G4Media.ro

O companie poloneză va livra 7 autobuze electrice la Sighetu Marmaţiei, contract…

Sursa Foto: Solaris

O companie poloneză va livra 7 autobuze electrice la Sighetu Marmaţiei, contract de peste 18 milioane de lei

Producătorul polonez de vehicule electrice pentru transport public Solaris Bus & Coach a anunţat luni semnarea unui contract cu municipiul Sighetu Marmaţiei pentru livrarea a şapte autobuze electrice Solaris Urbino 12, valoarea contractului ridicându-se la peste 18 milioane de lei + TVA, transmite News.ro

”Solaris Bus & Coach, lider european în producţia de vehicule electrice pentru transport public, anunţă semnarea unui contract cu municipiul Sighetu Marmaţiei pentru livrarea a şapte autobuze electrice Solaris Urbino 12. Procedura de achiziţie a fost organizată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar valoarea contractului se ridică la peste 18 milioane de lei + TVA. În cadrul contractului, au mai fost achiziţionate şi două staţii de încărcare electrică rapidă şi alte şapte staţii de încărcare lentă. Termenul de livrare a vehiculelor este de maximum 22 de luni”, a anunţat compania.

Cele şapte autobuze electrice sunt primele vehicule de transport public livrate de producătorul european în Sighetu Marmaţiei. Autobuzele electrice Solaris Urbino 12 sunt dotate cu motoare electrice de 160 KW. Fiecare vehicul comandat are 12 m lungime, 2,55 m lăţime şi o înălţime de 3,48 m şi poate transporta până la 82 de pasageri, incluzând 30 de persoane aşezate.

Autobuzele au sistem de aer condiţionat şi încălzire, un sistem audio-video de informare a călătorilor cu date despre orele estimate de călătorie, anunţarea staţiei sau alte informaţii privind traseul, dar şi acces la Wi-Fi şi prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile.

Autobuzele au totodată şi un sistem de supraveghere video prezent în fiecare autobuz şi sistem electronic de diagnosticare. De asemenea, mijloacele de transport vor fi echipate şi cu un sistem de numărare a călătorilor cu senzori amplasaţi la fiecare uşă care va permite operatorului de transport public să adune date relevante despre numărul de persoane care utilizează anumite rute, precum şi cu un sistem de management al traficului catre transmite date în timp real de pe traseu către autobaza operatorului de transport public.

Cele două staţii de încărcare rapidă de 300 KW fiecare vor permite fiecărui vehicul încărcarea completă într-un interval de timp cuprins între 2 şi 10 minute, iar cele lente încărcarea într-un timp de până la 6 ore.

În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din oraşele: Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare şi Oradea, vehiculele electrice şi hibrid fiind preponderente. De asemenea, peste 200 vehicule ecologice urmează să fie livrate în următoarele 12 luni către diferite municipalităţi din România.

Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producători din Europa de autobuze şi troleibuze. În cei aproape 25 de ani de existenţă, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de oraşe europene. În prezent, Solaris este lider de piaţă pe segmentul de e-mobilitate în transportul public. În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Peste 2.5 milione de euro un autocar ?? Bai frate dar numai recorduri la achizitiile astea publice.

    Toate achizitiile de peste 100.000 de eur ar trebui sa treaca printr-o comisie independenta care sa verifice daca preturile sunt cele corecte.

    • 500K eur un autobuz electric Solaris.
      un hibrid Citaro a costat aprox 300K eur
      Cu cel electric ar putea concura versiunea pe hidrogen.
      Chiar daca se cheltuie putin mai mult pe statia de hidrogen, ar fi benefic pentru economia locala daca odata construita statia pe hidrogen ar fi exploatata comercial.

    • Greu cu artimetica pentru cei care au facut clasa a II-a la seral.
      18 milioane LEI / 4,95 (cursul zilei) / 7 autobuze = ?
      Dar daca s-ar calcula impozitul tau asa cum calculezi tu, cât ar trebui sa aduci de-acasa la sfârsitul lunii?

  2. Ok. Super. Dar daca si in aceste autobuze vor amplasa chestiile acelea improvizate in care stau doamnele care vand bilete, mare lucru n-au facut. Sper ca in 22 de luni, sa construiasca puncte de vanzare a biletelor.