G4Media.ro

O mărturie din interior despre problemele de la STB: Când au venit…

O mărturie din interior despre problemele de la STB: Când au venit Otokarele, o grămadă de șoferi nu au vrut să pună piciorul, că le-a fost frică, pentru că sunt foarte proaste

Buletin de București a stat de vorba unul dintre șoferii din noua generație de la STB, care a ales să-și păstreze anonimatul, despre problemele din societatea de transport. Potrivit acestuia, există un ecosistem care parazitează de ani de zile operatorul de transport, de la afaceri cu piese și până la furturile de motorină și care ar încuraja greva.Pe de altă parte, există și o serie de nemulțumiri reale care mocnesc de ani de zile.

Rep: A fost, până la urmă, o grevă spontană?

Șofer STB: Greva era programată de mult. Unii știau lucrul ăsta, pe principiul pune unul autobuzul în porți și nu mai lasă pe nimeni sa iasă din curte. Toată lumea e nemulțumită începând cu personalul de la mătură. Aici nu sunt condiții de muncă, nu există personal suficient, nu au materiale consumabile. Saloanele autobuzelor sunt într-un hal fără de hal. Eu când mă duc seara la alimentat, mașina trebuie igienizată, dacă permite temperatura de afară trebuie să o speli etc. Când e o persoană, când sunt două, când nu-i nimeni la curățenie. Mop nu există și dacă o găsesc pe femeia aia cu mătura e cu noroc. Dacă nu, dă o mătură ăla care alimentează, se uită pe deasupra să nu se vadă hârtii și aia e. Am scos mașina pentru a doua zi.

Rep: Practic, care sunt nemulțumirile din rândul șoferilor?

Șofer STB: Doleanțele șoferilor sunt de foarte mult timp. Nu sunt de acum. E vorba de problemele zilnice. Nu sunt toalete, sunt capete de linie unde nu sunt toalete. Mai sunt locuri unde au pus o toaletă d-aia ecologică în mijlocul trotuarului, cu capul de linie făcut aiurea. Adică poliția poate să vină să-ți dea amendă că n-ai ce să cauți acolo cu autobuzul. Ce a făcut domnul Criț e că ne-a pus 4% la bani. Dar ce să vezi. Am ajuns să luăm mai puțin cu 600-700 de lei. Chemări de-acasă nu mai sunt. Eu în 12 luni nu am fost chemat o dată de-acasă. Nu reușim să ne îndeplinim norma de ore, de 170 pe lună, pentru că ne țin prin garaj pentru că s-au scos din curse. De exemplu, ziua de muncă avea 8 ore jumate. Dacă au scos o cursă acum, eu mai am șase ore jumătate. Deci automat pierd bani. Repartizorul, cel care face turele pe linii, iți dă week-end dacă e. Noi suntem acum mai mulți șoferi decât pot ei să ne dea de muncă. Dacă nu poate să-ți dea de muncă, te cheamă la garaj ca să-ti faci orele. Exact înainte de grevă se certa un șofer cu repartizorul că l-au chemat la muncă pentru o oră. Păi cum să vii tu la muncă, de la mama naibii, pentru o oră, că să-ți dea 20 de lei.

Rep: Legat de neregulile semnalate în autobaze. Piesele, supraconsumul…

Șofer STB: E vorba de matrapazlâcuri la interior. Meșterii, mecanicii și dracii ăștia de șoferi mai bătrâni. Ca șofer, în afară de motorină n-ai ce să iei. Criț a zis că fură șoferii piese. Nu ai cum să faci asta. Șmecheria cine poate să o facă? Ăla de la magazie cu ăia de sus, care cere necesar de piese și ăla poate să jongleze. Și mai gândiți-vă la o treabă. E vorba de piese pentru autobuze. Unde să le vinzi pe alea? Nu tot în piață? Combinațiile le fac cu Citaro, că la astea noi n-au ce să facă. Sună la Otokar și vin ăia și repară acolo ori se duc cu mașina pe roți până la ei. Combinațiile pleacă de sus.

Rep: Cum se fură totuși motorina?

