O reclamă Zara a fost acuzată că seamănă cu imaginile din Gaza și a fost retrasă de pe site după îndemnurile la boicot/ Compania spune că fotografiile au fost făcute înainte de război
Zara a retras luni de pe prima pagină a site-ului și a aplicației sale de internet o campanie publicitară care prezenta manechine cu membre lipsă și statui învelite în alb, după ce aceasta a provocat apeluri ale unor activiști pro-Palestina pentru boicotarea retailerului de modă, scrie CNBC.
Inditex, care deține Zara, a declarat că schimbarea a făcut parte din procedura sa normală de reîmprospătare a conținutului. Nu a comentat apelurile la boicot, dar a precizat că colecția „Atelier” a fost concepută în iulie, iar fotografiile au fost realizate în septembrie. Războiul dintre Israel și Hamas a început după 7 octombrie
Pe contul de Instagram al Zara au fost postate zeci de mii de comentarii cu privire la fotografii, multe dintre ele cu steaguri palestiniene, în timp ce „#BoycottZara” a fost în trend pe platforma X.
Într-una dintre fotografii apare un model care duce un manechin înfășurat în alb, în alta un bust zace pe podea, iar în alta apare un manechin fără brațe. Criticii au spus că acestea seamănă cu fotografiile cu cadavre în giulgiuri albe din Gaza.
Zara a declarat la lansarea colecției, pe 7 decembrie, că aceasta a fost inspirată de croiala masculină din secolele trecute. Fotografiile par să arate un atelier de artist cu scări, materiale de împachetat, lăzi de lemn și macarale, precum și asistenți îmbrăcați în salopete.
Reacția evidențiază sensibilitatea crescută cu care se confruntă mărcile internaționale pe măsură ce luptele din Gaza se intensifică, iar apelurile la boicotarea companiilor cresc.
Fotografiile, care au apărut luni dimineață pe pagina principală a magazinului online al Zara, nu mai erau vizibile pe site sau în aplicația sa până la ora 12.30 GMT.
Un link de pe site-ul britanic către Zara Atelier ducea la o pagină care prezenta colecția de anul trecut.
Colecția, formată din șase jachete, este una dintre cele mai scumpe de la Zara, cu prețuri de la 229 de dolari pentru un blazer din lână gri cu mâneci tricotate grosier, la 799 de dolari pentru o jachetă din piele cu cui.
Nu este prima dată când o campanie publicitară a adus o marcă de modă în mijlocul unor controverse.
Anul trecut, grupul francez de lux Kering a înființat o poziție la nivel de grup pentru a supraveghea siguranța mărcii, după ce imaginile publicitare ale mărcii sale Balenciaga în care apăreau copii au stârnit reacții care au afectat vânzările.
Dolce & Gabbana a fost retrasă de pe site-urile de comerț electronic din China în 2018, după o campanie care arăta modele care se străduiau să mănânce mâncare tipic italiană cu bețișoare – criticată ca fiind rasistă de celebritățile locale și de rețelele de socializare.
Anul trecut, Zara a fost criticată de unii palestinieni și israelieni după ce șeful francizei locale a retailerului din Israel a găzduit un eveniment de campanie pentru un politician ultranaționalist.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii