G4Media.ro

Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei: De anul viitor, localităţile componente alocă 5% din…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei: De anul viitor, localităţile componente alocă 5% din buget pentru investiţii în zona metropolitană / Legea a fost greşită, dar aşa a fost scris în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă 

Primarul municipiului Craiova, Olguţa Vasilescu (PSD), a afirmat, joi, că începând de anul viitor, dacă legea nu se va proroga, fiecare localitate componentă a zonelor metropolitane va fi obligată să aloce 5% din buget către proiecte de investiţii în aceste zone, transmite Agerpres.

„De anul viitor, dacă nu se prorogă din nou cu încă un an de zile, va trebui ca 5% din total buget Craiova să meargă către investiţii în zona metropolitană, aşa cum şi 5% din bugetul celorlalte comune din zona limitrofă Craiovei trebuie să meargă către această zonă metropolitană.

Eu am solicitat prorogarea anul acesta Asociaţiei Municipiilor din România şi am fost susţinută, pentru că ar fi trebuit să avem deja echipele de achiziţii pentru aceste investiţii formate. Adică Primăria Craiova nu va avea dreptul să facă aceste proceduri de achiziţii pentru pasaje, mijloace de transport în comun sau la ceea ce se gândeşte în consiliul de administraţie al zonei metropolitane, ci va trebui să fie o structură specializată care să aparţină de zona metropolitană”, a afirmat primarul Olguţa Vasilescu, la şedinţa de joi a Consiliului Local Craiova.

Aceasta susţine că „legea a fost greşită, dar aşa a fost scris în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)”, iar parlamentarii nu au avut altă posibilitate de a o regândi.

„Este motivul pentru care va trebui de anul viitor, când nu mai este prorogată această lege, să găsim soluţiile necesare şi să dăm 5% din buget, care înseamnă o sumă foarte mare la care Craiova va trebui să renunţe. Şi atunci, dacă tot va trebui Craiova să renunţe la o sumă atât de mare, preferăm ca ea să se ducă în investiţii de care are nevoie şi Craiova, adică cele de pe zona metropolitană (n.red.: precum pasajele supraterane de la intrările în oraş), nu să le începem noi pe bugetul Craiovei acum şi după să venim să căutăm alte investiţii care poate că nu vor ajuta Craiova, numai pentru faptul că trebuie să consumăm acei bani”, a mai afirmat Olguţa Vasilescu.

Potrivit sursei citate, construirea de pasaje supraterane la intrările în oraş pentru decongestionarea traficului sau alte investiţii de acest gen nu sunt eligibile pe fonduri europene.

„În ceea ce priveşte intrarea în oraş dinspre Cârcea, unde acum se lucrează şi traficul este aglomerat (e adevărat, este mai puţin aglomerat de săptămâna trecută din momentul în care compania Ford a acceptat ca să-şi modifice programul de lucru de la ora 7,00 şi nu de la ora 8,00 aşa cum era până în acest moment), sperăm ca să se regleze cât mai repede.

Mai sunt două săptămâni pe care şi le-au asumat cei de la Compania de Apă, astfel încât traficul să fie reluat. Însă vor trebui să fie făcute investiţii pe zona metropolitană, pentru că terenurile din zona respectivă nu sunt doar pe UAT Craiova, sunt şi pe UAT Cârcea, Malu Mare, în toată zona şi atunci vom profita probabil de legea zonelor metropolitane, care a fost prorogată anul acesta”, a mai explicat primarul Olguţa Vasilescu.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. iar USR e de vina .. saracii parlamentari .. desi de 33 de ani cei de la PSDNLUDMR sunt ca fratii si detin puterea .. se pare ca tot creier de gasca au

  2. Doamne ferește ca PSD să investească în loc să fure! Veți vota PSD din nou, 31%, fiindcă nici voi nu vreți, de fapt, investiții, ci pomeni.

  3. Putoarea asta n a ieșit încă din coma alcoolica?

  4. În PNRR trebuia trecută alegerea primarilor în două turnuri și reformă administrativ-teritorială cu desființarea prin comasare a 50% din UAT-uri!