O locomotivă a unui tren marfar a luat foc, vineri noaptea, în Năvodari
Încă un incendiu la o garnitură de tren marfar, potrivit ISU Năvodari.
„Pe timpul nopții s-a produs un incendiu la o locomotivă diesel (în zona compartimentului motor) a unui tren de marfă (fără încărcătură)”, se precizează în comunicatul ISU.
Incendiul a fost lichidat. Nu au fost înregistrate victime.
Circulația feroviară nu a fost afectată.
În prezent se fac cercetări pentru stabilirea cauzei incendiului.
Reamintim că în ultimele zile, pompierii au intervenit în nenumărate cazuri de incendii produse la garnituri de trenuri, mai recent fiind cel din 25 august, când pompierii au fost solicitați să stingă incendiul la compartimentul motor al unui tren aflat în gara Titu.
Mai jos un scurt rezumat:
O locomotivă a luat foc pe ruta Iași – Timișoara Nord, luni, în jurul orei 17:00, a anunțat CFR Călători pe site-ul oficial. Este a doua locomotivă care ia foc în mai puțin de 12 ore, în România. Traseul a fost reluat cu o întârziere de 150 de minute și cu ajutorul unei locomotive trimise de la stația Cluj Napoca: ”Cauzele care au generat degajarea de fum vor fi stabilite de comisia de cercetare, după sosirea locomotivei în depou”, a transmis CFR Călători. Traficul feroviar a fost blocat pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara, între staţiile CF Şag şi Vinga (linie simplă electrificată), după ce la locomotiva trenului R 2602 s-a produs un incendiu.
O altă locomotivă a fost cuprinsă de flăcări în urmă cu două săptămâni pe ruta Bucureşti – Piteşti. În niciunul dintre aceste episoade nu au fost răniți.
La sfârșitul lunii iulie, sute de persoane, între care care zeci de copii, au rămas în blocați peste 24 de ore într-un tren care a plecat din Mangalia și a ajuns la destinație, în Drobeta Turnu Severin, abia după ce au fost schimbate trei locomotive.
Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), decalra că nu sunt suficiente fonduri pentru reparația locomotivelor, dar și că mecanicii cu experiență se pensionează și în urma lor nu mai vine nimeni:
- „Sunt si vor fi consecinte foarte grave. Atragem atenția că la CFR Călători se face schimbul de generație, mai mult nu se face decât se face, vin prea puțini în locul mecanicilor cu experiență. La locomotivele vechi vor apărea și mai multe probleme dacă acești mecanici experimentați ies la pensie iar Guvernul nu face nimic nici pentru locomotive, nu alocă fonduri pentru repararea lor, dacă nu sunt în stare să achiziționeze locomotive noi pe fonduri europene”, a declarat liderul sindical la Antena3.
Rodrigo Maxim a mai transmis că vor urma două proteste cu 600 de oameni în fața Guvernului României și în fața Ministerului Transporturilor.
sursa foto: Captură video
Sursa foto: arhiva/Captură video
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii