G4Media.ro

Ofițerii SPP, imunitate mai mică decât în cazul ofițerilor SRI și SIE:…

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Ofițerii SPP, imunitate mai mică decât în cazul ofițerilor SRI și SIE: Pot fi audiați, percheziționați sau reținuți cu informarea prealabilă a directorului Serviciului de Protecție și Paza / Pentru ceilalți este nevoie de procurori anume desemnați

Procurorii pot intra în sediile Serviciului de Protecție și Pază pentru a face percheziții cu aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, iar ofițerii SPP pot fi audiați, percheziționați sau reținuți cu informarea prealabilă a directorului Serviciului, se arată în proiectul de lege care modifică legea de funcționare a instituției. Documentul se află în dezbaterea coaliției și a fost consultat de G4Media.ro.

Este un grad de imunitate inferior celor oferit SRI și SIE, unde perchezițiile la sedii se pot face doar cu aprobarea șefului statului iar ofițerii pot fi anchetați doar de procurori anume desemnați.

Procurorii pot intra în sediile SRI care gestionează informații secrete de stat doar cu aprobarea președintelui CSAT, care este șeful statului, și cu informarea prealabilă a directorului Serviciului, se arată într-un proiect de lege privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii aflat în dezbaterea coaliției și consultat de G4Media.ro. Ofițerii SRI vor putea fi audiați, perchezționați sau reținuți pentru fapte săvârșite în exercitarea atribuțiilor de serviciu numai de procurori anume desemnați. (Detalii aici)

Cadrele militare din SIE pot fi audiate, percheziționate, reținute sau arestate preventiv numai de procurori militari anume desemnați, iar perchezițiile în sediile SIE pot fi realizate cu mandate date de judecători anume desemnați și cu aprobarea președintelui României, potrivit unui proiect de lege pentru funcționarea Serviciului de Informații Externe (SIE) aflat în dezbaterea coaliției de guvernare și consultat de G4Media.ro. (Detalii aici)

Pe de altă parte, ofițerii SPP primesc și ei dreptul de a îndeplini, cu aprobarea CSAT, sub egida unor organisme internaţionale și misiuni pentru asigurarea protecției funcționarilor internaționali români de rang înalt.

  • Redăm mai jos un fragment din proiectul de lege privind modificarea legii 191/1998 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Protecție și Pază:

23. După articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 181, cu următorul cuprins:
Art. 18¹
(1) Pe timpul îndeplinirii misiunilor, personalul Serviciului de Protecţie şi Pază poate fi audiat, percheziționat sau reținut cu informarea prealabila a directorului Serviciului de Protecţie şi Pază, în prezența unui reprezentant al structurii juridice a serviciului și fără a se periclita îndeplinirea misiunii.
(2) Personalul Serviciului de Protecţie şi Pază chemat ca martor în fața organelor judiciare poate face depoziții cu privire la faptele și împrejurările despre care a luat la cunoștință ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea, cu încuviințarea scrisă a directorului Serviciului de Protecţie şi Pază.
(3) Sediul Serviciului de Protecţie şi Pază poate face obiectul percheziției cu aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării și informarea prealabilă a directorului Serviciului de Protecţie şi Pază.
(4) Personalul Serviciului de Protecţie şi Pază şi membrii de familie ai acestuia pot beneficia de protecţia persoanei şi a bunurilor faţă de ameninţările sau de pericolele la care sunt expuşi ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea, în condiţii stabilite prin ordin al directorului Serviciului de Protecţie şi Pază.

(…)

29. Articolul 191, se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. 191
(1) Serviciul de Protecţie şi Pază poate îndeplini, cu aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, misiuni specifice în afara teritoriului naţional, sub egida unor organisme internaţionale și misiuni pentru asigurarea protecției funcționarilor internaționali români de rang înalt, membri ai organizațiilor sau instituțiilor internaționale și membrilor Corpului diplomatic și consular al României.
(2) Serviciul de Protecţie şi Pază poate iniția, participa, conduce sau coordona, potrivit reglementărilor în vigoare, acţiunile organizate de asociaţiile internaționale de profil.

Context. Coaliția de guvernare dezbate proiectele legilor securității naționale, un pachet mai amplu de 10 legi care privesc funcționarea și organizarea serviciilor de informații, a armatei, ministerului de Interne și CSAT. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat pe 27 mai că proiectele sunt analizate în cadrul fiecărui partid din coaliție, iar într-o săptămână vor intra în dezbaterea Guvernului, pentru a fi trimise la Parlament.

”Legile au fost elaborate la nivelul fiecărei instituții responsabile în parte, pachetul în deplinătatea sa se află la nivelul fiecărui partid, astfel încât comisiile de specialitate să poată să analizeze iar cred că nu mai târziu de o săptămână să putem să avem pachetul spre analiză și aprobare la nivelul guvernului astfel încât să fie înaintat Parlamentului”, declara premierul Nicolae Ciucă pe data de 27 mai.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Citește și

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. In august se fac 2 ani de cand soferul SPP al lui Bode (cand era la Transporturi, nu la MAI) mergea ca dem.entul, ilegal, pe contrasens si a intrat intr-o alta masina, de era sa omoare niste oameni nevinovati. Stiti voi, cand Bode a mintit ca dormea pe bancheta din spate.
    S-a mai intamplat ceva, a fost sanctionat SPP-istul? Nimic!
    PS. Si atentatul cu bomba de la Arad a fost „ingropat” de incompetenta SRI si MAI (tot cu Bode in frunte). A trecut un an si nu se stie absolut nimic!

  2. Traim intr-o tara in care lucrurile functioneaza la fel ca inainte de 1989 , mai clar nu toti suntem egali in fata legi, uni dintre noi au privilegii inventate de asa zisa clasa politica numai si numai pentru ei in special pentru politicieni si cei care lucreaza in institutii de forta la fel ca in comunismul lui Gheorghiu Dej si Ceausescu cam nimic nu s-a schimbat in afara de fetele tortionarilor metodele sunt aceleasi si se mai intreaba lumea de ce pleaca lumea din tara ,pleaca ca sau saturat de mincinosi,hoti ,escroci privilegiati toti enumerati sunt angajati ai statului platiti din bani produsi de cei care muncesc corect si cinstit nu cum spunea ministrul finantelor ca bugetari aduc cei mai multi bani la PIB alt privilegiat al sistemului comunist modern.

  3. Cica toti cetatenii romani sint egali in fata legii, asa pretinde fituica numita constitutie.
    In realitate unii sint mult mai egali in fata legii decit altii.
    Iese feudalismul prin toti porii din securicii astia si din slugoii lor.