O profesoară de matematică din SUA susține că adunarea 2+2=4 „pute a patriarhie supremacistă albă”
O profesoară de matematică din orașul New York a provocat reacții de dezaprobare după ce a afirmat că operația aritmetică 2 + 2 = 4 „duhnește a patriarhie supremacistă albă.” „Ideea că matematica (sau data) este neutră din punct de vedere cultural sau în orice fel obiectivă este un MIT. Sunt gata să merg mai departe cu această opinie. Cine e cu mine?” a scris profesoara Laurie Rubel, de la Brooklyn College, într-un mesaj postat pe contul său de Twitter.
În urmă cu doi ani, Rubel a stârnit controverse după ce a afirmat într-o lucrare academică că recompensele bazate pe muncă grea, susținută sunt „un instrument al albilor” care oprimă minoritățile.
Rubel a scris recent că utilizarea adunării simple „2 + 2 = 4” pentru a demonstra obiectivitatea și neutralitatea matematicii „duhnește a patriarhie supremacista albă.”
Ea a adăugat într-un mesaj tweet ulterior că „alături de clișeul bineînțeles că matematica este neutră, deoarece 2 + 2 = 4 mai există expresiile corelate (și sinistre) matematica este pură și protejează matematică, și toate put a patriarhie supremacistă albă. Aș prefera să mă gândesc la educarea oamenilor și la protejarea planetei (cu matematica în slujba obiectivelor lor)”.
Washington Examiner a scris că mesajele tweet ale profesorei de la Brooklyn College au atras atenția altor persoane din mediul academic, inclusiv ale unui candidat la titlu de doctorand de la Harvard, Kareem Carr, care a firmat: „Oamenii spun că este subiectivism să întrebe dacă matematica este occidentală. Nu înțeleg acest lucru. Este un fapt obiectiv că unele grupuri au fost mai implicate în crearea matematicii moderne decât altele. Este posibil ca ei să fi *încercat* să o facă obiectivă, dar nu este o prostie să întrebi dacă au și reușit de fapt!”
Un alt profesor, James Lindsay, a respins afirmațiile lui Reubel, spunând că operația matematică simplă 2 + 2 = 4 a ajutat la obținerea unor realizări științifice semnificative. „Asa s-a întâmplat cu siguranță, iar celor Woke trebuie să li se reminteasca ferm că realizările ingineriei, precum călătoriile spațiale și rachetele, depind în totalitate de acceptarea unor semnificații stabile ale enunțurilor matematice, precum 2 + 2 = 4, ca fiind adevărate în mod obiectiv, nu simple accidente ale culturii,” a scris Lindsay. Termenul woke indică o persoană, instituție sau companie care sunt vigilente la nedreptățile din societate, în special la rasism. Cuvântul e folosit în prezent de dreapta americană ca termen peiorativ pentru a descrie activiștii progresiști.
Unii dintre internauți au fost de acord cu cele scrise de instructoarea de la Brooklyn College (de exemplu, un fost profesor a scris pe Twitter că SUA „colonizează” matematica), în timp ce alții s-au grăbit să critice mesajele profesoarei Laurie Rubel. „Okay, această trebuie să fie o parodie,” a comentat o persoană, în timp ce altul a reacționat: „Dacă aș fi astronaut și tu ai lucra pentru NASA, mi-aș da demisia.”.
„Este posibil ca acesta să fie unul dintre cele mai idioate mesaje tweet pe care le-am văzut astăzi. Și având în vedere natura generală a Twitter, asta spune multe,” a scris un internaut. „Matematica este folosită în fiecare zi pentru a vindeca oamenii și pământul,” a spus un altul.
„Extinderea acestui lucru este nobilă, dar redefinirea instrumentului nu o va realiza. Va crea doar un alt instrument despre care următoarea ideologie populară va spune că pute,” a adăugat el, în timp ce o altă persoană a afirmat: „Dacă într-o cameră sunt 2 idioți și încă 2 idioți intră, în cameră continuă să fie prezenți doar 4 idioți, nu 5 profesori de matematică”.
Antecedente
Ziariștii de la The Blaze au scris că nu este prima dată când profesoara de la Brooklyn College face astfel de afirmații controversate. În urmă cu doi ani, Rubel a provocat reacții similare după ce a susținut într-o lucrare academică că meritocrația (sistemul de merit care oferă recompense pentru munca grea si sustinută) în clasele de matematică reprezintă „un instrument al calității de alb” care oprimă minoritățile.
- „La modul mai general, calitatea de albi poziționează în mod tacit oamenii albi, experiențele și comportamentele lor ca fiind superiorare, iar acest lucru este susținut de un set de principii corolare care funcționează ca instrumente ale albului. De exemplu, principiul ideologic al Statelor Unite că meritocrația este înțeleasă de mulți a fi o trăsătură centrală a societății americane, care dictează că o combinație de muncă grea și talent… duce la succes. În mod echivalent, principiul meritocrației dictează și faptul că lipsa de succes este rezultatul lipsei de efort sau al capacității. Acest principiu funcționează ca un instrument al calității de alb în felul în care ignoră barierele sistemice și structurile instituționale care împiedică oportunitatea și succesul, precum și structurile instituționale care facilitează oportunitățile și distribuirea recompenselor nu în funcție de merit, ci în funcție de rasă și de contextul social.”
Rubel a mai susținut că profesorii care pretind că nu văd culoarea pielii copiilor îi dezavantajează pe elevi. „Profesorii care pretind că sunt daltoniști – adică cei care susțin că nu observă rasa elevilor lor – refuză, de fapt, să recunoască impactul rezistenței la stratificarea rasială asupra elevilor și familiilor lor,” a scris ea. „Susținând că nu observă, profesorii spun că… nu țin cont de asta în planificarea și instrucția lor curriculară.”
De asemenea, Rubel i-a criticat pe profesorii care recunosc că nu se pot raporta la situațiile elevilor defavorizați. „Toate aceste principii ideologice … funcționează ca instrumente de impunere a calității de alb prin scutirea cadrelor didactice de la adoptarea de noi practici de instruire care sunt propuse pentru a promova echitatea, implicarea în procese de reflecție despre echitate și confruntarea cu temerile oamenilor de culoare pentru a învăța despre elevi și despre comunitățile lor,” a scris ea.
Profesoara de la Brooklyn College a adăugat în lucrarea sa că, pentru a rezolva problema, instructorii trebuie să încorporeze ideile de justiție socială în planurile lor de lecție, proces pe care l-a numit „predarea în favoarea” justiției sociale pentru a ajuta elevii defavorizați.
Procesul „oferă elevilor din grupuri defavorizate, marginalizate, acces la matematici provocatoare … cu practici critice orientate pe echitate sau predare despre justiție socială. Cu alte cuvinte, practicile dominante de echitate nu contestă status quo-ul,” a scris ea în lucrarea publicată de Journal of Urban Mathematics Education.
Rutgers University: „Gramatică e rasistă”
Washington Examiner a scris că mesajele tweet ale lui Rubel referitoare la operația aritmetică 2+2=4 vin la câteva saptamâni după ce Departamentul de engleză al Universității Rutgers a declarat că gramatica este „rasistă”.
Departamentul de engleză al școlii își va modifica standardele gramaticale pentru a „susține și a răspunde” mișcării Black Lives Matter. Șefa departamentului, Rebecca Walkowitz, a spus că programul va organiza „ateliere despre justiție socială și scriere,” va intensifica „accentul pe viața studenților”și va încorpora „gramatica critică” în pedagogia noastră „ca urmare a morții lui George Floyd și a apelurilor de a pune capăt rasismului și brutalității poliției.”
„Această abordare contestă dogma familiară că instrucțiunile de scriere ar trebui să limiteze accentul pe probleme de gramatică [și] la nivel de propoziții, astfel încât să nu-i pună în dezavantaj pe studenții din medii engleze multilingve, non-standardizate, ‘academice’,” a spus Walkowitz. Ea a adăugat că programul de scriere creativă al universității din New Jersey va pune accentul pe „justiția socială” și „gramatica critică” în cursurile sale, care vor include mai multe lecturi despre subiecte legate de rasism, sexism, homofobie și discriminare sistemică.
Unele voci au denunțat această mișcare drept „insultătoare și rasistă,” deoarece are la baza ideea că studenții minoritari nu pot înțelege gramatica corectă. „Este prosteasca ideea că, daca astepti ca un student să scrie în propoziții corecte din punct de vedere gramatical, acesta este indicativ al prejudecății rasiale,” a spus patologul Leonydus Johnson pentru Washington Free Beacon. „Este ca și cum acești oameni cred că a nu fi alb este un handicap inerent sau o dizabilitate de învățare … Acesta este rasismul. Mi-a devenit foarte clar că cei care pretind că sunt ‘anti-rasiști’ sunt adesea cei mai rasiști din această țară.”
Universitatea Rutgers, care este o instituție publică din New Jersey, a mai fost în mijlocul unui scandal recent după ce Brittney Cooper, profesoară de studii despre femei, gen și sexualitate, a scris pe Twitter: „F — pe fiecare susținător al lui Trump,” acuzând faptul că pandemia de coronavirus a afectat persoanele de culoare în mod disproporționat, iar de acest lucru se face vinovată actuala administratie de la Washington si cei care o susțin.
Surse: Washington Examiner, The Blaze, Washington Free Beacon, Campus Reform, Twitter
Sursa Foto: Pexels.com
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
55 comentarii