G4Media.ro

O franciză Starbucks din Orientul Mijlociu concediază personalul din cauza impactului boicotului…

O franciză Starbucks din Orientul Mijlociu concediază personalul din cauza impactului boicotului provocat de războiul Israel-Hamas

Francizorul Starbucks din Orientul Mijlociu spune că a început să concedieze personalul din cafenelele sale din regiune, după ce brandul s-a trezit vizat de activiști în timpul războiului dintre Israel și organizația teroristă Hamas din Fâșia Gaza, scrie timesofisrael.com.

Alshaya Group, cu sediul în Kuweit, o firmă privată de familie care deține drepturi de franciză pentru o serie de companii occidentale, inclusiv The Cheesecake Factory, H&M și Shake Shack, emite o declarație în care recunoaște concedierile din locațiile sale din Orientul Mijlociu și Africa de Nord.

„Ca urmare a condițiilor comerciale continuu dificile din ultimele șase luni, am luat decizia tristă și foarte dificilă de a reduce numărul de colegi din magazinele noastre Starbucks MENA”, se arată în declarație.

Alshaya a refuzat să răspundă la întrebări privind numărul de angajați pe care îi concediază. Reuters, care a raportat prima dată concedierile, a estimat numărul de concedieri la peste 2.000 de angajați. Mulți dintre angajații săi din statele arabe din Golf sunt muncitori străini care provin din națiuni asiatice.

Alshaya administrează aproximativ 1.900 de filiale Starbucks în Bahrain, Egipt, Iordania, Kuweit, Liban, Maroc, Oman, Qatar, Arabia Saudită, Turcia și Emiratele Arabe Unite. Aceasta a angajat peste 19.000 de persoane, potrivit companiei cu sediul în Seattle.

De la atacul terorist șocant comis de gruparea teroristă Hamas în interiorul Israelului la 7 octombrie și războiul care a urmat în Gaza, Starbucks s-a aflat alături de alte mărci occidentale vizate de activiștii pro-palestinieni din cauza războiului.

Compania a încercat în mod proeminent să contracareze ceea ce descrie ca fiind „informații false și înșelătoare în curs de răspândire despre Starbucks” online. „Nu avem o agendă politică”, a transmis Starbucks. „Nu folosim profiturile noastre pentru a finanța vreun guvern sau operațiuni militare și nu am făcut-o niciodată”.

Deși compania nu operează în Israel, conducerea sa superioară și-a câștigat o imagine pro-Israel prin respingerea unei declarații anti-israeliene făcute de unul dintre sindicatele muncitorilor săi în primele zile ale războiului.

În octombrie, compania a dat în judecată Starbucks Workers United pentru că a folosit logo-ul Starbucks într-o declarație în care își exprima sprijinul pentru palestinieni, fără a condamna masacrul brutal comis de Hamas în Israel.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...