G4Media.ro

FOTO Odiseea metroului din Drumul Taberei continuă: termenul 30 iunie – imposibil…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

FOTO Odiseea metroului din Drumul Taberei continuă: termenul 30 iunie – imposibil de respectat, premierul Orban promite că va fi gata până la finalul anului

Premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au recunoscut luni că darea în funcțiune a metroului din Drumul Taberei va fi întârziată încă o dată din cauza problemelor de la centrala de ventilație de la stația Drumul Taberei 34.

Aflați în vizită pe șantierul metroului, cei doi demnitari au evitat să dea un nou termen pentru finalizarea lucrărilor. Întrebat în mod repetat de ziariști, premierul Orban a spus că ”nu există risc să nu fie gata până la finalul anului”.

”Nu se poate aplica o tehnologie tehnică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba despre o săpare manuală care se datorează unei specificacități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două. (…) Această magistrală de metrou va fi la dispoziția cetățemilor în cel mai scurt timp posibil atunci când din punct de vedere tehnic nu va exista niciun fel de risc”. a declarat premierul Ludovic Orban.

 

Sursa foto: Cristina Sbîrn

Ministrul Bode și-a cerut scuze public în numele „celor 17 miniștri de la Transporturi și 11 directori general ai Metrorex din 2011 încoace” și a spus că atunci când a fost instalat ministru a găsit la minister și la Metrorex ”promitaci, oameni dispuși să promită orice, să-și asume orice, care atunci când vedeau că termenul se apropie deveneau explitaci. Explică de ce nu au putut, cum au făcut tot ce a depins de ei”.

„Iată că suntem în iunie 2020 și constatăm următoarele: structurile și finisajele sunt finalizate. Eventual putem vorbi de mici retușuri. Din păcate termenul asumat neforțat de către antreprenori, consultanți și beneficiar (Metrorex, n.red) și anume darea în folosință cu călători pe data de 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Din acest motiv vreau să-mi cer scuze public în numele celor 17 miniștri și 8 directori generali care au condus ministerul și Metrorex din 2011 încoace. Scuzele le adresez locuitorilor din Drumul Taberei, în special, și bucureștenilor, în general”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a declarat că abia la finalul mai a aflat de problemele apărute la centrala de ventilație de la stația Drumul Taberei 34, de la Piața Moghioroș, care vor întârzia probele tehnologice pentru punerea în funcțiune a magistralei de metrou.

G4Media a scris la finalul lunii mai despre probleme cu infiltrațiile de apă din zona respectivă și despre faptul că va fi decalat termenul pentru darea în folosință a acestei magistrale de metrou.

Vizita pe șantierul magistralei de metrou din Drumul Taberei a celor doi oficiali a avut loc la o zi după ce s-au început probele tehnice pentru punerea în funcțiune a M5. Club Feroviar a scris că duminică a circulat orimul tren pe noua magistrală de metrou.

Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații, un depou. Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015. Valoarea proiectului este de peste 728 milioane euro.

Foto: Ludovic Orban și Lucian Bode în metroul din Drumul Taberei (InquamPhotos / Octav Ganea)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Neputinciosi. Impotenti. Mincinosi.Nepregatiti.Plangaciosi – cand e vorba despre cetatean.
    Puternici.Descurcareti.Guralivi.Erectzi.Nemilosi – cand e vorba de curuletzele lor.

  2. Ministrul Bode […] a spus că atunci când a fost instalat ministru a găsit la minister ”promitaci, oameni dispuși să promită orice, care apoi deveneau explicaci”.

    Tu, acum, de care esti? „Promitac”, cand spui ca metroul va fi gata la Sf. Asteapta, sau „explicac”, cand spui ca metroul intarzie din cauza nu stiu carei probleme?
    Dar lasa-i, nea ministrule, f#te-i in gura, ca doar nu esti in functia aia sa rezolvi niste probleme, ci doar sa iei o poala de bani!

    Daca ai fi vrut sa faci ceva, acum ar fi curs cu demiteri.
    Acum insa curg doar promisiunile si explicatiile, deci, ce anume sti tu, ministrule? Promitac, sau explicac?

    • Exact această atitudine idioată produce minciunile. Dacă nu încurajezi onestitatea în comunicare și singura soluție pe care o ai în cap e demiterea, evident că numeni nu recunoaște nici o problemă și toți mint cum respiră. Vă tot imaginați că dacă miniștrii ar demite pe bande rulantă s-ar arăta brusc vreun erou care să ia proiectele pe cârcă și să le ducă la bun sfârșit cu orice sacrificii. E absurd. Eroii ăștia nu există. Rezultatul ar fi că în cel mai scurt timp nu ar mai vrea nimeni postul, în afară de niște idioți care s-ar expune fiind incapabili să înțeleagă riscurile (ceea ce se întâmplă deja că ăia devin promitaci și explitaci). Dacă vreți rezultate trebuie dezvoltate relații de parteneriat și comunicare corectă între conducerea politică, funcționarii publici profesioniști și contractorii de pe proiecte acolo unde există. Durează ani de zile să faci așa ceva și orice heirupist poate distruge rezultatele în două săptămâni. Ca să vă fie clar, managerii de calitate de-aia nu se bagă unde e implicat politicul. Pentru că în mediu pur comercial pot să-și facă munca într-o atmosferă mai rațională, pe bani mai mulți și fără grija presei și a părerilor cititorilor de presă sau a parandărăturilor care trebuie ascunse în contabilitate. Asta nu înseamnă că nu e o problemă cronicizată cu șpăgile și cârdășiile de pe contracte, dar cultura tăierii capului e parte din problemă, nu din soluție.

