G4Media.ro

Oficial: 53 de cruci de mari dimensiuni ridicate ilegal pe marginea drumurilor…

Sursa Foto: Colaj G4Media.ro

Oficial: 53 de cruci de mari dimensiuni ridicate ilegal pe marginea drumurilor naționale din România. CNAIR: ”Se poate ajunge la demontarea acestor edificii”

În proximitatea drumurilor naționale din România se află, în acest moment, 53 de cruci de mari dimensiuni ridicate fără avize. rezultă dintr-o investigație realizată de G4Media.ro

În condiții de vreme rea, acestea ar putea reprezenta un pericol pentru participanții la trafic, în prezent derulându-se o campanie de identificare a proprietarilor terenurilor pe care au fost edificate aceste construcții, existând posibilitatea demontării lor.

Aceste informații provin din centralizarea mai multor răspunsuri trimise G4Media.ro de Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri și Compania Națională de Administrare a Infrastracturii Rutiere (CNAIR). Este, însă, probabil, ca numărul acestor cruci să fie mult mai mare, identificarea lor fiind dificilă deoarece o parte au fost amplasate pe drumuri aflate în administrarea unor consilii județene, municipii sau a altor instituții.

G4Media.ro a dezvăluit existența acestor cruci într-o serie de articole publicate în august. Edificarea unor amplasamente cu posibile lacune în structură, pe marginea unor artere circulate, se poate transforma, în timp, într-un pericol real: în 2017, în timpul unei furtuni, o poartă de intrare în municipiul Timișoara s-a prăbușit peste o mașină, ucigându-l pe șoferul în vârstă de 24 de ani.

Conform răspunsurilor transmise de Direcții Regionale de Drumuri și Poduri din țară, pe marginea drumurilor naționale aflate în administrarea acestor instituții se află 53 de cruci de mari dimensiuni ridicate fără aviz.

Regionala Cluj a comunicat că pe raza sa se află cinci astfel de edificii (câte două în Alba și Oradea și una în Satu Mare), Timiș – 25 (19 în Timiș, 5 în Caraș-Severin, una în Hunedoara), în timp ce în județe care țin de Regionala Craiova, opt.  Regionala Craiova a informat G4Media.ro că numărul este de 23, furnizând și detalii cu secțiile de drumuri naționale unde se află amplasamentele.

Pe marginea existenței acestor cruci, Biroul de Presă de la nivel central al Companiei a declarat că a demarat, prin direcțiile regionale, ”procedura de identificare a proprietarilor terenurilor, în vederea notificării acestora cu privire la obligația de a intra în legalitate (avizarea de către CNAIR si plata taxei de acces acolo unde este cazul). În cazul în care amplasarea acestor monumente prezintă riscuri pentru participanții la trafic se poate ajunge la demontarea acestor edificii.”

Din răspunsurile Regionalelor, mai reiese că ”aceste elemente cu caracter religios au fost amplasate între anii 2022-2023, preponderent în anul 2023. Acestea au fost montate în zile de week-end atunci când prezența personalului nostru pe drum este redusă.” (Craiova), august 2022 pentru una, în timp ce pentru restul de patru ”nu se cunoaște” (Cluj), respectiv 2008-2009 (Timiș).

Cele trei Direcții au mai comunicat că nu au primit documentații pentru emiterea autorizațiilor necesare și nu au cunoștință cine sunt persoanele care le-au ridicat.

O investigație G4Media.ro a dezvăluit că artizanul campaniei de ridicare a acestor cruci ar fi un călugăr din județul Vâlcea care beneficiază de sprijin financiar din partea unor oameni de afaceri potenți. El a refuzat dialogul.

În privința eventualei afectări a siguranței șoferilor, Regionala Craiova a afirmat că ”aceste elemente cu caracter religios nu au fost montate în zona de siguranță a drumului public, astfel ca nu prezintă un pericol direct pentru traficul rutier, fiind amplasate în afara zonei de siguranță. Ținând seama de dimensiunile lor, putem spune că reprezintă un risc NUMAI în cazul unor fenomene meteorologice extreme (viscol, furtună), fenomene care pot provoca inclusiv căderea pe căile de rulare a altor elemente: arbori, stâlpi, alte tipuri de construcții, amplasate în vecinătatea drumului public.”

Regionala Cluj a transmis că aceste cruci ”pot reprezenta un pericol pentru siguranța circulației întrucât nu se cunoaște alcătuirea structurală a acestora (fundații etc) existând risc de răsturnare în cazul vântului puternic.”

Vântul a creat deja un precedent tragic în cazul unei construcții de pe un drum circulat, cu toate că în acel caz existau avizele necesare și verificările unor specialiști. Astfel, în 2017, una dintre porțíle de intrare în municipiul Timișoara a căzut peste o mașină în timpul unei furtuni, șoferul în vârstă de 24 de ani fiind omorât pe loc.

În iunie 2023, în dosarul penal deschis după incident șase persoane au încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției pentru ucidere din culpă, iar o alta a fost trimisă în judecată. Cei șase, care au primit câte trei ani de închisoare, cu suspendare, erau salariați sau foști angajați ai Primăriei Timișoara și patronul firmei care a ridicat poarta.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. Ne apără de dronele de la ruși.
    E perfect, sa mai ridice.
    Asta înseamnă Stat Eșuat.

  2. Fane C nu aproba aceste remarci !

  3. Apreciez că ați (G4Media) elucidat acest mister, dar avem probleme mult mai mari acum.

  4. Exista (cel putin una) si in Constanta. Sa va trimit poza? 🙂 Au scos insa capul de mort in partea de jos, s-au gandit ca aia era cea mai mare problema.

  5. Cruci avem, coliva ne mai trebuie 🙁

  6. Stat esuat este acea entitate in care institutiile nu mai functioneaza si in care structuri organizate fac ce vor. Biserica ar fi putut da un exemplu de organizare, de apartenenta la lege si ordine, exemplu de putere care ar putea controla masele de oameni sa nu faca tampenii care de fapt este, pe foaie, menirea bisericii-impune reguli care ajuta societatea sa functioneze, cu frica de dumnezeu (daca exista sau nu, e alta discutie). Observ ca la noi, ca si in statul fascist rus de altfel, biserica impinge societatea spre autodistrugere

  7. Ce aveti ma cu Crucile,Sunt dovada vie ca Domnul Iisus Hristos S-A Lasat rastignit pe cruce pt pacatele noastre…E bine sa le vedeti ca poate va ganditi si voi la suflet si lasati poftele lumesti.

    • Hidoseniile astea sunt o insulta la adresa Mantuitorului… chipuri cioplite hidoase cu iz propagandistic! Fariseii ar fi cazul sa inchida gura!

    • Nu cu crucile avem treaba (nu sunt dovada vie a nimic, asa cum nici reclamele de pe marginea drumurilor nu dovedesc nimic, doar fac reclama) ci cu procedeul de a le planta incognito, pe furis, fara aprobare si fara sa se stie de unde provin.

  8. Sunt foarte puține . Teritoriul României trebuie acoperit precum acoperă rețeaua STAR LINK globul pământesc . Și trebuiesc setate pe respectarea celor ZECE PORUNCI . Cum trece unul care a furat , o rază divină să-l neutralizeze , unul care a preacurvit , de mințit nu mai scriu, etc .
    Atunci să te minunezi !

  9. De ce nu au fost demontate pana acum ?

    • Bine că sunt legale miile de cruci mai mici unde a murit cineva in accidente auto.
      Nu ne da voie UE să punem cruci?
      Troițele din lemn sunt permise?
      Aceasta este cea mai importantă problemă pe drumurile țării?
      Construcția unei asemenea troițe a durat peste o lună ținând cont de durata de timp necesară betonului sa se întărească. In timpul construcției nu s-a sesizat nimeni?

    • Amadeus, daca citeai povestea de la inceput ai fi vazut ca totul se face intr-o foarte mare secretomanie. Cu greu s-a aflat care popa se ocupa de treaba. Nu te mai aprinde. Sunt ilegale – trebuie demolate. Sau puse pe foc in caz ca se gasesc unii mai cu initiativa.

  10. Trebuie date jos pentru ca nu își au locul acolo nu pentru ca pot fi periculoase.

  11. Am înțeles, este o campanie … Dar articolul nu zice nimic in plus fata de cera ce s-a publicat deja…

    Apoi, nu se oferă exemple de construcții periculoase, poarta de la Timișoara , doar ca este o construcție fundamental diferită , iar comparația practic nu are temei.

    In fine…Pare ca ori redacția a rămas fără idei de articole, fie unii s-au pus cu determinare împotriva crucilor ăstora. Sau, cine știe, este abordat un NON-subiect pentru a fi ocolite subiectele reale, precum modificările fiscale etc.

