O companie care dezvoltă soluții de inteligență artificială și a fost implicată și în piața criptomonedelor a câștigat licitația MAE pentru monitorizarea conținutului online
La jumătatea lunii octombrie, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) anunța că va combate dezinformarea și propaganda printr-un sistem bazat pe inteligență artificială care va monitoriza conținutul online. Potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), contractul a fost câștigat compania Mware Solutions, singura care a participat la licitația publică organizată de MAE. Aceasta va avea la dispoziție 3,19 milioane de lei, bani publici, transmite PressOne.
„Actori maligni statali și non statali au dezvoltat strategii și practici de manipulare informațională și interferență (FIMI) cu efect devastator pentru integritatea spațiului de informare publică. (…) Oportunitatea acestui proiect rezultă din necesitatea de a înțelege fenomenul FIMI și de a genera rapid și eficient mesaje de contracarare, de a avea o mai mare reziliență la dezinformarea în domeniul politicii externe și a contracara efectele acesteia în mediul online”, explică ministerul pentru PressOne.
MAE dă asigurări că software-ul va viza fenomenul dezinformării în ansamblu și rapoartele generate de el nu vor include nume, conturi și adrese, ci doar statistici legate de conținutul viralizat, tipare și asocieri. Rezultatele acestor rapoarte vor fi folosite pentru a calibra comunicarea publică realizată „atât în Centrala MAE, cât și la nivelul Misiunilor Diplomatice”.
„Noi suntem prima și singura firmă din țară care are tehnologie românească de Big Data Analytics. Tehnologii implementate în multe locuri, proiecte tehnice serioase. În principal în instituții de public safety din România”, descrie Ovidiu Oancea, directorul general al companiei, activitatea Mware Solutions.
Directorul tehnic al firmei, Flavius Burcă, spune că Mware lucrează în zona de inteligență artificială de cinci ani, având și un produs dedicat, Big Connect. Potrivit descrierii de pe site, Big Connect este un „instrument operațional” care îi ajută pe oameni să înțeleagă datele și să descopere conexiunile ascunse din cadrul lor. Această experiență pare să-i fi recomandat și pentru dezvoltarea unui soft de combatere a dezinformării.
Firma are în portofoliu însă și Sether, un proiect controversat la care se lucrează de șase ani.
În 2017, Flavius Burcă spunea că vrea să creeze o platformă care să „monitorizeze imparțial” impactul unor campanii de publicitate/marketing. Deci dacă o companie ar fi vrut să-și promoveze produsele printr-o campanie publicitară creată de o agenție, ar fi apelat la Sether – care, prin puterea tehnologiei blockchain, ar fi măsurat în timp real, după niște parametri preciși, impactul campaniei în social media.
Pentru a finanța proiectul, au apelat la o soluție foarte populară în industria IT de la vremea respectivă: au creat o criptomonedă intitulată SETH, pentru care au organizat, începând cu decembrie 2017, o campanie de crowdfunding (sau ofertă inițială de monede, ICO în limba engleză).
Când ofertele inițiale de monede erau încă în vogă în lumea startup-urilor din IT, companiile apelau la vedete pentru a le promova și pentru a atrage câți mai mulți investitori. Cu cât cumpărau mai mulți, cu atât creștea valoarea monedei. Pentru a-și promova propriul produs și propria monedă, cei din Mware Solutions au colaborat cu un controversat om de afaceri, John McAfee (decedat în 2021), creatorul antivirusului cu același nume.
Citește tot articolul pe PressOne.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu