G4Media.ro

O companie chineză de stat a reintrat în cursa pentru autostrada Sibiu-Pitești

Sursa: Pexels

O companie chineză de stat a reintrat în cursa pentru autostrada Sibiu-Pitești

Asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia a reintrat în cursa pentru construirea celor 30 de kilometri dintre Curtea de Argeș și Pitești, parte a mult așteptatei autostrăzi Sibiu-Pitești. Pe 2 aprilie, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis plângerea chinezilor și a obligat Compania de Administrare a Infrastructurii să reia în calcul oferta acestora pentru licitația în valoare de 1,8 miliarde de lei.

Chinezii s-au adresat CNSC pe 11 martie, după ce fuseseră scoși din cursă, iar acum au primit câștig de cauză.

China Railway 14-th Bureau este o subsidiară a companiei deținute de statul chinez China Railway Construction Corporation Limited, cel mai mare constructor din această țară și unul dintre cele mai mari grupuri specializate pe lucrări de inginerie și infrastructură din lume. Firma nu a dezvoltat până acum niciun proiect în Europa, însă are în portofoliu mari proiecte de construcție de căi ferate, linii de metrou și autostrăzi în Asia și Africa.

Potrivit sixthtone.com, care citează publicația chineză Caixin, în ianuarie anul trecut a avut loc un tragic accident pe șantierul linia de metrou 21 din Guangzhou, proiect dezvoltat de China Railway 14-th Bureau. Trei persoane și-au pierdut viața după ce un tunel s-a surpat. Potrivit aceleiași surse 22 de persoane au fost găsite vinovate pentru că ar fi șters probe ce ar fi ajutat anchetatorii.

Viaponte, o altă firmă care este parte a acestei asocieri, nu este la prima aventură românească. Alături de italienii de la Maltauro (ICM) au câștigat licitația pentru construirea a 17 kilometri din Autostrada Transilvania. Contractul le-a fost reziliat la un an de la semnare.
În 2017, Viaponte Rom avea 6 angajați și o cifră de afaceri de 1,54 milioane lei.

Foto: Pexels.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Iar se supara Trump si introduce taxe vamale pentru UE.

  2. Opoziția față de investitorii chinezi, introdusa de către maleficul Băsescu la cererea expresă celor ce conduc de fapt această țară, trebuie eliminata din viata economică a României. Dorința ‘democratiilor’ europene și de peste Atlantic este de a nu permite accesul economiilor asiatice, mult mai eficiente și care nu prea acceptă mită, în zona lor de ‘competența’. Trebuie înlăturat acest embargou neproductiv pentru România.

    • „nu prea accepta mita”?! pai normal ca nu, ca ei o ofera!!
      eu una nu as accepta constructori chinezi.

  3. Cred e vorba de lotul 5 Pitesti-Curtea de Arges. Intre Boita si Sibiu sunt doar vreo 14 km.

  4. Sa stiti ca China Railway a participat la lotul 5 (Curtea de Arges – Pitesti), nu la lotul 1 (Sibiu – Boita)…

    • Buna ziua. Multumesc ca mi-ati atras atentia. Aveti dreptate: asocierea respectiva participa la licitatia pentru sectiunea 5 Pitesti-Curtea de Arges si nu Sibiu-Boita, cum eronat a aparut initial in material. A fost o scapare facuta din graba, care a fost indreptata.