G4Media.ro

Oamenii de afaceri de pe Transfăgărășan se revoltă: După 48 de ani,…

Oamenii de afaceri de pe Transfăgărășan se revoltă: După 48 de ani, cu tehnologia actuală, încălzirea climatică și prestigiul în lume, perioada de funcționare este între 1 iulie și  20 octombrie”

După ce proprietarii hotelurilor din zona Bâlea s-au plâns de lentoarea cu care drumarii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov reușesc să deszăpezească Transfăgărășanul, acum a venit și reacția celor din județul Argeș.

,,Sunt echipe care dau cu mătura, mai vopsesc un zid, în condițiile în care majoritatea zidurilor se dărâmă. Dacă nu se deschide Transfăgărășanul, lucrurile merg destul de rău pentru noi, antreprenorii din zonă, pentru că circulația este foarte slabă, cu excepția week-end-urilor, când avem în principal grupuri organizate pentru diverse activități. Nu mai vrea nimeni să mai facă nimic pentru Transfăgărășan. Doar se cosmetizează, sunt echipe care dau cu mătura, mai vopsesc un zid, în condițiile în care majoritatea zidurilor se dărâmă. Transfăgărășanul e lăsat de izbeliște”, susține omul de afaceri Dumitru Grecu, proprietarul Hotelului ,,Valea cu pești”, potrivit Bitpress.ro.

Marius Olariu managerul SC Bâlea Turism SA din Sibiu este și el nemulțumit de faptul că înainte de 1989 drumul era mai repede pus în folosință de către drumari, după ce trecea iarna.

El spune că înainte de Revoluție, cu tehnologia de atunci și cu iernile mult mai aspre, drumarii reușeau să mențină drumul mai mult timp deschis față de această perioadă.

”În 1974 s-a emis un prim regulament de funcționare a Transfăgărășanului. La vremea aceea drumul era declarat deschis între 1 iulie și 1 noiembrie al fiecărui an. Astăzi, după 48 de ani, cu tehnologia actuală, încălzirea climatică și prestigiul Transfăgărășanului în lume,  drum celebru cu care ne mândrim  și care este cotat în primele zece drumuri montane în orice clasament mondial, perioada de funcționare este între 1 iulie și, atenție, 20 octombrie al fiecărui an. Sunt sigur că există o explicație dar eu nu o văd”, spune Olariu, potrivit Turnul Sfatului.

Muncitorii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov continuă deszăpezirea pe DN7C Transfăgărășan. Termenul de redeschidere a drumului va fi înainte de 1 iulie, susțin ei.

În acest moment, condițiile meteo nu sunt tocmai favorabile, dar se lucrează cu un efectiv mărit, transmite Robert Elekeș, din partea DRDP Brașov. „Avem două autofreze care lucrează, un încărcător frontal și am fost nevoiți să apelăm și la un excavator de mare tonaj, pentru a reuși să îndepărtăm stratul de zăpadă, care este din ce în ce mai gros cu cât înaintăm și cu cât luăm în altitudine.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Le e dor de imbuleaza la de la Balea Lac..
    Cu zapada pe margini ar fi si mai imbulzeala.

  2. Daaaaa, oare cum se poate ca acum, cu 17 mil de locuitori pe aici, dintre care mare majoritate pensionari, sa nu mai poti sa faci ce facea Ceausescu cu 21 milioane de locuitori si sute de mii de militari in termen? Nici baraje in care sa moara unul-doi baieti pe zi, nu mai poti sa faci azi..

    • Cu puțină tehnologie, echipamente, respectarea unor reguli, respect pentru angajat, nu moare nimeni. Ba chiar face și un bănuț cinstit pe care deocamdată romanul îl poate face cu cârca doar prin alte țări, pentru că satrapii comuniștii care dispretuiesc omul, deși se bat cu cărămida in piept ca nu pot dormi de grija celor defavorizați, sunt încă la putere la noi.

  3. Asemenea drumuri nu se construiesc pentru a contribui la bunastarea unora care fac pensiuni si hoteluri pe margine.

    • Bine spus,,in lume in tari dezvoltate zonele aceste sunt pt contemplare ,sport și mișcare nu pt afaceri ….

  4. Iar cenzurați?

  5. Inainte de ’89 nu era niciun picior de patron de hotel pe acolo.

  6. Asemenea drumuri se fac si pentru afacerile din zona, care mentin locuri de munca tot timpul anului! Turistii, inclusiv internationali, aduc bani in zona, din care se platesc taxe, din care se organizeaza turismul si se curata drumul! E un cerc care daca este mentinut curat si corect genereaza bunastare! Da voi romanii, sunteti filozofi! Nu oameni de afaceri, nu administrarori, nu guvern…. sa vi se dea, sa cereti, aveti drepturi…! Ce-s alea obligatii!?

  7. Este strategica toata manevra asta. Traiasca valea Prahovei si mafia de acolo.

  8. Zice Olariu: „este cotat în primele zece drumuri montane în orice clasament mondial”
    Unde se găsește acel „orice clasament mondial” în care este cotat drumul ăsta „în primele zece”?

  9. Oameni de afaceri care dețin hoteluri iar eu nu am voie sa dorm o noapte cu ursul de mana,speriați de lupi, că e camparea interzisa . Exista vreo parcela să cumpăr și eu ?

  10. V-a obligat cineva să investiți acolo? Când ați investit, nu cunoșteați climatul și condițiile de circulație în zonă?