G4Media.ro

Odiseea autostrăzii Lugoj – Deva: CNAIR a pierdut prima confruntare în justiție…

sursa foto: API

Odiseea autostrăzii Lugoj – Deva: CNAIR a pierdut prima confruntare în justiție cu compania spaniolă care a construit lotul 3

Tribunalul Bucureşti le-a dat câştig de cauză constructorilor spanioli ai lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva în primul procesul intentat CNAIR după ce Compania de Autostrăzi a reziliat contractul pe motiv de presupuse erori în construcție.

Ca urmare a deciziei instanței, statul român nu poate executa deocamdată garanţia şi devine incertă continuarea lucrărilor în regie proprie, pentru darea în trafic a celor 21 de kilometri de autostradă la finele lunii septembrie, transmite Economica.net.

Tribunalul Bucureşti a admis vineri, 6 septembrie, cererea constructorului spaniol Comsa de blocare a executării garanţiei de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Războiul constructorilor spanioli cu statul român este însă departe de a se fi încheiat. Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă şi poate fi atacată de CNAIR la Curtea de Apel Bucureşti, potrivit Economica.net.

De asemenea, CNAIR a atacat la Curtea de Apel Bucureşti şi unele hotărâri arbitrale prin care constructorii spanioli au obţinut probabil despăgubiri.

Reamintim că situația celor 21 de kilometri dintre Ilia și Coșevița, parte din autostrada Lugoj-Deva, aproape terminați de firma spaniolă Comsa, este incertă. După rezilierea contractului cu Comsa, lucrările despre care ministrul Cuc spune că ar fi făcute prost de constructor ar urma să fie remediate în 2-3 săptămâni de angajații Companiei de Infrastructură, potrivit unui anunț făcut joi. Cuc amenință cu dosare penale, dar Cătălin Drulă (USR) îl acuză de ”ticăloșie” și minciună.

Constructorul spaniol al autostrăzii Lugoj-Deva îl acuză însă pe ministrul Cuc de rezilierea abuzivă a contractului și a adus acuzații grave către CNAIR, spunând că întârzierile lucrărilor au fost cauzate în principal de măsurile suplimentare solicitate de CNAIR pentru obținerea Acordului de mediu, fapt care ar fi prejudiciat financiar societatea.

Foto: Bucată din Autostrada Lugoj-Deva, lotul 3 (sursa: API)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Tipic romaneste, tipic mafiot: statul roman, prin institutiile lui, inventeaza „idei” si actiuni care sa conduca la blocaje si inactiuni!!!!!!!!!! Bolnava tara!

  2. Cel mai de rahat lucru aici e ca aia n uraspund personal la treaba asta.
    Doar pt ca s-a trezit spiritul ninja in Cuc … statul (adica bugetu, adica noi) vom plati despagubiri, autostrada intarzie, etc

    El de ce nu palteste, sau cine semneaza acolo?

  3. era asa de greu sa prevezi asta? Daca aia vor cere sanctiuni sa le plateasca cuc impreuna cu veorica si psd. nu va mai bateti joc de banii tarii. Faceti naibii investitii in lucruri care sa faca bani.Ar trebui interzis prin lege abuzul de cheltuieli, iar pomenile sa fie interzise.

  4. Ceea ce putem face este ca de acum incolo pe social media sa pretindem ca PSD sa plateasca tot ce va castiga constructorul spaniol. Sa plateasca psd, razvan cuc, sorin scarlat si toti cei care au participat la decizie.
    Garantia de 4 ani se pierde, cnair vor face restul pe banii lor, iar constructorul are mari sanse sa primeasca despagubiri serioase. Decizia din articol e abia primul pas.
    Chiar daca nu a lucrat extraordinar, dar Comsa, cu toate piedicile care i s-au pus, a vrut sa lucreze. Au facut ecoductul 2 pe baza unui „gentleman’s agreement”, iar apoi magarii de la cnair nu au mai vrut sa il recunoasca. De aici pleaca mare parte din problema. Pe acest lot, statul de rahat a expropriat un lot gresit – in loc sa fie in calea autostrazii, era undeva unde nu avea nicio legatura. Probabil ca tot cnair este de vina, ca guvernul nu are posibilitatea sa verifice asa ceva.
    Erau intr-adevar niste probleme marunte, care se putea remedia sub trafic. Ce au spus despre asfalt nu aveau cum sa verifice atunci, deci este o minciuna. Chiar daca aduc dovezi colectate dupa reziliere, curtea va decide in favoarea constructorului.
    Ar trebui sa ii luam pe psd la intrebari si pentru ceea ce a facut Bechtel. Acolo s-a platit aproape dublu. Probabil ca shpagaozaurul adrian nastase a luat partea leului pentru contractul incredintat direct.