G4Media.ro

O echipă de studenți din Statele Unite a stabilit un nou record…

sursa foto: captură Youtube

O echipă de studenți din Statele Unite a stabilit un nou record mondial cu lansarea unei rachete de mare viteză / Aftershock II a ajuns la o înălțime de peste 140 de kilometri, cu o viteză de peste 5.700 km/h

Studenții rachetiști ai Universității din California de Sud au dat lovitura din nou, scrie Space.com.

USC Rocket Propulsion Lab (USCRPL) – care în 2019 a devenit prima organizație studențească care a lansat vreodată o rachetă în spațiu – și-a trimis vehiculul Aftershock II la o înălțime89.09 mile, sau (143.38 kilometri) deasupra Pământului luna trecută. Acest lucru a doborât recordul amator de altitudine, de 115,82 km, care a fost stabilit în 2004 de Civilian Space Exploration Team.

„Această realizare reprezintă mai multe premiere în domeniul ingineriei”, a declarat vineri Ryan Kraemer, inginerul executiv al USCRPL și un student care se specializează în inginerie mecanică. „Aftershock II se distinge prin cel mai puternic motor cu propulsie solidă tras vreodată de studenți și cel mai puternic motor cu carcasă compozită realizat de amatori”.

Lansarea revoluționară a USCRPL din aprilie 2019, de la Spaceport America din New Mexico, a implicat o rachetă numită Traveler IV. Acest vehicul a atins o altitudine maximă de 103,6 km – deasupra liniei Kármán, înaltă de 100 km, pe care mulți oameni o consideră punctul din care începe spațiul cosmic – și o viteză maximă de 5 449 km/h.

Lansarea istorică a Aftershock II a avut loc la 24 octombrie din Deșertul Black Rock din Nevada.

Racheta de 4 metri înălțime și 150 de kilograme a zburat mai sus și mai repede decât predecesoarea sa, atingând o viteză maximă de 5.797 de km/h.

„Acest rezultat stabilește Aftershock II drept cea mai rapidă și cea mai înaltă rachetă construită de amatori din toate timpurile”, a scris echipa într-o carte albă de verificare a datelor de zbor, care a fost postată joi.

Echipa de studenți a făcut acest salt datorită unei noi unități de avionică și altor modernizări importante.

„Pentru a depăși standardul pe care ni l-am stabilit cu Traveler IV, a trebuit să rezolvăm multe provocări tehnice și operaționale”, a declarat Kraemer.

„Protecția termică la viteze hipersonice este o provocare majoră la nivelul industriei, iar sistemul de vopsea de protecție pe care l-am dezvoltat a funcționat perfect, permițând rachetei să revină în mare parte intactă”, a adăugat el. „Am făcut, de asemenea, o actualizare importantă a aripioarelor, înlocuind marginea goală din carbon a iterațiilor anterioare cu margini de conducere din titan. Titanul nu numai că a împiedicat ruperea, dar chiar a devenit albastru de la căldura intensă din timpul zborului prin anodizare, ceea ce demonstrează cu adevărat condițiile extreme pe care racheta noastră le-a îndurat cu succes.”

Aftershock II a avut, de asemenea, sisteme informatice și plăci de circuite personalizate, pe care studenții le-au proiectat și construit de la zero, conform declarației de vineri.

„Acesta este un proiect excepțional de ambițios nu numai pentru o echipă de studenți, ci și pentru orice grup neprofesionist de ingineri de rachete”, a declarat Dan Erwin, președintele Departamentului de Inginerie Astronautică al USC, în declarație. „Este o dovadă a excelenței pe care încercăm să o dezvoltăm în inginerii noștri astronautici emergenți, care ajung să obțină roluri de top în industria spațială și în funcții guvernamentale”.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Ha ha ha Mai rapida decat kinzalul cracanelului

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.