G4Media.ro

O criză serioasă de profesori buni de matematică și științe “e predictibilă…

Sursa foto: Pixabay.com

O criză serioasă de profesori buni de matematică și științe “e predictibilă peste maximum 10 ani” – raportul de țară TIMSS 2019. Ce spune studiul despre problemele și necesitățile profesorilor la materii unde acum, elevii, iau “notă de trecere”, dar rămân la coada UE

“Datele agregate, atât la nivelul profesorilor de științe, cât și al celor de matematică, reprezintă un semnal de alarmă cu privire la asigurarea în timp a bazinului de profesori din învățământul gimnazial pentru aceste discipline. Este predictibilă, peste maximum 10 ani, o criză serioasă de resursă umană calificată pentru aria curriculară matematică și științe”. Așa spune raportul de țară pentru România al studiului TIMSS 2019, studiu internațional realizat în rândul elevilor de clasa a VIII-a și care arată că țara noastră are cel mai mare grad de analfabetism funcțional din UE. Raportul de țară cu rezultatele detaliate obținute de România la TIMSS 2019 este prezentat astăzi de Universitatea din București.

În cadrul studiului, au fost evaluate opiniile câtorva sute de directori și profesori, iar raportul prezentat miercuri oferă câteva concluzii și câteva recomandări privind activitatea cadrelor didactice.

Edupedu.ro a relatat în decembrie 2020 că scorul obținut de elevii din România, în cadrul TIMSS 2019, la matematică a fost de 479 de puncte, în creștere de la 454, câte se raportau în 2011. Pentru Științe punctajul a fost 470, și aici fiind o creștere față de precedentele rezultate (465). Pe medie, cele 479 de puncte de la matematică înseamnă cel mai mare scor din cele 6 participări – cu o revenire după căderea din 2007 și 2011 – dar această valoare este semnificativ sub media europeană (500). Mai mult, sub noi nu este nicio țară europeană din cele 12 participante. Rezultatele prezentate atunci au mai indicat faptul că 22% dintre tineri sunt analfabeți funcțional la matematică și chimie, fizică, biologie.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Cum adica criza? Romania este si va fo educata.

    Peeeseeedeeeee, pardon peeeneeeeleeeee

  2. Nu e chiar asa, in 10 ani veo salveaza bnr-ul si e proaspăt pensionar special , o sa aibă timp sa explice elevilor cum e cu matematica si cu *pi ăsta

    • Ceva mai ‘abstract’: Numere precum ‘Pi’ ar trebui sa fie considerate ‘naturale’, iti dau o viata sa te prinzi de ce … Probabil, problema fundamentala pt. care inca n-am scos la liman ‘Esenta’ Realitatii Obiective.

    • *Cele ‘naturale’ necesitand a fi adaptate celor ‘transcendente’ si nu invers …

  3. Pana atunci, platforme de genul ‘brilliant.org’ devin Lege. Din pacate, un pic cam animata si scumpa. Cu variante ‘free’ nu aprofundezi nimic. Era dascalitului va lua sfarsit. Oricum, e risipa maxima sa papagalicesti de n ori pe zi acelasi lucru pt. un intreg palier.

    Scolile viitorului trebuie sa fie alcatuite doar din amfiteatre. Eventual, cativa profesori sa lucreze simultan pt. a asigura calitatea si prestigiul materiei(cel mai simplu si important exemplu: sa aiba grija sa nu se copieze…)

    Oricum, Romania sta praf la capitolul ‘gandire critica’, de la mic la mare. Doar pe G4Media se pot observa ‘mentalitati’ c-o logica de categoria ‘noaptea mintii’, oameni de care nu stii sa crezi daca chiar cred in logica a ceea ce scriu sau o fac pur sofistic, in ambele cazuri fiind scranteli rationale.

    • Merci de link.

      Deasemenea, oamenii aceia sunt plătiţi să provoace haos pe net.

