G4Media.ro

O navă militară americană şi una rusească, la un pas de coliziune.…

Sursa foto: captură video U.S. 5th Fleet / Twitter

O navă militară americană şi una rusească, la un pas de coliziune. Acuzaţii reciproce pentru incident

O navă militară a SUA a evitat la limită coliziunea în Marea Arabiei cu o navă militară a Rusiei, care s-a apropiat ”agresiv” de ambarcaţiunea americană, a anunţat vineri US Navy, incident confirmat de Ministerul Apărării rus, care susţine însă că nava americană este cea care a acţionat neprofesionist interpunându-se pe traiectoria celei ruseşti, relatează agenţiile AFP şi Reuters.

Potrivit Flotei a 5-a americane, distrugătorul USS Farragut desfăşura joi o misiune de patrulare de rutină când nava rusească s-a apropiat excesiv. Nava americană a recurs la cinci sunete de sirenă, semnalul internaţional de alertă maritimă, pentru a determina ambarcaţiunea rusească să-şi schimbe traiectoria.

”Iniţial, nava rusească nu a reacţionat, dar în final şi-a modificat traiectoria şi cele două nave s-au îndepărtat una de cealaltă”, precizează US Navy, adăugând însă că ”deşi nava rusească a luat în final măsuri, reacţia sa întârziată înainte de a respecta regulile internaţionale de navigaţie în cazul unei apropieri agresive a sporit riscul unei coliziuni”.

Flota a 5-a americană a publicat pe Twitter o înregistrare video a incidentului, în care se vede cum nava rusească se apropie rapid din spate de USS Farragut şi îşi schimbă direcţia în ultimul moment.

În replică, Ministerul Apărării rus a declarat că nava americană a acţionat neprofesionist, întrucât s-ar fi interpus pe traiectoria celei ruseşti, acţiune pe care a catalogat-o drept o încălcare intenţionată a normelor maritime internaţionale.

Conform regulilor internaţionale de navigaţie, o navă care doreşte să treacă în faţa unei alte nave trebuie să se asigure că execută manevra fără riscuri.

Nu este prima dată când marina americană afirmă că fost provocată de cea rusă. Pe 7 iunie, un crucişător american şi un distrugător rusesc au evitat la limită o coliziune în Marea Chinei, şi pentru acel incident cele două armate acuzându-se reciproc.

Sursa: Agerpres

Sursa foto: captură video U.S. 5th Fleet / Twitter

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Obraznicie tipic ruseasca, sustinuta de cracanatul ala tampit care nu se mai da dus din fruntea URSS.

    • Fă tu nu vezi că nici unul nu ține banda?! Obrăznicia SUA nu o vezi că peste tot ucid ce și pe cine vor?!

  2. Bataie, bataie 😀

  3. Americanii merg cu vaporul ala parca ar fi la o cursa pe lacul Erie- total neprofesionisti, noroc cu iscusinta personalului navei ruse. Sper ca americanii sa nu aiba acelasi comportament iritant cand vor da tarcoale Crimeii

  4. Așa e. Șoferul american mergea pe banda a doua și cel rus mergea pe a întâia. Acum eu nu știu cine pe ce banda trecea. Păcat că filmarea se oprește exact ca toate filmările americane care-i dezavantajează … la momentul culminant. Dezinformare USA!

    • Plutonier capsuna actele la control… vi s-a dezumflat roatele bai tovarasu’

      Ce banda, mai nene, ca acolo nu-i autostrada? Daca te uiti atent de la inceput, cand nu intrase rusul in cadru, se vede siajul navei americane, drept, tras cu rigla, in urma cale de cateva mile. Adica nu au schimbat directia de multa vreme … ca sa fie mai clar.
      Orice nava care vine din urma are obligatia sa evite coliziunea, nu nava din fata.
      Nava din fata are curs stabil si obligatia sa ramana pe el. Daca tot compari cu autostrada: cel care urmeaza sa fie depasit are obligatia sa nu modifice viteza si directia de mers, pana cand cel care initiaza depasirea nu o finalizeaza (si pentru asta se poate pierde permisul, pentru cei care nu au citit nici codul rutier dar se baga in discutii despre codul sigurantei pe mare.
      Daca rusii au vrut sa le zgarie vopseaua, i-au ratat de putin; calculatorul anticoliziune al rusilor are eroare mai mare decat lungimea navei.
      Probabil rusul a vrut sa le indoaie putin tablele si sa se laude dupa aia ca le-a tras un bobarnac americanilor. Diferenta de viteza nu permite mai mult decat ceva indoituri si scrasnete.
      Daca se intampla asta intre nave comerciale le punea armatorul navei din fata de-un proces de plateau o mie de ani, plus … comandantul pierde brevetul pentru asemenea tampenie.

  5. :))) trebuia să își arate curu unii la alții.

  6. Bataie pe autostrada, intre mertan si bemveu…in alta ordine de idei, mai usor cu voma antiruseasca, troli si restul. Nu uitati unde ne aflam pe harta continentului copii. Si pe cine avem vecini.

  7. Conform regulilor navigatiei , rusul greseste flagrant .
    O nava aflata im depasire ar trebui sa se incadreze pe stinga navei cu viteza mai mica , la o distanta de siguranta , aproximativ jumatate de mila marina sau mai mult .

    • Nu e nicio greseala. Intentia de coliziune este vadita.
      Nava americana merge rectiliniu de mult timp. Siajul se vede drept pana la orizont.
      Nava ruseasca vine din urma. Americanul nu are voie sa schimbe directia fiindca astfel ar putea sa interfere cu eventuala manevra de evitare, a rusului.
      Nu stiu ce reguli se aplica la militari dar la o nava civila comandantul ar face puscarie pentru manevra asta.
      Poate eventual sa sustina ca i s-a blocat pedala de aceleratie si volanul in acelasi timp ceea ce … Se suspenda talonul si se reface ITP. Dar si permisul se suspenda pentru defectiuni la sistemul de franare si directie :-).