    • @Tudor: Aveti dreptate, dar… La mine la serviciu, daca nu-mi indeplinesc sarcinile, sunt penalizat de nu ma vad. Aici, daca astia nu-si termina proiectele, au parte de scuze si amanari.
      Nu cere nimeni un erou care sa ia proiectul in carca si sa-l duca la bun sfarsit de unul singur. Dar si proiectele astea sunt platite destul de bine pentru a nu mai accepta ca nu s-a stiut de la inceput ca nu stiu ce chestie nu e in pozitia care trebuie si ca trebuie acte aditionale pentru modificari pe santier si etc etc etc.
      Te bagi in proiectul X, iti asumi, pe langa salariul baban, si responsabilitatile. Pana acum, s-au bagat o gramada de „eroi” care si-au luat banii si au plecat fluierand, acuzand ca altii nu-i lasa sa faca treaba pe care ei ar fi facut-o si in somn.

      Hai sa nu le mai gasim scuze unora care habar n-au despre ce e vorba in proiectele pe care le conduc.
      Li s-a dat o lucrare si un termen. Daca lucrarea nu e gata in termenul agreat, urmeaza penalitatile. Sa-i mangaiem pe cap de frica sa nu plece conduce la asemenea situatii.

      PS. „e parte din problemă, nu din soluție”
      Sintagma asta ma irita pe urechi. E parte din cultura multinationala, folosita in special de sefii care habar n-au cum se rezolva o problema, asa ca o imping catre subalterni, sa le-o rezolve aia. Si au si denumire pentru fuga asta de raspundere: „delegarea responsabilitatii”… Bleah!

    • Delegarea responsabilității e esențială, altfel nu merge nici o prăvălie cu mai mult de 3 angajați. Dar recunosc că vorbele pot fi folosite în context de limbă de lemn.

      În. privința chestiei cu n-am știut că ceva era în altă poziție, îmi pare rău dar n-aveți dreptate când vine vorbe de proiecte de construcții. Neprevăzutul e inevitabil și crește ca frecvență când ai de-a face cu documentația proastă din București unde s-a lucrat zeci de ani fără a acutaliza în scripte ceea ce s-a schimbat. Lucrez în tehnic de 15 ani și n-am văzut încă proiect care să meargă cum a fost planificat. Am văzut proiect scos la vopsea cu soluția modificată în mod inteligent atunci când toți stakeholderii cooperează constructiv. Dar nu când oamenii sunt rigizi sau incompetenți sau cooperarea e doar pe hârtie. Oamenii ascund problemele exact din cauza penalizărilor despre care vorbiți și din cauza unei culturi care se concentrează pe măsurarea performanței față de un jalon prestabilit la pachet cu penalizări în loc să fie vorba de ce putem azi să facem bine la muncă. Când ai oameni la birou care sunt în majoritatea timpului cu mintea la ce vor face după sfârșitul programului, atunci ai probleme și începi cu pentalizările. Nu îmi imaginez cai verzi pe pereți. Orice realitate e neideală și presupune compromisuri. Dar povestea asta că rezolvăm cu demisii nu merge. Și faptul că nu merge e verificabil. Demisiile trebuie rezervate doar pentru incompetență, gross missconduct (cum s-o traduce ăsta în română) și hoție doviedită. În rest soluțiile sunt în altă parte.

    • statul roman e plin de ticalosi, daca nu fac treaba sa fie dati afara!

      dar pnl e o adunatura de lasi cinici, nu vor face ei asa ceva in veci, Orban nu-l da afara pe Glavan, consilierul care a zis clar ca el nu munceste, vrea doar salariul de 15000 de lei

    • Thumbs up @Tudor.
      Mă bucur să mai văd și oameni care gândesc rațional și se exprimă.

    • Bode in noiembrie 2019:

      „Este inadmisibil să dezinformezi, un prim-ministru sau un ministru să dezinformeze opinia publică spunând că această magistrală M5 poate fi dată în folosință la sfârșitul anului 2019.

      Am primit, sub semnătura fostului director Aldea și a doamnei director Miclăuș, un grafic asumat care, arată că putem da în folosință această magistrală M5 undeva la mijlocul anului 2020. Semnătura pusă pe un document care nu poate fi validată în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie”.

  3. Cei pe care i-ai gasit promitand si nefacand au fost, asadar demisi, daca nu cumva concediati. Dati-ne si noua lista cu respectivii, dl. ministru.

    Daca nu noua, atunci macar dnei @GabrielaConstantinescu, ma gandeam… 😉

  4. Boul de Bode a devenit si el un promitac !

    PS. La inventat cuvinte se pricep ! Cu tinutul de cuvant e mai greu ! :((

  5. de ce in anii astia nu a fost publicata opinia constructorului. acolo s-ar afla adevarul.
    domnule orban va bateti joc de toti locuitorii acestui cartier.cu un asfel de comportament nu
    veti castiga alegerile in s.6 si capitala

  6. Bravo Sică, te făcuși din nou de băcănie. „Great again”, cum ar zice Dumby.

  7. Buna ziua!Orban nu a avut nicio realizare când a fost ministrul transporturilor ,cum ar reuși să aibă un cuvant acum când răspunderea este la Bode!!!

  8. „…mă bucur să anunţ, de exemplu, că lucrările la magistrala de metrou M5 Drumul Taberei rămân în grafic, iar termenul nemodificat, asumat pentru finalizare, rămâne luna iunie 2020”, a spus Lucian Bode în urmă cu doar două luni.

    Prin urmare, domnia-sa este, după cum se vede, „promitac”, însă spre deosebire de înaintașii domniei-sale nu este și „explicac”, sau „demisionac”.