  4. păi dacă profesorii au ajuns bătaia de joc a ministerului și a părinților ce asteptări puteți avea, ….exigenta e zero, profesorul trebuie să asigure conform noilor fișe de evaluare starea de bine a elevului, să nu deranjeze cumva elevul și părinții…să facă orice ca loazele (care majoritatea nu au nici un chef de carte) să înteleagă/ învețe totul din clasă..păi unde credeați că se va ajunge????

    • S-a ajuns deja! Cel puțin jumătate dintre absolvenții de liceu sunt analfabeți funcțional. Procentul de promovabilitate la bacalaureat este mărit artificial, deoarece se face raportarea celor admiși la numărul celor înscriși, nu la numărul absolvenților de liceu. Sunt destui absolvenți de liceu care își dau seama că nu au nici o șansă de a fi admiși la bacalaureat și de aceea nici nu se mai înscriu. Acest examen este mult mai ușor decât cu ani în urmă, deoarece la repetarea examenului nu ești obligat să susții toate probele scrise, ci doar probele la care nu ai obținut cel puțin nota 5 (bacul in rate, cum a fost numit neoficial).

    • „Loaza” esti tu bai puroi in mm
      nu e vina copiilor daca tu esti un profesor de 2 lei sau te prefaci ca esti pentru a face mii de euro pe luna din meditatii, asa sunteti toti, ratatii in privat se duc la stat sa fie profesori si apoi scot bani din meditatii, la clasa majoritatea mimati munca

      jet ma din sistem daca iti e asa greu, 4 luni vacanta, program scurt ziua, vai de capul tau, trebuie sa respecti niste standarde si norme, ca toata lumea din privat, numai voi profesorii, secaturi bugetare, vi se umfla picioarele si capul daca aveti ceva de respectat, vreti sa fiti dictatori in clasa, munciti cel mai putin si aveti cele mai lungi vacante, cel mai scurt program zilnic si se vede educatia din Romania, majoritatea copiilor fiind analfabeti functionali din cauza voastra, 90% nu aveti meserie si nu aveti ce cauta in sistem, sunt putini aceia cu meserie pentru aceasta profesie, pleaca din sistem bai loaza stf pe tine si cei ca tine, submediocri cu pretentii mari, dar nu oferiti nimic in schimb

    • Nu mi-e clar de ce atoatestiutorul JeSuisLoaza mai combate pe la privat, desi ar putea sa arda gazul la stat. Nu mi-e clar nici cum se descurca la privat desi a avut profesori doar secaturi bugetare, catalogati drept submediocri.

    • Loaze sunt asistații sociali din învățământ care se pretind dascali. Predau minim la clasă ca apoi sa șantajeze copiii sa le dea meditații

  5. Sincer nu mir…acuma puneti-va in situatia unui student la mate-info la Babes…care din anu 1 deja e curtat cu intership-uri platite in firmele de IT..si nu oricum ci incepand cu salarii 3000-5000 ron…oare in cati profesori au astfel de salarii..sa nu mai vorbim de beneficiile pe care acestia le primesc in astfel de companii..

    • Du-te in IT si nu te uita in urma. Daca chiar vrei sa fii (si) profesor, poti preda part-time subiecte din IT sau chiar mate. Dar iti trebuie modulul de psiho-pedagogie.
      Am auzit tot felul de povesti sinistre de la fosti colegi care azi predau la licee bune din Bucuresti. Daca aia sunt asa cum or fi ceilalti?

    • nu pt toti banul este cel mai important
      daca era asa, omenirea era inca in pestera
      mai sunt si cei care produc noul, cultiva esente, chestii
      nu insist, nu cred ca are sens

  6. Au fost ore de dezvoltare profesională în ultimul an? Nu numarati orele online, alea sunt de toata jena, afara de nevoia de a merge la oculist pentru ochelari noi.
    Am dubii ca studiul a urmarit câti profesori au avut acces la vreo forma de dezvoltare profesionala în ultimii 5 ani.