G4Media.ro

O școală olandeză a blocat accesul părinților la aplicația din care aflau…

Foto: Freepik.com

O școală olandeză a blocat accesul părinților la aplicația din care aflau notele copiilor, pentru a reduce stresul elevilor/ „Faptul că părinții se uită peste umerii elevilor nu face decât să provoace stres”

O școală secundară din Țările de Jos a blocat accesul părinților la notele copiilor timp de un trimestru, în încercarea de a reduce presiunea asupra elevilor de a performa, scrie The Guardian.

La fel ca multe alte țări, Țările de Jos au un sistem conform căruia elevii trebuie să obțină o anumită medie pentru a trece în anul următor, însă Jordan – Montessori Lyceum Utrecht a constatat că o aplicație utilizată pe scară largă, din care află și părinții fiecare notă, sporește stresul în rândul copiilor.

Profesorul de economie al școlii, Stijn Uittenbogaard, a studiat 500 de elevi ai școlii, adică jumătate dintre ei, și a descoperit că atunci când părinții verificau aplicația în mod regulat, copiii își evaluau stresul cu 2,7 din cinci. Cei ai căror părinți nu verificau constant au raportat un nivel de doi.

„Această presiune ca elevii să obțină rezultate este într-adevăr un lucru modern în opinia mea”, a spus Uittenbogaard. „Când eram la școală, exista un raport de patru ori pe an, dar în rest, puteai să le spui părinților când și ce doreai. Acum, părinții pot primi o notificare push pe telefoanele lor: „Hei, copilul dvs. a avut un nou rezultat”, iar copilul vine acasă cu părinții lor stând gata pentru o conversație. Acest lucru este îngrozitor”.

După ce a discutat rezultatele sale cu rectorul, Geert Looyschelder, conducerea școlii a propus o pauză de o lună privind comunicarea rezultatelor. Grupurile de elevi au aprobat măsura, 95% dintre părinți au fost de acord, iar consiliul părinților a insistat asupra unei suspendări de 10 săptămâni.

Looyschelder consideră că anxietatea legată de note în sistemul școlar olandez tradițional domină dezvoltarea abilităților de viață precum empatia și flexibilitatea. Metoda Montessori, a spus el, a fost de a da elevilor „responsabilitate și proprietate asupra alegerilor pe care le fac în procesul lor de învățare”.

„Faptul că părinții se uită peste umerii elevilor provoacă doar stres”, a spus el. „În sistemul nostru educațional, spunem mereu: ‘Ai dreptul să faci greșeli. Așa înveți’”.

Lobke Vlaming, directorul Ouders en Onderwijs, o asociație națională a părinților, a declarat că reacțiile la proiectul pilot au fost pozitive. „De ceva timp auzim despre îngrijorările părinților cu privire la presiunea de a performa și, de asemenea, despre viața privată a copiilor”, a spus ea.

„Poate că ei au dreptul să nu aibă parte de toate informațiile despre ei împărtășite cu toată lumea. Și nu ar trebui să înlocuiască o conversație [între școală și părinți] dacă lucrurile nu merg atât de bine, pentru că uneori părinții aud acest lucru foarte târziu.”

Școala de lângă Utrecht nu este singura care solicită mai puțină presiune și obsesie pentru note într-o perioadă în care rezultatele la matematică și limbi străine sunt în scădere, în care există o lipsă urgentă de profesori și un număr tot mai mare de abandonuri școlare. Studii repetate, cum ar fi un raport din 2021 al Consiliului pentru Educație din Țările de Jos, au făcut apel la testarea și selecția mai târzie pentru a reduce stresul și a îmbunătăți egalitatea de șanse.

Karen Veij, un fost director al serviciului de testare Bureau ICE, care a scris o teză despre unde greșește sistemul olandez de testare, a lăudat experimentul. „Întregul nostru sistem de testare înseamnă că copiii nu pot eșua și că fiecare cifră contează”, a spus ea. „Dar dacă nu obții un „satisfăcător”, ar trebui să ai șansa de a o face din nou … Este important să înțelegi”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...