmembrări. A montat o nouă cutie de viteze și un motor electric, apoi a umplut partea din față și din spate a mașinii cu baterii – 24 sub capotă și 56 în portbagaj.

În total, proiectul, inclusiv manopera, a costat-o pe Penwarden 24.000 de dolari.

Hagen Bruggemann, inginerul care a ajutat-o pe Penwarden, a transformat în prezent aproximativ opt mașini cu motoare electrice.

Fără forță de muncă gratuită, el spune că transformarea unei mașini nu este o opțiune viabilă din punct de vedere financiar pentru majoritatea oamenilor – dar există un argument comercial puternic pentru transformarea camioanelor și a vehiculelor mai mari, unde caroseria tinde să valoreze mult mai mult decât motorul. Conversia unui camion diesel, spune el, s-ar amortiza în cinci ani. „Într-adevăr, poluatorii ar trebui să plătească – nu văd de ce nu o fac”, spune el.

O militantă de lungă durată pentru mediu, Penwarden afirmă că timpul și banii pe care i-a dedicat conversiei mașinii sale nu sunt la îndemâna oricui. Ea își încarcă mașina acasă, care este integral alimentată cu energie solară.

În timp, Penwarden crede că mașina se va amortiza de la sine – în trecut cheltuia până la 100 de dolari pe săptămână pe benzină.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. ce nu inteleg acesti ecologisti e ca si producerea bateriilor polueaza, si inca cat…

    • Ce nu intelegi tu este ca progresul vine peste voi indiferent de cat va incapatanati….
      Ce polueaza o baterie 10 ani? Polueaza mai mult decat combustibilul pe care il ardem zilnic in masini sa transportam petrol si sa ne deplasam noi si ce bagam in gura?
      Ia vezi tu cate kg de co2 produci dintr-un litru de benzina….
      Deja sunt 30% masini electice in procentul de masini vandute in multe tari evoluate.
      Stiu ca loganul tau 1.5 dci este perfect si o sa iti petreci restul vietii in el!

    • Si anume cat polueaza producerea unei baterii, sa zicem cea de 90 kWh de la Tesla? Daca ai folosi acea baterie pentru 150.000 km, cat CO2 ar fi emis sa o incarci? Azi Transelectrica spune ca 40% din energie produsa este cu emisie de CO2 (https://www.transelectrica.ro/ro/web/tel/home) si destul de probabil acest procent va ajunge la 10-15% in 7 ani.
      Cat ar polua o masina cu combustie in acesti 150.000km?

    • nu era vorba de ce polueaza bateriile in timpul folosirii, ci cand sunt produse.

  2. @G4

    Ce fel de cutie de viteze are o masina electrica ? Unde s a mai pomenit asa ceva ?

    • Du-te si te uita sa vezi ce cutie de viteze are

    • @nihil
      Spre surprinderea ta se poate pune si cutie manuala la un motor electric.

    • Băi…când vă aud p aștia cu…”poluează producerea bateriilor” ma apucă plânsu (îmi dau seama că planeta asta suportă multă prostie)….mă da ca să produci benzină (de la a extrage petrol pâna a l transforma in benzina, motorina…etc) câtă se poluează? Și cât se mai poluează si după…prin arderea combustibililor…deștepților

  3. A si omologat vehiculul? Ca in Ro ar fi imposibila omologarea…

  4. are baba aia de-a face cu constructia masinii electrice cit are cu o mitraliera.

  5. Un gigel intreba mai sus ce polueza o baterie. Pai daca socotim apa necesara pentru a produce materialele rare extrase din pamant, topirea si prelucrarea lor cam ajungem la niste cantitati destul de mari. Exista tehnologii si algoritmi de calcul si nu discurs propagandistic si comentarii iesite din frustrari personale. ( Probabil dolarii mentionati in articol sunt dolari neozeelandezi, lucru omis de autorul articolului )