Șofer STB: Eu pot să garantez că majoritatea șoferilor tineri n-au furat și nu fură un strop de motorină. Ăștia bătrâni fură. Rezervoarele mașinilor sunt prevăzute cu sită. Trebuie găurită sita, în condițiile în care se fac controale inopinate la ele. Vine patrula de la Siguranța Circulației, te așteptă în fața porții la garaj și iți spune să stai pe loc. Și te verifică cu lanterna. Dacă n-ai sită sau e spartă se duce și îți scrie mașina pe foaie. Teoretic, toate mașinile trebuie să aibă sita intactă. Generația tânără nu face așa ceva. Vine omul la muncă si își vede de treabă. RATB-iști ăia bătrâni fac combinațiile. Mai veneau pe la mine să-mi zică să nu dau drumul la Webasto.

Rep: Ce este Webasto?

Șofer STB: Încălzitorul pentru salon. Ăla e ca o sobă. Și automat, când dai drumul, crește consumul. Și gândește-te că ăla, dacă merge 10 ore, consumă. Majoritatea șmecheriilor le fac prin Webasto. La ciupeală, la garaj, de la șoferi până la șefi. La mine nu s-a pus problema niciodată să nu dau drumul la căldură. Eu bag mașina imediat la garaj dacă nu merge căldura. Tâmpeniile de Otokar fac probleme din astea pentru că sunt foarte prost concepute. Rezistența de la Webasto se arde foarte repede. Eram într-o zi câteva mașini la cap de linie, toate cu aceeași problemă. Erau 9 grade în mașină. Cum să țin oamenii la 9 grade? Plus că până la urmă stau și eu acolo timp de opt ore. La Citaro e altfel. Îți citește numărul de ore de funcționare de la Webasto și o dau din pix. În loc de 100, trec 200 de ore. Plus că se mai contabilizează și în aerul condiționat.

E o ruptură între generații, asta e clar. Când au venit Otokarele, o grămadă de șoferi nu au vrut să pună piciorul, că le-a fost frică, pentru că sunt foarte proaste. Eram într-un birou, într-o zi, și vorbea repartizorul cu șeful de garaj. Că ce să facă cu ăștia noi, să ne dea Otokare sau nu. “N-au hârtie pe care scrie șofer profesionist? Dă-le, bă, Otokare că dacă le îndoaie ei răspund”. Povestea e că la mașinile astea dacă faci o zgârietura sau ceva, ești bun de plată. O secundă dacă nu ești atent, la revedere. Ești bun de plată. Păi câte lunete nu s-au spart, câți n-au dat cu ele de pereți…

Rep: Cum adică, nu sunt asigurate CASCO?

Șofer STB: N-au nicio urmă de CASCO. De asta zic că banii pe care îi luăm noi sunt munciți și paramunciți. Vă arăt fluturașul. Eu luna trecută am luat în jur de 3.100 de lei la lichidare și avansul în jur de 1.700 de lei.

Rep: Asta a fost o lună bună?

Șofer STB: Nu. Într-o lună bună avansul e 3.500 de lei.

Rep: Din ce îmi povestiți, pare că sunt probleme foarte vechi….

Șofer STB:  Da. Dar abia acum a explodat buboiul. Au fost perioade când au luat niște chinezării de cauciucuri care au făcut gâlme după o lună. Și ne-au obligat să mergem cu ele ca să le scoatem numărul de kilometri. Acum Otokarele au între 160.000 și 180.000 de kilometri și au uzura cauciucurilor la apogeu. Noi știm asta ca șoferi. Când ne schimbăm între noi, ne întrebăm dacă sunt probleme cu mașina. Cauciucurile astea în maxim trei luni de zile sunt pa. Sunt probleme la sistemul de frânare, la sistemul de rulare. Pai la un polei te duci târâș cu ele. Recent, la o trecere de pietoni, m-am dus de nu mă mai opream. Sanie am fost!

Citește integral pe Buletin de București

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

67 comentarii

  1. Merci Firea pentru achiziția „strălucită”.

    • Mulțumim din inimă Partidului !

    • 2.200 t de motorina ,furate de la STB . Actuala conducere a pus piciorul in prag. De aici hotii au intrat in greva .

    • Vezi ce înseamnă să te ocupi cu sindicatul ? Pai greva pe care trebuiau să i-o facă lui Firea pt cazanele astea de Otokar au tinut-o in dulap pentru Nicușor Dan. E bun un lider de sindicat membru PSD !!

  2. Asta merita oamenii care muncesc cinstit, fac ture de noapte si aduc bani in firma. Sa nu aiba nici toalete. Sa fie dati afara ca cer conditii decente de munca desi sunt platiti cu salarii de mizerie. Sa li se depuna plangeri penale de catre primarul globalist care probabil va afla din presa de problemele cu care se confrunta acesti angajati muncitori pentru ca el nu sta la discutii cu sindicalistii de 4 zile.

    • Asta merită șoferii ăștia, cotizați băieți la sindicat ca să fiți furați din 2 locuri deodată. Și prin plata cotizației și din furturile sindicaliștilor. Asta meritați dacă sunteți membri de sindicat la Petrariu în bătătură.

    • Firea a rămas cu milioanele și șoferii suferă. Ți se pare corect? Atunci nu au mai ieșit liderii de sindicat să facă grevă că nu sunt bune autobuzele.

    • @🤔 clona de la 10:45
      Hashtagistul de serviciu nu are nevoie de toaleta la munca. El face ceva pe comentariile mele.

    • Tribunalul București a decis că greva e ilegală. Șoferii și vatmanii au majoritatea salarii de 4500-6000 de lei net și zeci de sporuri. „Globalist” = oricine nu e sluga PSD.

      Petrariu vrea să arate că e încă relevant, ca s-o impresioneze pe Firea pentru alegerile din 2024. Șoferii tineri nu sunt tâlhari ca cei bătrâni.

      Ești un mincinos patologic, adică PSDist.

    • da, au avut toalete pana acum un an si le-a demolat Nicusor cand a venit :))).
      10 ani cat a fost PSDul la conducere, sindicatul psdist nu a stiut ce e aia greva

    • @🤔clona de la 10:47
      Ti se oare corect sa pol.itizezi cand isi cer oamenii drepturile in strada?

    • Eu nici nu simt când fac pe mine,mă atenționează alții deranjați de miros. Eu decât PSD știu.

    • Ce s-a hotarat la tribunalul tau in privinta conditiilor de munca ale acestor oameni?
      Ce standarde se respecta?
      Ca si puscariasii au drepturi sa ceara standarde europene pentru celulele in care-si ispasesc pedeapsa.

    • Practic asta cere Petrariu, toalete și condiții de muncă, nu salarii mai mari . S-a înțeles greșit!

    • „primarul globalist”. Nicusor e conservator. Familie traditionala, anti-vaccin, etc., etc. I-ar sta foarte bine in AUR, nu stiu unde l-ai vazut tu „globalist”.

    • “Globalistul”asta trebuia sa vina cu toalete de acasa caci banii din buget se duc ,conf.contractului colectiv de pe vremea Firei,pe salarii 80% si inca 10% pe furaturi,mai ales din autobuze!D’aia watmanii si troleibusistii au iesit ,iar soferii vorbitori la telefon NU!Nu le mai plangeti de mila tot va pun o frana de va darama!

    • 4800 la o munca de sofer de 6 ore pe zi vi se pare putin? Alo, in ce tara traiti?

    • @Arthur
      Nu-mi spune tu mie ce am de facut ca n-am venit la tine la firma sa-ti cer de munca.
      Daca ai subalterni sau sclavi, sa le zici lor!

    • 4800 – 6600 lei net e salariu de mizerie???

    • Bai nene, pe bune?!? Salarii mizere?!? Te faci tu profesor, sa vezi salarii „excelente”?!? Compara salariile cu ale altor pături sociale! Nu mai manca bomboane, montat…

    • @Chiar asa
      Isterie mare?

    • 4.800 lei net vi se pare puțin? Ce sa mai zică cei care muncesc la privat și sunt plătiți cu minim pe economie?și care baga ore mai multe?

    • Salarii de mizerie? Ba b0schet@rule decand 4800 de lei e salar de mizerie mă?

    • Alo, Madam Firea, lasă comentariile pe net, vezi ca te striga pandele, du-te invartindu-te.

  3. Păi sindicatul zice ei nu știu nimic de furaciune, că nu au organizat nimic, că actualul director e singurul vinovat pt tot și că firea a fost D-zeu. Bă nene, cineva minte și fură și nu e frumos.

    • Deci Petrariu zice că sindicatul n-a organizat nimic. Atunci cum apără el interesele salariaților? A făcut măcar primul pas din procedura declanșării conflictului de muncă?

  4. Marfurile turcesti ca si cele chinezrsti sunt facute cu licente furate, dar prost realizate. Dar comisioanele le iau primarii care negociaza si mai vrea Firea un mandat la primarie, ca a termint banii din comisioane. La Pastele Cailor!

    • Televizoarele Phillips sunt facute de chinezi apropos, Phillips a vandut brandul pt TV, nu le mai fac ei. Aviz amatorilor de „calitate TV Phillips”.

    • Nu știam ce au cumpărat chinezii brandul Philips. Dar sunt foarte bune. Apropo, vezi că se fabrică în Turcia sau China cam toate electrocasnicele care se comercializează în Europa de Est, indiferent de marcă. Așa că nu e o problemă a turcilor sau chinezilor, ci cum te privesc pe tine, românule, cei care îți vând produsele. Adică așa, că pe un cetățean de mâna a doua.

    • Până la primar te mănâncă „sfintii”,așa e vorba românească,in primul rand achiziția autobuzelor a făcut-o stb cu aprobarea consilierilor primăriei. Cum funcționează, directorul stb face cerere la primar că vrea autobuze,primarul informează consiliu de cerere,se supune la vot,daca se aprobă primarul îl însărcinează pe dir. Stb sa se ocupe,directorul stb ,pe directorul administrativ,inginerul care se ocupa de tehnic,ăștia caută autobuze ei le vad le testează și alte cele. Vin cu propunerile la directorul stb care le înaintează primăriei și acolo se aprobă. Deci întrebare este,cine poate lua șpaga? Cine a adus autobuze proaste? Se vede după situația stb. Cât privește vina primarului,sa fie seriosi,daca era un specialist in mecanica mai ziceam ,dar nu vad pentru ce ar risca un dosar penal când procurorii sunt in mâna pnl-usr,sau invers.

  5. Se palmng ca nu e mop in autobaza. Dar eu daca as dona cate un mop pentru fiecare autobaza, a 2-a zi mopurile nu mai sunt la autobaze. Ajung furate

  6. De furat au de unde, de prostit au fara numar, pai cum sa nu mearga treaba?

  7. Doar in Afganistan si India mai vezi autobuze fara Casco.

  8. Mda, si un alt sofer sub protectia anonimatului a declarat ca soferul anonim care a dat declarațiile de mai sus nu exista, este inventat🤣

  9. Pentru mine, cel mai edificator articol pentru ceea ce se intampla in STB. Buboiul cu puroi, asa cum declara si tanarul salariat anonim, este in curs de „spargere”, si chiar nu stiu cum se va rezolva, asa cum se intampla si cu conductele termo. din Buc. vechi de zeci de ani. Daca cineva mai are indoieli in privinta „spontaneitatii” grevei…., oricum „Eu luna trecută am luat în jur de 3.100 de lei la lichidare și avansul în jur de 1.700 de lei.
    Rep: Asta a fost o lună bună?
    Șofer STB: Nu. Într-o lună bună avansul e 3.500 de lei.”…numai „baza” in solicitari salariale n-au! Si „E o ruptură între generații, asta e clar.”, asta este general valabil in sectorul „bugetar/public”, incepand cu ministerele si terminand cu magistratii. Meteahna este veche, pe timpu’ lu’ Ceasca, sa poti supravietui ani in sir, s-a deformat oarecum caracterul bun al oamenilor „noi”: „ei se fac ca ne platesc, noi ne facem ca muncim”, se „insusea” (pentru a completa saracia de salariu egal ptr. toti) de la hartie de scris si detergent pana la mancarea bolnavilor din spitale…Dar azi…furtul „vechii generatii” nu mai este justificat de „saracie” ci de lacomie si lipsa de caracter inradacinata. Sindicatu’ este mafiotizat in general nu numai in STB, greva e ilegala, impotenta (voita sau ba) a autoritatilor este evidenta. Chiar trebuie mai multi Drula in tara asta ptr. a scapa de puroaie!!!!

    • dna, sa nu ne aruncam repede la concluzii.
      tanarul sofer are opinia lui.
      chiar toti „batranii” soferi sunt hoti?
      puroiul nu se trateaza cu drula!
      cu educatie generatiilor tinere pentru respect, bun simt.
      cei „pierduti” pe drum se pot recupera.
      intr-un colectiv unde chiar seful pune mana pe mop daca nu gaseste pe nimeni, ce credeti ca se va intampla?
      soferul tanar recunoaste ca pleaca in cursa chiar si cu masina murdara.
      in Occident soferii sunt responsabili de curatenia autobuzelor! tot ei le spala, dau cu mopul, incarca motorina! nicio societate privata sau a unei autoritati locale din Vest nu-si permite angajati care sa stea degeaba. incredibil in schema STB sunt mult mai munti soferi si vatmani decat necesarul.
      in plus soferii din vest din transportul in comun, cu exceptia conductorilor la sfarsit de cariera de metrou si tren, nu au salariile mai mari decat al unui profesor cu zece ani de experienta!

    • Drutzulika cu ranga lui! Zero km de autostrada in calitate de consilier si tot atata ca microfonistru. O skarrnavie de pui de sekhoorist, drutzulika al tau!

    • Astia care tot comentati ca sa i dam afara, nu mergeti cu stb ul. Daca merge vreunul sa mi spuna cat de multumit a fost si pe ce linie. Nu exista asigurare, itp, nu exista nimic. Ala care se tine de post sa plece in puii mei. A stat 3 ani si a descoperit acum ca se fura combustibil??? Inseamna ca a furat cu ei daca e asa. Toate cazanele sunt un pericol pt viata pasagerilor. Va invit pe toti pe linia 62 si 61 si vorbim despre ce nu au dreptate soferii. Mi e scarba. Si nu lucrez la stb, ocazional de 2x pe luna merg cu troleu.

  10. Pai sa multumim intai politicienilor care au pus pe butuci Rocar si Roman Brasov, acei oameni ar trebui primii premiati.

  11. Jigodia de Firea

    • Mai trebuie spus ceva: toate încasările de la centrele de reîncărcare s-au făcut pe RATB (falimentară din septembrie 2018). Modificarea pe STB s-a făcut doar cu o lună înaintea alegerilor locale din 2020.

  12. si un cavant „despre” directorul Criț.
    daca era asa motivat si competent sa insanatoseasca STB proceda inteligent.
    se stiau matrapazlacurile, combinatiile anumitor angajati, sindicalisti de multa vreme.
    de ce nu a actionat profesionist, continuu. strans probe materiale, contabile, surprins pe teren faptele.comunicat pe teren de la om la om de riscurile unor ilegalitati. demisi, dat afara sefii recalcintranti, cu un trecut dubios, si in general toti angajatii lenesi, cu pete.
    un director competent stie sa-si apropie oameni, estie sa organizeze, si sa ajunga la un rezultat.
    statul in birou, sedintele inutile cu sefii, proceduri clasice fara nicio actiune concreta.

    • Isi ia si el partea lui. Gasrsti pe net cum intr-un mandat anterior a inchiriat un depou unei firme a nevestei sale!

    • clasic dle Goe. stit si dvs mai bine, ca fost angajat in M.T., in alte vremuri.
      evident metehnele comuniste, plus o anumita aplecare a unora pentru „descurcareala” si „completare” din bunul public, au fost accentuate de socialismul cumetrie urmat de capitalismul salbatic, dupa urechea unor fosti activitisti de partid. directorii? greu gasesti unul competent, onest, fara interese terte, nepartitinitor si neincadrat politic. in fapt un ipotetic director, motivat sa se angajeze la stat, nu poate intra pe un astfel de post, chiar avand o experienta de teren si teoretica soluda va avea o imensa surpriza la concursurile masluite. toate acestea pentru o remunerati mai mica decat in privat.

  13. Probleme multe la stb!salarii mari,furturi multe!din toate comentariile citite nu am citit la niciunul care sa puna intrebarea:la 4000 de soferi de ce sunt aproape 11000 de angajati???e vreun serviciu social???si mai zice nicusor dan ca e matematician!!!sa ne lase cu totii,ca vina e a lor!!!

  14. deci zice ca poate lua si 7000 lei pe luna. nu mi se pare deloc putin, nu stiu ce se vaita. ok, nu au in toate lunile asa, dar tot au destul, sunt alte categorii sociale care invata mult mai mult si au salarii mai mici. deci nu stiu ce se tot vaita. si nu pricep ce greva e aia in care ceri demisia directorului. la greva nu ceri asa ceva, ca nu e dreptul tau cine sa fie director.

  15. Sunt cazane de mașini dar nu scuza abuzul sindicatului

  16. Sunt sătul de „informații din interior”. Adică”rupe tăcerea”. Este grav ceea ce afirmă.DE CE A TĂCUT???? PE ASTA SE BAZEAZĂ GUNOAIELE. Pe complicitatea celor CARE ȘTIU și TAC. Aștept”autosesizări le”.

  17. Andrei,
    Parțial de acord cu tine (sunt alții cu școală mai multă și salarii mai mici) dar,nu e vina șoferilor care ajung să aibă salariu mai mare într-o lună,că ceilalți,de care spui tu,nu au salariu mai mare. Dacă ei consideră că nu sunt bine plătiți sa plece de la locul de munca și/sau să facă ceva (inclusiv grevă legală) sa le crească salariul. Totuși greșești când subestimezi valoarea unui șofer de autobuz sau vatman. Nu cred că toți cei cu ,, școală și prost plătiți” ar putea să facă ce fac ,, inculții” de șoferi. Nu e o meserie ce necesita școală multă ( doar școală de șofer profesionist) dar, mulți nu ar putea face față tracasărilor la care sunt supuși. Încearcă să te pui in locul unui șofer/vatman și să răspunzi de sute sau mii de vieți zilnic dar,mai ales,sa le satisfaci la toți doleanțele….
    Zic și eu,fiecare meserie are părți bune și părți rele dar,toate meseriile sunt necesare.

  18. PSD si doar PSD este devina ptr tot!

  19. 4800 la o munca de sofer de 6 ore pe zi vi se pare putin? Alo, in ce tara traiti? Apropo, cite zeci de mii a fost spaga la angajare?

  20. Sunt oameni care încearcă de ani de zile sa se angajeze și nu s a putut .Chin si bani investiți cu speranța că se vor angaja pentru un salariu si un program decent pt ce oferă țara noastră. Nevoiți să plece de lângă copii, nevastă si familie pentru un trai mai bun în altă țară. Ar fi timpul să le faceți loc si tinerilor din ziua de astăzi ca sunteți cam nesatui!Nu va convine?Facetile loc și tinerei generații ca v ati învățat să mancati cu șapte guri!

  21. Cum va explicati faptul ca in permanenta la ambele capete ale unor linii de troleibuz sunt in permanenta intre 10si 20 troleibuze?
    Daca in orice moment acestea nu circula ,cate sunt efectiv pe traseu facandu-si menirea ? Mint de sting ! Sambata si duminica circula precum un o cursa de loisir ,cu 15 km/h. Cand semaforul este pe verde ei incetinesc sa se schimbe pe rosu.Opresc la 20 /50 de metri de statie pentru ca apoi sa nu mai opreasca in dreptul acestora pentru a prinde semaforul. Scamatori cu interese personale .

  22. Cei cu autovehicule care nu merg cu motorina, troleibuze și tramvaie, au ieșit la lucru. Cei care se tem ca nu mai pot fura motorina fac greva.😂

  23. Votați psd in continuare. Auzi tu sa nu furi motorina și sa te plângi ca ai 1000€ salariu. Bai baiatule, bine nu va da mop, dar chiar asa de handicapați sunteți de nu puteți sa luați niște mopuri? Cred ca e 15-20 lei cu tot cu găleată. Nesimtirea și prostia e în fiecare, nu doar în javrele ciumei rosii și ale iohannusului de la putere.

  24. PSD-imea PSD-ește, Romanul Sărăcește .
    Popor Sărac Distrus de o turmă de hoți .
    PNL-im, PSD-im , vă fu….em și vă furăm de vă nenorocim.
    CORUPEM ȘI HOȚIM, pentru că a trăi în alt fel nu știm și nici nu vrem.
    Eterni suntem, nimic nu pățim , Justiția o jumulim.

  25. De ce a esuat comunismul economic? pentru ca patronul sef de sclav adica partidul comunist isi batea joc de proletar asa ca la schimb saracu fura si el de stingea asa ca totul se defecta in veselie sau erau pierderi incalculabile pe termen lung.
    Am ajuns la economia de piata unii dar unii au ramas inca ancorati in munca la stat/propietatea comuna a societatii adica bunul nimanui si slavagismul la sefu cu pile la partid…fura el furam si noi ca doar nu suntem fraieri.
    Privatizarea liniilor si gata pa si la revedere.

    • Lupta de clasa tot de comunism tine.🤣

    • Da, cum să nu, privatizare trebuie, fix, să avem aceeași batjocură precum în cazul furnizorilor de energie. Exceptând câteva exemple pe degetele de la o mână, privatizarea a adus și ea dezastru, batjocură și distrugere în România.

  26. 11200 de angajați , din care doar 4500 șoferi, pai voi ce faceți ii țineți în spate pe ăștia?!
    Până nu se face o reducere de personal care au locuri călduțe și cam taie frunze la câini, problemele nu se vor rezolva.
    In afara de lipsa pieselor , materialelor de curățenie, actualul Director tocmai asta vrea să facă, o curățenie , și a deranjat sindicatul.
    Mai sunt probleme legate de călătorii frauduloși , care merg de ani de zile fara sa fie prinși, in Argentina problema asta s-a rezolvat demult .
    Când STB nu arsi primi subvențiile de la cetățenii capitalei și se va schimba optica , lucrurile vor merge altfel.

  27. Totuși sunt deja 5 zile de când nu mai muncesc, din ce am înțeles în contractul colectiv, daca nu muncești 3 zile ramai fara contract de muncă.
    Familiile celor care nu vor sa mai muncească nu au niciun cuvânt de spus?!

  28. Au boierit-o până acum.
    Am un vecin care era vatman, a ieșit la pensie, când era în activitate nu mergea la muncă decât dimineață că în cabină nu era aer condiționat!
    Dădea gras la cine trebuie și nu lucru nici sâmbătă și duminică.
    Deasemenea când nu erau curse își luă medical cate 30 zile , era platit medicalul 100%.
    Trageți și voi concluzia cum merge treaba la societatea asta.

  29. Urmariti cinsternele cu motorina sa vedeti unde se duce 1/4 din din incarcatura de zeci de ani.

  30. Soferul care a spus ca Otokarele sunt proaste, de ce nu a venit cu detalii ?? Trebuie neaparat crezut pe cuvant ?
    Eu am circulat cu Otokarele , ca pasager, si mi s-au parut OK.

  31. Pe bune? Da, ce ba? Salvați oamenii cumva si eu nu stiu???ce, mă sunteți cadre medicale sau cadre didactice?? Auzi tu: 4500-6000 net?? Pai sunt familii care au un venit mai mic decât al vostru si nu ies in strada pt grevă. Rușine

  32. Ceea ce spune soferul e pur si simplu inimaginabil.
    El crede crede saracu’ ca e neidreptatit. Insa, orice manager cu cap ar constata, din spusele soferului, ca sunt prea multi soferi. Daca nu reusesc sa isi faca orele inseama ca trebuie mai putini soferi care sa faca mai multe ore. Mai bine tacea din gura.
    Iar ca Otokarele sunt proaste e ca aia cand a aparut loganul. „Nu poti sa dai cu spatele ca e prea inalt” imi zicea un sofer de taxi cu Solenza. Pe bune ?!

  33. Vad ca multi se iau de salariul de 4800 lei si se plang ca ei la privat sunt platiti cu putin. Pai sa nu mai voteze cu dreapta si vor avea si ei salarii mari.
    Atata timp cat tu sclav platit prost stai si votezi in interesul angajatorului tau cu partide de dreapta normal ca mereu vei fi platit prost.
    Partidele de dreapta apara interesele angajatorilor si ale bogatilor. Cum ar face profit altfel decat platind sclavii cu nimic. LOGIC !!!
    Uitativa la ranjetul lui Plicusor si satisfactia cand face rau (asa sunt toti cei de dreapta).