  12. Toată țara e plină de cruci, unde a murit cineva pe stradă gata, marcăm locul cu hidoșeniile alea. Ca un cimitir. De lumea a treia, bineînțeles. În țările civilizate cimitirele arată ca niște părculețe, alei, bănci, copaci, verdeață multă, crucile sau pietrele mortuare sînt mici, spații între locuri de veci, când am intrat într-un astfel de cimitir în nordul Europei am crezut că e parc; ale noastre cruci din cimitire se ridică semețe, înghesuite una într-alta, ceva oribil, deprimant. Ar trebui toate crucile care nu sînt în cimitire să fie înlăturate

  13. Pe locul acelor cruci vor fi ridicate biserici, pacatosilor !
    Sa fie loc de inchinaciune pentru cei care calatoresc si nu se pot abate din drumul lor ca sa gaseasca o sfanta biserica si doar se opresc pe marginea drumului cand simt ca nu-si mai pot continua drumul fara sa se reculeaga intr-un sfant lacas.
    Ce nu intelegeti ?!? Din moment ce Religia e materie de scoala de la clasa zero pana la clasa a 12-a si au bagat-o si la bac, RO nu mai poate fi numit un stat laic, ci semi-religios si odata ridicate si bisericile de la marginea drumurilor pentru calatori, gata, se mai face un pas intru instituirea statului religios !
    Pe cat pariem ca nu vor fi date jos ?
    Sa vad eu care muncitor are curajul sa darame o cruce cu Isus pe ea !!!

  14. Statul de drept in Romania numai pentru unii, dar nu pentru toti. Pentru o astfel de constructie – chiar daca este religioasa – cred ca trebuie totusi o autorizatie de constructie sau o aprobare, chiar daca sunt pe terenuri private. Daca ele exista, in regula, dar m-as mira. Din ce am mai vazut in articolele, unii din reprezentantii cultelor nu sunt prea familiarizati cu legile sau nu vor sa le respecte..

  15. Dacă aveți ocazia, faceți odată o vizită la Mănăstirea din Moisei, Maramureș. Vă recomand vizitarea primei biserici a mănăstirii, construită din lemn, la 1672. Intrați în ea, nu vă sfiiți, da va trebui musai să vă aplecați, intrarea nu ara mai mult decât cca 1,60 m. Mesajul metaforic : în lăcașul meu apleacă-te, arată – mi smerenie ! Lumea s-a schimbat. În rău. Azi, totul e fală și bani și orgoliu.

    Dincolo de semnul indubitabil că nici aici nu mai există ”lege și ordine”. Hai să facem un exercițiu de gândire : să zicem că crucile au fost ridicate de greco-catolici, sau chiar catolici. Să zicem că în loc de cruci, s-au montat simboluri uriașe ale ”polimorfiei sexuale”. Am fi tot așa, în ordine ? Nu am reclama cu gură mare respectarea legii ?

    • Am vizita manastirea din Moisei este superba. Nu are nici o importanta ce cult sau cine l-a ridicatsau cum ar fi aratat acel monunment atat timp cat nu se respecta un plan urbanistic si o aprobare a autoritatilor locale. Haideti sa nu ne dam victime cand nu trebuie.

    • Păi asta e ! Fără certificat de urbanism și autorizație de construire nu se poate executa nimic, nici măcar un coteț pentru găini. Asta zice legea. Este altceva când trebuie să o aplicăm. Apare dubla măsură, lehamitea, excesul de zel sau durerea pură în cot. După caz. Numai ”lege și ordine” nu e.

  16. Totuși, pe aceste cruci în partea de jos era pictat un cap de mort. Sunt sataniști? Oricum ar trebui scoase și astea și toate celelalte de pe drumuri. Dacă-ți moare unul la poartă vine familia ăluia și-ți plesnește o cruce acolo de zici că locuiești în cimitir. Intri în depresie vrei să vinzi casa dar cine să ți-o cumpere cu ditamai monumentu’ la poartă? Reveniți-vă oameni buni ! Libertatea religioasă nu înseamnă să-ți agresezi semenii cu astfel de exagerări. Nu suntem talibani.

  17. Va da Dumnezeu pedeapsa, stați liniștiți. Numai de cruci nu va luaserăti.

  18. Bani aruncați pe geam. Credința doar manipulează turma…. Într-un stat în care cultura, învățământul și sănătatea, sunt ignorate total, noi ridicam cruci. Acei bani trebuiau donați fundației care ridică un spital pt. copiii bolnavi de cancer. Nu acele cruci măresc speranța de viață a micuților care se luptă să trăiască

  19. Când treci pe langa ele automat ridici piciorul de pe accelerație. Te gândești la viață. Înainte să se pună problema de a le da jos ar trebui sa fie făcut un bilanț al șoselelor respective în ultimul an. S-ar vedea o reducere a numărului de accidente. Eu cred că aceste cruci ar trebui instalate pe toate șoselele.