G4Media.ro

O navă a ONG-ului Greenpeace a ținut blocat accesul navelor petroliere în…

Sursa Foto: captura video/Facebook/ greenpeace

O navă a ONG-ului Greenpeace a ținut blocat accesul navelor petroliere în portul grupului Preem la Lysekil, la circa o sută de kilometri nord de Goteborg

Timp de 62 de ore, nava „Rainbow Warrior”, aprținând organizației Greenpeace, a ținut blocat accesul petrolierelor în portul rafinăriei grupului Preemla Lysekil, la circa o sută de kilometri nord de Goteborg. Începând de joi, navele au fost împiedicate să încărce şi să descarce de la această rafinărie, considerată cea mai importantă  de pe coasta vestică a Suediei.

Blocada prin care s-a militat pentru „acordul asupra schimbărilor climatice” a fost ridicată duminică, potrivit AFP. Reprezentanții organizației au anunțat că îi predă ștafeta premireului suedez.

„După mai multe săptămâni de mari manifestaţii pe tot cuprinsul ţării împotriva proiectului de extindere al Preem şi 62 de ore de blocadă a Preem la Lysekil, îi predăm acum ştafeta premierului Stefan Lofven, premi”, a transmis printr-un comunicat Greenpeace Suedia.

„Suntem în mijlocul unei crize climatice foarte grave, aşadar premierul nostru trebuie să ne asigure bunăstarea pe termen lung şi să aleagă acordul asupra schimbărilor climatice de la Paris, în defavoarea Preem”, se mai precizează în comunicatul transmis de organizaţia ecologistă.

Unii dintre militanţii s-au urcat duminică dimineaţa pe macaralele terminalului petrolier, de unde au fost apoi constrânşi să coboare.

Justiţia suedeză a validat în luna iunie realizarea proiectului, dar decizia definitivă revine guvernului social-democrat condus de Lofven şi în care se regăsesc de asemenea mai mulţi miniştri ai partidului ecologist suedez.

Rafinăria de la Lysekil este cea mai mare din Scandinavia. Controversatul proiect de extindere a acesteia, estimat la circa 1,4 miliarde de euro, are ca obiectiv adaptarea la o nouă reglementare a Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) care este în vigoare din luna ianuarie şi priveşte diminuarea concentraţiei de sulf a carburanţilor folosiţi pentru transporturile maritime. Însă această acţiune va implica pe de altă parte emisia a circa un milion de tone de CO2 în plus în fiecare an, potrivit estimării făcute de Preem, creştere care, conform Greenpeace, riscă să contravină angajamentelor asumate de Suedia în baza acordurilor de la Paris, relatează Agerpres.

Grupul Preem asigură totuşi că nu va creşte consumul de petrol brut şi că va încerca să neutralizeze jumătate din aceste noi emisii printr-un proiect de captare şi stocare de CO2 şi de asemenea să dezvolte pentru producţia de carburanţi folosirea unor surse energetice regenerabile, precum reziduurile forestiere.

Sursa Foto/Video: FacebooK/ Greenpeace

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. E mișto să fii militant ecologist în Suedia. Dacă făceau un pocinog similar la vreo rafinărie rusească începea o epidemie de sărit de la etaj la Greenpeace. Dar deh, la ruși respectul pentru natură este desăvârșit, petrol curat, vapoare cu propulsie nucleară imaculate, feerie și armonie cu natura. La Suedezi însă e prăpăd, mizerie și corupție, musai să intervină ONGurile 🙂

  2. Sunt curios totuși nava ecologica cu ce se deplaseaza? Cu forța vântului? Eu asa cred ca daca s-ar deplasa cu ajutorul unui motor diesel, ar însemna o imensa ipocrizie din partea ex-vikingilor. Iar ecologistii sunt omul nou care in nicio situație nu s-a deplasa cu ceva ce folosește combustibili fosili