O campanie a guvernului maghiar sporește îngrijorările legate de antisemitism / Ursula von der Leyen, afișată alături de fiul lui George Soros, cu sloganul „Să nu dansăm pe melodia lor”
O campanie anunțată recent pe panouri publicitare stârnește îngrijorarea că premierul ungar, Viktor Orbán, folosește din nou tropi antisemiți pentru a-și promova obiectivele politice interne, relatează The Guardian.
Timp de ani de zile, liderul ungar a promovat ideea că forțe globale obscure conspiră pentru a se amesteca în politica Ungariei, ceea ce a provocat critici potrivit cărora se folosește de narațiuni antisemite pentru a distrage atenția de la provocările țării.
În 2019, o campanie controversată finanțată de guvernul ungar i-a vizat pe omul de afaceri ungaro-american George Soros și pe președintele de atunci al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, determinând Comisia să acuze Budapesta că promovează o teorie a conspirației.
Acum, Orbán pare să revină la această temă.
Guvernul ungar a prezentat vineri o campanie de panouri publicitare în care apar Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, și Alex Soros, fiul lui George Soros și actualul președinte al Open Society Foundations, cu sloganul: „Să nu dansăm pe melodia lor”.
Panourile publicitare fac parte dintr-o așa-numită consultare națională „privind apărarea suveranității noastre”, care include un chestionar pe care guvernul ungar îl va trimite prin poștă fiecărui cetățean cu privire la aspecte precum sprijinul UE pentru Ucraina.
Noua campanie a reaprins îngrijorările legate de faptul că guvernul ungar promovează narațiuni antisemite.
„Orbán a încercat să îl submineze pe Juncker legându-l de Soros, acum încearcă să facă acest lucru cu fiul lui Soros și cu von der Leyen”, a declarat Attila Ara-Kovács, membru al Parlamentului European din partea partidului de opoziție Coaliția Democratică din Ungaria.
„Comisia Europeană condusă de von der Leyen este prea blândă” cu Orbán, a spus parlamentarul, adăugând că comportamentul guvernului ungar este „antisemit și antieuropean”.
Această campanie ar putea marca un punct de cotitură în relația guvernului ungar cu Bruxellesul.
Timp de luni de zile, guvernul lui Orbán a negociat cu Comisia Europeană cu scopul de a debloca miliarde de euro alocate Ungariei, pe care UE le-a suspendat din cauza unor probleme legate de încălcarea legii.
Un oficial maghiar de rang înalt, care a vorbit sub rezerva anonimatului pentru a discuta chestiuni sensibile, a declarat sâmbătă că noua campanie este un semn că guvernul a renunțat la încercarea de a accesa fondurile.
Campania de panouri publicitare vine într-un moment în care există, de asemenea, îngrijorări cu privire la planurile guvernului pentru un nou proiect de lege privind „suveranitatea”, care ar putea exercita mai multă presiune asupra vocilor independente din țară.
„În măsura în care acest proiect de lege ar putea încerca să incrimineze sau să intimideze organizațiile independente ale societății civile și ale mass-mediei, acest lucru este foarte periculos și sper că nu aceasta este calea pe care Ungaria alege să o urmeze”, a declarat ambasadorul SUA la Budapesta, David Pressman, la începutul acestei săptămâni.
Guvernul ungar, care în trecut a insistat că se opune tuturor formelor de antisemitism, nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
Dar, într-un moment în care comunitățile evreiești din Europa sunt din ce în ce mai îngrijorate de antisemitism, noul panou nu a trecut neobservat.
„Soros a fost mult timp un paratrăsnet pentru conspirațiile antisemite”, a declarat Ali Bricman, directorul pentru afaceri europene al B’nai B’rith International, într-o postare pe rețelele de socializare.
„Controlul evreiesc, agende secrete – aceleași narațiuni colportate din ce în ce mai mult de la 7 octombrie de cealaltă parte a spectrului politic”, a spus ea.
„Trebuie să le denunțăm de fiecare dată”, a adăugat Bricman.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii